2019-02-10, 15:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Känns som att det var ett tiotal år sedan Denzel var med i något bra, eller är jag ute o vinglar?
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag är nog böjd att hålla med. Flight är i och för sig en rulle jag gärna ser om men det är mer för Denzels fantastiska rollgestaltning av en missbrukare än att det är en grym film. Den senaste riktigt bra filmen med Denzel är Deja Vu från 2006 enligt mig.
Glöm inte American Gangster (2007). Sedan är även The Taking of Pelham 123 (2009) rätt skön, fast "riktigt bra" är den i och för sig inte.
Citera
2019-02-10, 16:05
Medlem
Fritz Langs ”You Only Live Once” (1937). Vet inte riktigt vad jag tycker helt. Första 30 minuterna var rätt trista att kolla på. Pallrade igenom de och filmen blev aningen bättre. Bankscenen var ypperligt filmad. Alla skuggor, dimman. Perfekt filmning.

Trevlig liten historia men det är inte direkt en av mina favoriter när det kommer till Lang. Fan vad snygg Fonda var förresten
Citera
2019-02-10, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Känns som att det var ett tiotal år sedan Denzel var med i något bra, eller är jag ute o vinglar?

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag är nog böjd att hålla med. Flight är i och för sig en rulle jag gärna ser om men det är mer för Denzels fantastiska rollgestaltning av en missbrukare än att det är en grym film. Den senaste riktigt bra filmen med Denzel är Deja Vu från 2006 enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Glöm inte American Gangster (2007). Sedan är även The Taking of Pelham 123 (2009) rätt skön, fast "riktigt bra" är den i och för sig inte.

Jag håller personligen American Gangster som Denzels sista toppennummer, vilken är en av de bästa gangsterrullarna jag sett, men The Great Debaters från 2007 var också bra, som jag minns det (såg den när den kom). Håller med om att Deja vu är en bra film också. Jag var lite kär i hans motskådespelerska i den när jag var yngre höhö.
Citera
2019-02-10, 16:12
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Life After Beth
Misslyckat försök att förnya zombiegenren. Funkar som underhållning i brist på annat men det är också allt.
Citera
2019-02-10, 16:13
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Verkligen. Han var ruskigt bra i American gangster

Och sen hans lilla ”tåg fas” var lite underlig. Två tåg filmer på lite över ett år...?
Hursomhelst, han hade några bra scener i pelham. Men som du säger så är filmen ingen höjdare.
Citera
2019-02-10, 16:59
Medlem
Geomeisters avatar
Twisted och året var 2004
Information: Kan även gå under namnet Blackout
https://www.imdb.com/title/tt0315297...nm_flmg_act_96

Samuel L. Jackson och Andy Garcia, men ingen är huvudpersonen. Ett polisdrama med intressant start, men blir snart sämre mycket tack vare dålig (alldeles för mycket!) klippande. Idén bakom filmen är inte alls dålig, men det blir för rörigt. Tanken är att man inte ska veta vem som gjort det kriminella och det stämmer.. Det gör man inte, men istället för att lägga upp det på ett snyggt sätt blir det mer kaos. Man misstänker alla och alla hela tiden. Det blir ganska snart tröttsamt och något som ska vara smart blir mer överdrivet än något annat.

Filmen är dock inte utan charm och detaljer. Dock tycker jag dom klämmer in för mycket information i en kort film och få scener blir minnesvärda. Den hade verkligen potential att vara bättre.

Betyg?
Citera
2019-02-10, 17:26
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Twisted och året var 2004
Information: Kan även gå under namnet Blackout
https://www.imdb.com/title/tt0315297...nm_flmg_act_96

Samuel L. Jackson och Andy Garcia, men ingen är huvudpersonen. Ett polisdrama med intressant start, men blir snart sämre mycket tack vare dålig (alldeles för mycket!) klippande. Idén bakom filmen är inte alls dålig, men det blir för rörigt. Tanken är att man inte ska veta vem som gjort det kriminella och det stämmer.. Det gör man inte, men istället för att lägga upp det på ett snyggt sätt blir det mer kaos. Man misstänker alla och alla hela tiden. Det blir ganska snart tröttsamt och något som ska vara smart blir mer överdrivet än något annat.

Filmen är dock inte utan charm och detaljer. Dock tycker jag dom klämmer in för mycket information i en kort film och få scener blir minnesvärda. Den hade verkligen potential att vara bättre.

Betyg?

Det är skönt med folk som ser lite mer bred film. Ville bara säga det. Annars verkar folk mest gruppa ihop sig och se samma "skit": de som håller sig till skräckfilm, de som håller sig till de senaste filmerna, de som håller sig till Asien, de som främst måste kolla på högkultur, osv..

Så det är skönt med en man. - eller kvinna - av folket som lägger lite energi på och själ i att se 80/90/- och 00-talsfilmer från Hollywood. Enkel, trevlig folkgemenskapsfim.
Citera
2019-02-10, 20:14
Tårtgeneralen

Att den skulle vara så här bra var jag inte beredd på. Grädde på i:et är den utsökta 80-talsmusiken, inte minst de svenska bitarna. Filmen är en bra blandning av tragikomik och sprudlande livsglädje. Persbrandt är rätt man för rollen.

Går rätt in på min Topp 100-lista.
Blir till att se Trevligt Folk nu också.

Betyg: 5/5

Nous sommes ā Paris
Citera
2019-02-10, 20:56
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tårtgeneralen

Att den skulle vara så här bra var jag inte beredd på. Grädde på i:et är den utsökta 80-talsmusiken, inte minst de svenska bitarna. Filmen är en bra blandning av tragikomik och sprudlande livsglädje. Persbrandt är rätt man för rollen.

Går rätt in på min Topp 100-lista.
Blir till att se Trevligt Folk nu också.

Betyg: 5/5

Nous sommes ā Paris

Ja det va ju en jäkla tur att Robert Gustavsson ändrade sig..
Citera
2019-02-10, 21:00
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Sleeping car (1933)

Kvinnotjusande konduktör på franska nattåg gifter sig med rik änka

Komedi och 7,6 på imdb lovade gott.

En riktigt trälig historia 1/5
Citera
2019-02-10, 23:42
Medlem
American Psycho (2000) https://www.imdb.com/title/tt0144084/?ref_=nv_sr_1

Sett den ett par gånger tidigare men den var minst lika bra nu igen.

Humor och lite horror med en väldigt ängslig, psykotisk snobb.

Christian Bale är fantastisk i rollen! (Hans bästa?)

I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
Citera
2019-02-10, 23:57
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Ja det va ju en jäkla tur att Robert Gustavsson ändrade sig..

Mycket lyckligt. Robban hade inte satt rollen.

Citat:
Ursprungligen postat av hodde
American Psycho (2000) https://www.imdb.com/title/tt0144084/?ref_=nv_sr_1

Sett den ett par gånger tidigare men den var minst lika bra nu igen.

Humor och lite horror med en väldigt ängslig, psykotisk snobb.

Christian Bale är fantastisk i rollen! (Hans bästa?)

I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.

Klart det är hans bästa, glasklart. Crille är en fenomenal skådis. Alla unga män ville se ut som Patrick Bateman.

Jag tycker t o m att det socialrealistiska budskapet är sekundärt. Först och främst är det en mycket underhållande svart komedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in