2018-09-28, 17:30
Bannlyst
Wonder Woman (2017)

Filmen var dålig, endel action, men fann den inte så spännande och det var tråkiga dialoger och totalt ointressant handling. Jag kände ingenting. Visst, spännande med en kvinna som huvudroll. Se inte denna filmen.

Jag fattar inte varför inte jag kan förstå spänningen, för mig var filmen totalt ointressant.

3/10
Citera
2018-09-28, 17:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Wonder Woman (2017)

Filmen var dålig, endel action, men fann den inte så spännande och det var tråkiga dialoger och totalt ointressant handling. Jag kände ingenting. Visst, spännande med en kvinna som huvudroll. Se inte denna filmen.

Jag fattar inte varför inte jag kan förstå spänningen, för mig var filmen totalt ointressant.

3/10

Är helt enig med dig på den här punkten, har ingen speciell relation till Wonder Woman som karaktär och hon är ju ingen speciellt intressant karaktär i min bok. Trist att DCU misslyckas med de flesta filmer som de gör, MCU skulle behöva lite konkurrens på filmmarknaden, som det är nu leder de ju överlägset, vilket jag tycker är tråkigt.

Gillade däremot Batman vs. Superman (långa versionen) och Suicide Squad, men de blev ju unisont hatade av kritiker, men kritikerna har ju sällan om någonsin rätt... men ja, de flesta hatade väl båda filmerna.
Citera
2018-09-28, 17:50
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Lät nästan underhållande , kanske spanar in den
Tycker den är sevärd och gillade den personligen snäppet mer än vad Herr.Dittling verkade göra. Skrev ganska positivt om den under en skräckmånad för ett par år sedan -> (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer
Citera
2018-09-28, 17:53
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tycker den är sevärd och gillade den personligen snäppet mer än vad Herr.Dittling verkade göra. Skrev ganska positivt om den under en skräckmånad för ett par år sedan -> (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer

Blir att kolla in den då
Citera
2018-09-28, 22:38
Bannlyst
Pride And Prejudice (2005)

Detta var en film som berörde mig lite och den var ganska svårförstådd. Finfolk från förr i tiden. Jobbigt folk också och överpretto. Pretto är rätt ord för filmen. Man niger osv. Visst är den bra, jag gillar svåra filmer lite märker jag. Men jag blev lite trött av att se filmen, även om den tilltalade mig, det är absolut 0 action i filmen och inget våld. Bara prat! Det kan vara bra med sådana här filmer, våld är sällan bra, eller aldrig rättare sagt. Hur som helst är filmen sevärd och har bra skådespelare, Keira Knightley är helt lysande som huvudrollen.

7/10
Citera
2018-09-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är helt enig med dig på den här punkten, har ingen speciell relation till Wonder Woman som karaktär och hon är ju ingen speciellt intressant karaktär i min bok. Trist att DCU misslyckas med de flesta filmer som de gör, MCU skulle behöva lite konkurrens på filmmarknaden, som det är nu leder de ju överlägset, vilket jag tycker är tråkigt.

Gillade däremot Batman vs. Superman (långa versionen) och Suicide Squad, men de blev ju unisont hatade av kritiker, men kritikerna har ju sällan om någonsin rätt... men ja, de flesta hatade väl båda filmerna.
Suicide Squad har jag ej sätt, men Batman vs Superman är riktigt bra, bra action och jag gillar Batman.
Citera
2018-09-28, 23:06
Medlem
Geomeisters avatar
The Shooting | Året var 1966
https://www.imdb.com/title/tt0062262...nm_flmg_act_56

En western med och delvis av Jack Nicolson. Lät intressant. Jag hade dock fel. Jag kan medge att filmen gör enstaka detaljer rätt, men överlag är den dåligt klippt, bildkvaliteten (åtminstone på min DVD var under hård kritik), man fattar knappt vad den egentliga handlingen är och ibland är den bara idiotisk. Skådespeleriet har sina ljustpunkter.. Tyvärr är dom alldeles för få och slutet är kasst. Helt klart en film i toppen av dom sämsta western-filmerna jag sett.

Filmen är kort. Endast cirka 80 minuter lång, men den kändes bra mycket längre. Vilket dåliga filmer alltid gör. Oavsett om du gillar westerns eller Jack Nicolson kan du skippa den här.

Betyg?
Citera
2018-09-28, 23:17
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Suicide squad var onekligen katastrofal.
Superman vs Batman hade väl varit en godkänd popcorn film om dom inte hade floppat så ordentligt med Lex.
Fet miscast.
Citera
2018-09-29, 02:27
Medlem
hugTracersbutts avatar
Slime City.

Verkar vara någon riktigt budgetfilm, men den föll mig i smaken (efter sisådär 8 öl). En person vid namn Alex flyttar in i en sunkig lägenhet i New York där grannarna är rätt skumma. En av dem bjuder han på något som får han att förvandlas till ett slime-monster och han måste mörda för att hålla sig vid liv, visste inte att den var filmad vid New York eftersom inspelnings-platserna var ganska begränsade. DVD-versionen var fylld av knaster och andra härligheter för den där riktiga känslan. Några roliga gore-effekter för den som gillar sånt främst i slutet när flickvännen går berserk. En annan kul scen är..

5/10.
Citera
2018-09-29, 04:38
Medlem
Korders avatar
Hold the Dark (2018).

Långsam, våldsam thriller om en åldrande författare och vargexpert som efter ett brev av en desperat mamma beger sig till norra Alaska för att spåra och döda de vargar som bär ansvaret för att ha dödat tre barn i en avlägsen liten by. Väl på plats visar sig dock saker och ting vara betydligt mer komplicerade.

Jeremy Saulniers senaste alster, efter de (enligt mig) mycket bra rullarna Blue Ruin och Green Room. De två filmerna är nog inte för alla, och Hold the Dark är verkligen inte för alla. Jag har inte läst boken den är baserad på, men i filmen är storyn hur som helst inte helt lätt att greppa. Det är väldigt mycket symbolik och tittaren lämnas i mångt och mycket utanför ljuset - man får själv försöka lista ut varför saker händer, och ibland även vad som händer. Det är en ambitiös, smart film som ibland gränsar till pretentiös, men jag tycker Saulnier balanserar på rätt sida av linjen. Snyggt, mörkt foto av norrbaggen Magnus Nordenhof Jønck och riktigt bra skådespel av alla inblandade. Manuset är för övrigt skrivet av Macon Blair, Saulniers kollega som producerat alla här nämnda filmer (samt spelade huvudrollen i Blue Ruin).

Det krävs nästan att man ser den flera gånger för att begripa den helt, inte minst den andra halvan av filmen, men nu när pusselbitarna fallit på plats får jag lov att tacka och bocka för en av de mest minnesvärda nya filmerna jag sett de sista åren.

8/10.
Senast redigerad av Korder 2018-09-29 kl. 04:43.
Citera
2018-09-29, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hold the Dark (2018).

Långsam, våldsam thriller om en åldrande författare och vargexpert som efter ett brev av en desperat mamma beger sig till norra Alaska för att spåra och döda de vargar som bär ansvaret för att ha dödat tre barn i en avlägsen liten by. Väl på plats visar sig dock saker och ting vara betydligt mer komplicerade.

Jeremy Saulniers senaste alster, efter de (enligt mig) mycket bra rullarna Blue Ruin och Green Room. De två filmerna är nog inte för alla, och Hold the Dark är verkligen inte för alla. Jag har inte läst boken den är baserad på, men i filmen är storyn hur som helst inte helt lätt att greppa. Det är väldigt mycket symbolik och tittaren lämnas i mångt och mycket utanför ljuset - man får själv försöka lista ut varför saker händer, och ibland även vad som händer. Det är en ambitiös, smart film som ibland gränsar till pretentiös, men jag tycker Saulnier balanserar på rätt sida av linjen. Snyggt, mörkt foto av norrbaggen Magnus Nordenhof Jønck och riktigt bra skådespel av alla inblandade. Manuset är för övrigt skrivet av Macon Blair, Saulniers kollega som producerat alla här nämnda filmer (samt spelade huvudrollen i Blue Ruin).

Det krävs nästan att man ser den flera gånger för att begripa den helt, inte minst den andra halvan av filmen, men nu när pusselbitarna fallit på plats får jag lov att tacka och bocka för en av de mest minnesvärda nya filmerna jag sett de sista åren.

8/10.

Jag är sugen på att kolla på filmen nu ännu mer.
Citera
2018-09-29, 08:27
Bannlyst
Hold The Dark (2018)

Detta var en gripande film där Alexander Skarsgård som skådespelare, underbar film i vacker miljö. Det är häftigt att se alla scener där det förekommer action, det är bra action. Det är 2 timmar underhållningsvärde. Dialogerna var bra och lättförstådda. Jag njöt hela filmen rakt igenom, det fanns inga tråkiga scener i filmen elller någonting som jag fann sämre. Jag rekommenderar er starkt att se filmen.

8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in