2019-02-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Klart det är hans bästa, glasklart. Crille är en fenomenal skådis. Alla unga män ville se ut som Patrick Bateman.

Jag tycker t o m att det socialrealistiska budskapet är sekundärt. Först och främst är det en mycket underhållande svart komedi.

Du har nog helt rätt, skönt att den funkar att se om!
Citera
2019-02-11, 01:07
Medlem
Geomeisters avatar
Gallipoli och året var 1981
https://www.imdb.com/title/tt0082432...nm_flmg_act_53

Efter tre mediokra filmer satt denna här filmen riktigt fint. En tidig en med Mel Gibson strax efter första Mad Max och den här filmen är något helt annat. Jag skippar allt fluff denna gång och skriver det rakt ut: En ny favorit!

Härlig story, mycket humor, lite passande allvar, ständigt på väg någonstans utan att man riktigt vet vart och samtidigt inte skena iväg för mycket. Passande skådespelare. Kul scener med folk omkring.

Rekommenderas varmt!

Betyg?
Senast redigerad av Geomeister 2019-02-11 kl. 01:20.
Citera
2019-02-11, 01:19
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Gallioppi och året var 1981
https://www.imdb.com/title/tt0082432...nm_flmg_act_53
Gallipoli heter den ändå.

Jag håller med om att det är en riktigt bra film. Särskilt syntmusiken, första och tredje akten, slutscenen (med det från inledningen upprepade talet... "What are your legs?"), och kemin mellan Gibson & Lee.
Senast redigerad av Samizdat 2019-02-11 kl. 01:22.
Citera
2019-02-11, 01:28
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Jag håller med om att det är en riktigt bra film. Särskilt syntmusiken, första och tredje akten, slutscenen (med det från inledningen upprepade talet... "What are your legs?"), och kemin mellan Gibson & Lee.

Fixed
Citera
2019-02-11, 01:55
Bannlyst
George Harrison: Living in the Material World Även om den handlar om George Harrisson är den också en av de bättre dokumentärerna om Beatles.

8/10
Citera
2019-02-11, 03:37
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Ett av filmhistoriens absolut bästa slut, i alla fall som jag minns det. Måste ta och se om den snart.
Citera
2019-02-11, 09:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag är nog böjd att hålla med. Flight är i och för sig en rulle jag gärna ser om men det är mer för Denzels fantastiska rollgestaltning av en missbrukare än att det är en grym film. Den senaste riktigt bra filmen med Denzel är Deja Vu från 2006 enligt mig.

Helvete ja! han är fruktansvärt bra i flight, (känner igen mig mycket i karaktären) samt crash scenen är mycket bra gjord, nä den filmen gillar jag, helglömde. Men förutom den så är det som du säger, Deja vu var när det började gå trögt för han med filmer som typ The Book Of Eli och The Equalizer.
Senast redigerad av zxcvb45 2019-02-11 kl. 09:20.
Citera
2019-02-11, 10:28
Medlem
Double Indemnity (1944) av Billy Wilder

Har inte så mycket och säga om denna film.

Handlar om en försäkringsman som snubblar på en kvinna som vill bli av med sin man, och samtidigt ta ut en olycksförsäkring.

Huvudkaraktären Neff, spelad av Fred Macmurray var alldeles för platt, medan däremot Barbara Stanwyck som Phyllis. gjorde mer intryck.

Fin komposition av fotografi, ljus och musik.

Av någon anledning kom jag inte in i filmen. Visst kan jag se tillbaka och nämna element som skulle göra filmen bra, men själva samspelet i vissa scener mellan aktörerna gjorde mig kyligt ställd. Lite väl mycket "HollyWood".

En betagande scen var däremot när paret hade problem att starta bilen, vilket var sista momentet i deras eländiga plan.

2/5
Citera
2019-02-11, 14:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
You only live once (1937)

Om en frigiven fånge som anklagas för ett brott han inte begått.

Har sett att filmen nämnts i tråden i dagarna, och kom på att jag inte hade sett den.
Och här var det noirfilm vill jag lova, och så var det ju Fritz Lang, så klart.
Filmen sätter en moralisk fråga på sin spets.

Absolut sevärd, tack för tipset, 3+/5
Citera
2019-02-11, 15:29
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Pretty Woman
Egentligen en ganska typisk rom-com men tycker den är bra ändå. Den är rolig och underhållande och så är jag ju lite svag för Julia Roberts också.
Citera
2019-02-11, 16:29
Medlem
zxcvb45s avatar
Apocalypse Now

Var ett tag sedan nu, och ja vad ska man säga, ett mästerverk av rang. man märker knappt av hur gammal den är.

10/10
Citera
2019-02-11, 18:17
Medlem
Kong; Skull Island (2017)
https://www.imdb.com/title/tt3731562/?ref_=nv_sr_1

John Goodman i huvudrollen som Bill Randa, en upptäcktsresande som letar efter den sällsynta ön Skull Island som inte finns i hans karta, så han letar folk som kan hjälpa han hitta den ön och undersöka den, väl där när de har hittar ön så möter en del stora djur, bland annat gorillan Kong som vaktar stället.

Tycker att det var en ganska bra re-boot av King Kong filmerna, bra story och sen gör karaktärerna det riktigt bra.

8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in