2019-01-14, 15:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Noah (2014)

Vafan, Aronofsky kan ju göra bra film. 4/5.

Skoj med en till som gillar den filmen, minns att den blev rätt sågad då den kom på bio, men jag hade åtminstone väldigt trevligt då jag såg den och hela Bibelmytologin på film är ett tema som jag finner intressant utan att vara religiös.
Citera
2019-01-14, 19:00
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skoj med en till som gillar den filmen, minns att den blev rätt sågad då den kom på bio, men jag hade åtminstone väldigt trevligt då jag såg den och hela Bibelmytologin på film är ett tema som jag finner intressant utan att vara religiös.

Bibeln är ju ett manus till grym fantasy och i Noah gjordes det jävligt bombastiskt och fint. Jag kan väl ha synpunkter på designen på en del grejer men det vägdes upp av snygga montage.
Citera
2019-01-14, 23:34
Medlem
Geomeisters avatar
Tears of the Sun och året var 2003
https://www.imdb.com/title/tt0314353...nm_flmg_act_62

Krigsäventyr med Bruce Willis!

Den börjar som en typisk amerikansk "Simper Fi Motherfucker"-film! Men får mer av en nyans flera gånger om under filmens gång. Det är en krigsfilm där mycket av det som berör själva krigande är snyggt gjort och underhållande, men det finns även lite av det vanliga att alla skjuter åt alla håll och allt blir kaoset. Vilket förmodligen är realistiskt, men dödstråkigt att titta på. Lyckligtvis är detta en liten del av filmen.

Filmens tempo är bra. Det händer grejer, men inte för ofta och inte för sällan. Förutom det fysiska krigandet finns det en del sentimentala scener. En del passar in. Andra blir lite för mycket... Lite för mycket "peka med hela handen hur du ska känna ska känna som tittare". Det blir även lite orealistiskt. Filmen i sig går framåt och karaktärerna är "stressande". Då känns det sentimentala snacket fel. Jag menar... Om du blir jagad av ett kriminellt gäng och lyckas komma undan. Sätter du dig då med din vän och filosoferar kring allt? Försöker du dig inte bara ta dig längre bort ifrån gänget och närmare säkerhet?

Dom kortare tråkiga krigsekvenserna, lite för amerikaniserat på få platser och överdrivet mycket sentimentalt. Det är min kritik. Det som är bra överväger dock det rejält. Snygga scener, snygg action, det känsloladdade når verkligen fram och oväntade moment är bra placerade.

Jag har relativt nyligen sett att två andra givit tummen upp för denna film i denna tråd och det gör även jag. Bruce Willis har gjort MYCKET och det med varierande kvalitet. Det här är en av filmerna värda att se. Ett bra avslut för denna period av filmtittande. Imorgon är det dags att arbeta igen!

Betyg?
Citera
2019-01-14, 23:39
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Amazing Spider-Man (2012)

Halvbra, men inte perfekt. Jag gillade den bitvis. Det saknas mycket i filmen jag gillade, fin action, men halvdålig dialoger och ointressant handling, då gillar jag originalfilmerna bättre.

5,5/10

Jag vill ge din en vänskaplig varning för efterföljaren, The Amazing Spider-Man 2. Jag gillade faktiskt filmen du såg relativt mycket. Tyckte den var bättre än tredje och sista filmen med Tobey Maguire. Film nummer 2 är dock väsentligt sämre än någon av tidigare Spider-Man filmerna. Väsentligt! Du får givetvis titta på den, men jag kan nästan satsa pengar på att du kommer tycka den var slöseri med tid.
Citera
2019-01-15, 05:00
The cabin in the woods. Lysande film med en idé som inte liknar något annat.

Fem vänner åker till en stuga och världen går under. Det blir inte bättre än så.

Synd att det aldrig kan komma en tvåa.

En av mina absoluta favoritfilmer.

The bank job. Urcool film i en urhäftig miljö, och som lök på laxen är det baserat på en sann historia.
Senast redigerad av GenesisP 2019-01-15 kl. 05:03.
Citera
2019-01-15, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag vill ge din en vänskaplig varning för efterföljaren, The Amazing Spider-Man 2. Jag gillade faktiskt filmen du såg relativt mycket. Tyckte den var bättre än tredje och sista filmen med Tobey Maguire. Film nummer 2 är dock väsentligt sämre än någon av tidigare Spider-Man filmerna. Väsentligt! Du får givetvis titta på den, men jag kan nästan satsa pengar på att du kommer tycka den var slöseri med tid.
Antagligen så är det slöseri. Onödigt om den kanske är ännu dåligare.
Citera
2019-01-15, 13:12
Medlem
Rebali179s avatar
Vet inte om det räknas men senaste film jag såg var Galenskaparna - Macken som teaterföreställning på SVT 1. (Kanske blir det ett DVD-Köp med tiden)

Det var lite svårt att se det som teater men sångerna är kvar och det var mycket nostalgi och skratt.
så jag skall väl inte klaga , så ge det en chans å ni kommer att bli förvånade
Citera
2019-01-15, 15:31
Bannlyst
Clueless (1995)

Det är en mycket bra film, bra humor och bra skådespel. Den är också ganska svår ibland vill jag tillägga.

7/10
Citera
2019-01-15, 15:41
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Antagligen så är det slöseri. Onödigt om den kanske är ännu dåligare.
Jag gillar Rhys Ifans men jag tycker ändå själv att tvåan är något bättre, men också att båda är skit och slöseri med tid. Speciellt jämfört med Toby trilogin.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
The cabin in the woods. Lysande film med en idé som inte liknar något annat.

Fem vänner åker till en stuga och världen går under. Det blir inte bättre än så.

Synd att det aldrig kan komma en tvåa.

En av mina absoluta favoritfilmer.
Lika bra att låta det förbli en titel som man minns positivt än att smutsa ned det men en halvdan uppföljare.
Det är en nivå av integritet som allt för få regissörer besitter.

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vet inte om det räknas men senaste film jag såg var Galenskaparna - Macken som teaterföreställning på SVT 1. (Kanske blir det ett DVD-Köp med tiden)

Det var lite svårt att se det som teater men sångerna är kvar och det var mycket nostalgi och skratt.
så jag skall väl inte klaga , så ge det en chans å ni kommer att bli förvånade
Nja, deras filmer är ju ändå bättre och lyckas framhäva mer lager.
Dom verkar även fullt medvetna om detta, det var ju därför dom gjorde stinsen brinner till en film, eftersom teater kunde inte riktigt klämma ut allt som en filmatisering av föreställningen kunde erbjuda.

Väldigt rolig film för övrigt. En stark favorit från svenska filmer (och jag är inte ens så förtjust i musikaler).
Citera
2019-01-15, 17:44
Bannlyst
Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

Filmen blev ganska långtråkig och inte så spännande som jag hade hoppats på alls. Det var en godkänd film inte mera, jag saknade roandet.

5/10
Citera
2019-01-15, 20:39
Bannlyst
Mortdecai (2015)

Det var en halvbra film, något trist emellanåt. Jag saknar något men jag vet inte vad. Var det Johnny Depp som var med på filmen?

6/10
Citera
2019-01-15, 21:28
Medlem
PsychoChillers avatar
The Cabin in the Woods (2011)

Skitkorkad rulle som tar sig sista tjugo, därav 2/5.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in