2019-02-19, 20:56
Medlem
The Gallows (2015)

En förbannelse vilar över en pjäs som, efter tjugo år, skall sättas upp igen. Orsaken var olycksfallet som krävde en av skådespelarnas liv...

Found footage-genren är unik och pionjärer inom den Blair Witch Project och även The Bay. Just denna kanske inte tillför så mycket nytt men är ändå sevärd...

Betyg: 2+/ 5
Citera
2019-02-19, 20:58
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Håller med dig i stort. En både tänkvärd och provocerande film. Ett par ordentliga tabun tas ju upp (bla incidenten som "drabbar" hans familj) och rör om rejält i magen.
Citera
2019-02-19, 21:07
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Håller med dig i stort. En både tänkvärd och provocerande film. Ett par ordentliga tabun tas ju upp (bla incidenten som "drabbar" hans familj) och rör om rejält i magen.

"This has been a good day. An excellent day." Matt Dillon är kungen!

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Angående din spoiler, jag kan bara hålla med, den scenen kändes verkligen hemsk. Kul att det tydligen ska komma en Directors Cut också framöver om jag förstått det rätt.
Citera
2019-02-19, 21:34
Medlem
A Dark Truth (2012)

En pensionerad CIA-agent och numera radiopratare ger sig back in business då han lierar sig med sydamerikansk gerilla...

Dussinaction, tröttsamma politiska budskap, pretentiös...

Betyg: 2/ 5
Citera
2019-02-19, 21:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:

Jo exakt samma här, blev sjukt förbannad på ungjäveln. Blicken efteråt.
Citera
2019-02-19, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
"This has been a good day. An excellent day." Matt Dillon är kungen!

Angående din spoiler, jag kan bara hålla med, den scenen kändes verkligen hemsk. Kul att det tydligen ska komma en Directors Cut också framöver om jag förstått det rätt.

Håller med. Frågan är hur Dillon ska toppa detta. Känns som efterkommande roller kommer att kännas bleka i jämförelse.
Citera
2019-02-19, 23:40
Citat:

Citera
2019-02-20, 00:01
Medlem
Geomeisters avatar
Regarding Henry och året var 1991
https://www.imdb.com/title/tt0102768...nm_flmg_act_38

Går även under namnet "Fallet Henry". Huvudperson är Harrison Ford och filmnördar kommer nog känna igen en rad andra skådespelare.

Läser man handlingen låter det som en riktigt seriös och dramatisk film, men den är mer lättsam än vad man kan tro. Realistisk? Mja. Inte riktigt det heller, men med Hans Zimmers sköna soundtrack och mysiga humorn gillade jag denna film. Det finns någon känsla över en del 80-tal och tidiga 90-tals filmer som i stort försvunnit nu anser jag. Den känslan hittar du här.

Vet inte hur lik denna film är, men tankarna går för mig mot Scent of a Woman. Gillar du den filmen tror jag du kommer gilla denna och vice versa. Tror även det är en bra film för dejting också. Fick definitivt mig på bättre humör!

Betyg?
Citera
2019-02-20, 00:42
Bannlyst
Samurai Cop En Sylvester Stallone liknande snut med en väldig kalufs av hår på huvudet knullar brudar och tar död på medlemmar i banditgänget Katana. Till sist är det en fantastiskt dålig fäktningsscen i slutet på filmen.

Dåliga skådisar, dålig klippning, dålig musik men snygga brudar

2/10

Samurai Cop 2 Tjugofem år efter den första filmen kommer uppföljaren - Deadly Vengeance. En mycket äldre Stallone liknande snut med inte like stor kalufs av hår på huvudet möter återigen banditer från Katana. Även några ninjasnubbar kastas in denna gång. Film nummer två kräver såklart två dåliga fäktningsscener i slutet.

Lite bättre skådisar, lite bättre klippning, lite värre musik men även fula "brudar" (äldre kvinnor med fuskbröst). Den enda bruden som var mer i klass med den första filmen var porrskådisen Lexi Belle.

2/10
Senast redigerad av pethom 2019-02-20 kl. 00:44.
Citera
2019-02-20, 01:01
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
48 timmar
Var faktiskt över förväntan.
Citera
2019-02-20, 05:44
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Jo exakt samma här, blev sjukt förbannad på ungjäveln. Blicken efteråt.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Fruktansvärt. Men samtidigt beundrar jag hur man kan framkalla sådana starka känslor hos tittaren så simpelt.
Citera
2019-02-20, 08:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
House on haunted hill (1959) Skriet vid midnatt

En excentrisk miljonär bjuder in fem, för varandra, okända människor till sitt slott.
Dom utlovas 10000$ vardera, till dom som överlever.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, framförallt kändes den lite kort med 75 minuter.
Ett nja, och 2/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in