2019-06-24, 00:43
Bannlyst
Jurassic World som väl gick på kanal 1.
Det vanliga "monster" dravlet. Tyrannosaurus jagar dom små människorna och huva vad liskigt och jag tror jag kollade en kvart eller nåt och sen lessnade jag och fortsatte surfa runt bland kanalerna.
Den vanliga Hollyweird smörjan.

Sen natten till idag så såg jag en film som såg lovande ut till en början, Drömmarnas Värld med Robin Williams m.fl.
och flummigt fantiserande med vackra skådisar och ögongodis som film producenterna som mest verkar föredra nu för tiden.
Istället för substans med ett bra manus, regi och skådespelare så blir det så jäääääkla trist att se dessa dussin produktioner.
Senast redigerad av Skruven66 2019-06-24 kl. 01:39.
Citera
2019-06-24, 04:02
Medlem
Geomeisters avatar
Touchy Feely och året var 2013
https://www.imdb.com/title/tt2364949...nm_flmg_act_18

Tänk dig "Gilmore Girls" fast utan den snabba dialogen och med lägre budget. Den här dialogen var fåordig och det mesta var så dåligt att man undrar hur skådespelarna godkände det... Vem f*n som helst hade kunnat komma bättre dialog än 90 % av detta.

Man följer främst fyra karaktärer där personkemin är låg och man får aldrig komma in på djupet av någon. Finns ingen man riktigt relaterar till. Någon enstaka scen bjöd på riktigt skådespel. Hur tusan någon kan se detta som en komedi går över mitt huvud. Udda för att vara udda skulle jag kalla denna film. Tänk dig killen/tjejen i skolan som egentligen inte stod ut, men ville stå ut och hittade på massa saker som aldrig fungerade. På det sättet känns denna film. Visst försöker den vara annorlunda, men utan riktigt skådespel, något djup eller charm blir det krystat.

Den här hamnar på min lista över det sämsta jag sett. Blä!

Betyg?

Citera
2019-06-24, 04:22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Dragged Across Concrete (2018)

Denna action/thriller med Mel Gibson och Vince Vaugh i huvudrollerna som två suspenderade poliser som behöver snabba pengar, var verkligen sinnebilden av en slow burn. Fast på ett positivt sett och trots speltiden på över 2,5 h kändes den aldrig seg. Man förstår ganska tidigt i filmen att något kommer gå rejält fel men man hoppas ändå att i alla fall något gott kommer ut av allt elände för Gibsons och Vaughns skull.

Gibson, som sammanbiten gammal snut gör sin roll bäst, Vince Vaughn gör en okej insats (ingen favorit) men många andra skådespelare är tokusla. Tänker speciellt på bankkvinnan och scenerna på banken. Så skådespeleriet är något svajigt. Nu vet jag inte filmens budget, men miljöerna kändes ganska "låg budget" och allting var så glåmigt. Jämför t.ex. med Steve McQueens Widows (2018) med liknande scenario/miljö som är lika mörk men behagligare att titta på.

Men som sagt det är filmens långsamma tempo, eftertänksamhet och oväntade vändningar som är dess styrka, och trots sina småfel är det tacksamt att dylika filmer fortfarande görs i Hollywood.

Betyg: 3/5
Citera
2019-06-24, 12:14
Bannlyst
Red Sparrow (2018)

Blev positivt överraskad, bra spion-rulle .
Gillar inte alls Jennifer Lawrence som person men hon är bra i filmen iallafall, en anledning till att jag inte sett filmen förns nu.
Förstår inte varför man ej castar ryssar till vissa roller, blir lite löjligt med amerikaner som bryter på ruski, något som jag stör mig i många hollywood filmer.
Bra rulle iallafall.

7/10

https://www.imdb.com/title/tt2873282/?ref_=rg_mv_close
Citera
2019-06-24, 15:16
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Sunes sommar
Lattjo komedi som står sig!

Truth Or Dare
I min mening en av de bättre nyare skräckisarna.

Vegas Vacation
Inte min favoritdel i Vacation-serien men den är bra ändå.

Harry Potter och Fenixorden
En bra rulle helt enkelt!

Röjar-Ralf
När det gäller animerade långfilmer så är detta en av Disneys bästa!
Citera
2019-06-24, 15:45
Medlem
Började dagen med Bröderna Lejonhjärta (1977) som jag inte sett på väldigt länge. För en barnsaga är det väldigt mörkt, och just därför älskade jag den som ung. Nu ser man bristerna lite mer, framför allt dubbningen är bedrövligt usel. Storyn är ändå riktigt bra. Tempot är jämnt, Lindgren-boken fantastisk, och miljöerna fina. Jag har inte sett serien, men kan tänka mig att den är mycket bättre än den nedklippta filmen. Slutet gör det omöjligt att sätta ett lägre betyg - 7/10

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Order of the Phoenix

Den gillar jag också, även om boken så klart är överlägsen. Staunton (Umbridge) och Bradly (Filch) briljerar, som de alltid gör.
Citera
2019-06-24, 17:27
Medlem
Captive (2015)

En fånge rymmer och skjuter ihjäl tre personer. Så småningom hamnar han hos en missbrukande, ensamstående mor...

Tydligen baserad på sann historia, ett försök till amerikansk diskbänksrealism.

Betyg: 2+/ 5
Citera
2019-06-24, 19:22
Medlem
Geomeisters avatar
Malèna och året var 2000
Information: På italienska
https://www.imdb.com/title/tt0213847...1?ref_=nv_sr_1

Skaparen bakom "Cinema Paradiso" är tillbaka och likaså även Ennio Morricone som bjuder på ett vackert soundtrack (jag kommer lätt köpa det när jag får chansen).

En mångfacetterad film som är icke PK, barnslig och djup samtidigt.

Vill inte ge ut några spoilers, men den utspelar sig i ett gammalt Italien (i en någorlunda annorlunda tid). Huvudpersonen är antingen en vacker kvinna som är i centrum för hela staden alternativt en ung pojke. Det är charmigt, rätt udda, vackert och "knasigt" på samma gång. Scenerna är många och det klipps hejvilt (smärre kritik).

Båda huvudpersonerna är med i sin första stora film och båda gör det bra. Hur pass bra många andra mindre karaktärer egentligen spelar låter jag gå osagt. Dom passar in och livar upp åtminstone.

Det jag gillade mest med filmen var hur den visar mänskliga beteenden (bra och dåliga) på ett konkret sätt utan att vara för fingerpekande. Det är lite naket i filmen och ett delvis fokus som inte direkt lämpar sig för alla publiker. Det är nog främsta anledningen om du inte hört talas om denna film för den är värd att se.

Betyg?

Citera
2019-06-24, 19:49
Medlem
Jag såg Clickbait från 2019, med bl.a svenskan Jannica Olin i en av rollerna.

Filmen handlar om en s.k influenser som blir kidnappad av ett fan. Tråkigt, pinsamt och illa gjord!

Betyg: 3,5 av 10.
Citera
2019-06-24, 23:29
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
From Dusk Till Dawn
Go gammal vampyrrulle som står sig!
Citera
2019-06-25, 01:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Red Sparrow (2018)

Blev positivt överraskad, bra spion-rulle .
Gillar inte alls Jennifer Lawrence som person men hon är bra i filmen iallafall, en anledning till att jag inte sett filmen förns nu.
Förstår inte varför man ej castar ryssar till vissa roller, blir lite löjligt med amerikaner som bryter på ruski, något som jag stör mig i många hollywood filmer.
Bra rulle iallafall.

7/10

https://www.imdb.com/title/tt2873282/?ref_=rg_mv_close
Håller med dig, blev själv också mycket positivt överraskad av denna film.
Citera
2019-06-25, 02:16
Medlem
Sextetts avatar
Trenters TV-serie ”Som man ropar” måste väl räknas som film?

Såg om den nyss.

Finns på Öppet Arkiv och skildrar en svensk agenthistoria som utspelar sig i periferin av 2a världskriget.

Välgjord, suggestiv och estetisk med svenska mått mätt - som ett mystiskt högmodernistiskt porträtt av Einar Jolin, fast film.

Fint samspel mellan landsbygd och storstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in