Citat:
Här i Göteborg tycker jag ändå att bioutbudet är okej nu för tiden. Kanske beror det på den årliga filmfestivalen, kanske beror det på befolkningen. De mindre biograferna är riktigt bra faktiskt. Mycket asiatiskt och en del spännande afrikanskt. Att själva biobiljetten inte är värd sitt pris är en helt annan historia.
Jo de större städerna har ju så klart bättre utbud sett till befolkningsmängden etc... det jag glömde skriva i mitt inlägg att det för en 15-17 år sedan var ett utbud av mer nischad film som SF vågade köpa in. Vi har ju några mindre biografer här i Stockholm som har ett bra utbud av film på repertoaren samt nyöppnade Bio Capitol som kör med klassikersöndag och genretorsdag. Det uppskattas som initiativ av mig personligen.
Minns då man kunde se Oldboy på SF Bio runt 03-04, det trodde jag aldrig skulle ske då man läste om filmen på olika forum. Känner att SF vågade satsa på att köpa in mer osäkra kort på den tiden, men det var nog inte lönsamt och den asiatiska filmvågen försvann ur folks medvetanden sen... Men jag har förståelse för att folk som är mindre intresserade av film vill ha 2h lättsmält underhållning, trots allt dom som genererar intäkterna.
Citat:
Christian Bale är en utmärkt skådespelare, går dessutom in för sina roller oerhört hårt, hårdare än dom flesta. Bara att kolla in The Machinist, Rescue Dawn, Harsh Times, The Fighter. Samtliga roller gör han extremt bra. Personligen tycker jag att American Psycho är en klockren film.
Hon som regisserade American Psycho har en ny spännande film ute i USA nu, Charlie Says om Charles Manson och hans kvinnor. Den hoppas jag mycket på!