Tramsig och tråkig, jag hade gärna sett mer action och mindre prat och saknar glädjen i filmen. Bara en tråkig film helt enkelt. Synd att ljuga. Jag hänger inte med i filmen alls, det känns som allt faller platt och jag får ingen bra känsla av den.
Tramsig och tråkig, jag hade gärna sett mer action och mindre prat och saknar glädjen i filmen. Bara en tråkig film helt enkelt. Synd att ljuga. Jag hänger inte med i filmen alls, det känns som allt faller platt och jag får ingen bra känsla av den.
2/10
Den var ett klassiskt trainwreck i min mening! Om du har intresse för animerad film så kolla in animelångfilmen från 1995 istället, mycket bättre och uppföljaren är förjävla bra den med.
The Sea Wolves Ett gäng gamla brittiska soldater tillhörande klubben The Calcutta Lighthorse blir anlitade till att stoppa tyska skepp i Goas hamn från att sända information till ubåtar i Indiska oceanen. Detta är kanske den första filmen i vilken gamlingar utför en kommandoräd så att de kan känna sig unga igen.
Jag såg om en av mina favoritfilmer i går kväll, King of Comedy, med en lysande De Niro i huvudrollen. Övriga skådisar är också mycket bra.
Filmen känns en smula bortglömd i "Bobbys" repertoar, men den är härligt satirisk och mörk i sitt sätt att beskriva nöjesvärlden och den skruvade relationen till verkligheten som uppstår hos både vanliga människor och kändisar.
Jag såg om en av mina favoritfilmer i går kväll, King of Comedy, med en lysande De Niro i huvudrollen. Övriga skådisar är också mycket bra.
Filmen känns en smula bortglömd i "Bobbys" repertoar, men den är härligt satirisk och mörk i sitt sätt att beskriva nöjesvärlden och den skruvade relationen till verkligheten som uppstår hos både vanliga människor och kändisar.
Det finns något klipp där Edward Norton nämner just "King of Comedy" som en av sina fem favoritfilmer någonsin. Förstår dock hur du menar. Bobby har gjort MÅNGA filmer och en del är bortglömda med bra anledning. Sedan finns det bra filmer som även dom inte når större publik. Synd det!
Brad Pitt och Harrison Ford. Detta var Brad Pitt mitt under hans glansdagar och Harrison Ford gjorde den betydligt mer kända Air Force One samma år. Varför är denna film så pass "okänd"? Kanske för att den är inte lika actionbetonad som man kan tro och folk som drar sig ifrån action inte sett den överhuvudtaget.
Filmens huvudhandling är väl inget superduper unikt, men det finns mycket omkring som förstärker handlingen utan att vara direkt kopplad. Harrison Ford visar på betydligt större skådespel än i Star Wars eller Indiana Jones-serierna och Brad Pitt, trots lite löjlig dialekt, är bättre än i många av hans andra filmer också.
Den som är ute efter någon "Face/Off" kan bli besviken, viket jag kan förstå. Personligen blev jag dock mer positivt överraskad. Tycker filmen slänger in ganska många detaljer och mindre händelser på ett bra sätt. En hyfsat välrundad film som i min värld förtjänar att nämnas före ganska många av Brad Pitts filmer. Att exempelvis "Mr. and Mrs. Smith" eller "The Mexican" är mer känd än denna tycker jag är synd.
Ah "En fiende ibland oss", vet att jag såg den rackarn på tv runt millennieskiftet. Minns dock inte om jag tyckte den var bra eller dålig, men den hade inte fokuset på actionsekvenser som du säger, har några vaga scener i minnet... Jag har en känsla av att mitt tonåriga jag tyckte att den var tråkig.
Edit: Kan iofs ha varit på vhs jag såg den när den kom.
Senast redigerad av Neofyten 2018-09-30 kl. 19:09.
I en liten by i Californien har Robert Mitchum en bensinstation, en dag får besök. Ett besök ur det förflutna
Det visar sig att Robert varit privatdetektiv, och varit inblandad i en riktigt rörig historia med mord och hemliga papper.
Nu blir han, på nytt, inblandad i historien, som om jag ska vara ärlig, inte riktigt hängde med i.
På slutet blir Robert ihjälskjuten av den söta damen som genom hela filmen stökat till det för allt och alla
Hört mycket om filmen, och hela 8,1 på imdb lät ju bra.
Men nej, den här passade inte mig 3-/5
Har sett serien Poirot på som går på 7:an och nån kanal till kanske. Det är långa fristående avsnitt så det kan gå under film-kategorin.
Jag har skrivit en recension på en Poirot tidigare (five little pigs) och då var det lovord men här blir det bara ris. Döden till mötes är en av de bättre Christie-böckerna med en ganska okomplicerad intrig men med intressanta förvecklingar. Denna film gör slarvsylta av hela storyn. Man frångår bokens finurligheter och ersätter det med krångligheter som tittaren inte har en chans att se. Det blir förstås ännu svårare om man läst boken och väntar på en av bokens nyckelfraser och så kommer den aldrig.
Det är märkligt. Jag har nu sett 3 av de bättre Christie-storyerna fullständigt massakeras av filmmakare. De två andra massakerna hör dock inte till Poirot-serien.
"Snowden" av Oliver Stone.
Som vanligt levererar Stone, och trots en lång film, (över 2,5H) kändes den inte lång alls. Tror den stod listad som "thriller", men skulle nog inte säga att den tillhör den genren riktigt. Mer en politisk thriller då, lite som "Alla presidentens män". Välgjord, sevärd. Tyvärr känner man ju till storyn, så det är inget man blir "förvånad över". Ger den 8 av 10.
Såg den på Netflix, by the way.
(Lite tråkigt att den inte var i 4K, men 1080P var ändå bra bild.)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!