Detta. Var över tio år sedan jag såg Elephant, och den är sevärd. Eftersom det var så pass länge sedan jag såg filmen så blir det att se om den. Roligt att se om filmer och se hur ens perspektiv har förändrats med åren.
Detta. Var över tio år sedan jag såg Elephant, och den är sevärd. Eftersom det var så pass länge sedan jag såg filmen så blir det att se om den. Roligt att se om filmer och se hur ens perspektiv har förändrats med åren.
Så är det ju! Såg själv om filmen för några år sedan och den håller ännu, viktig film om ett viktigt och fortfarande högaktuellt ämne.
Tänk dig en "Avatar"-värld blandat med Star Wars, Star Trek och Starship Troopers. Där dom filmerna/serierna gjorde mycket rätt gör denna nästan allt fel!
Starhip Troopers blandade in "amerikansk tonåringsdrama/humor", men det fungerade. Här försöker dom göra lite samma sak. Personkemin mellan huvudkaraktärerna är noll. Humorn är kass och dramat är läskigt förutsägbart. Personligheterna är så inte relaterbara för fem öre.
Handlingen som helhet är något man sett tusen gånger om. Det lilla som gör filmen unik känns bara slumpmässigt och man fattar knappt varför dom gör vissa saker.
Grafiken i filmen är det inget fel på, men inget jag brydde mig om egentligen. Kunde lika gärna haft datagjorda huvudpersoner också då det mänskliga aldrig riktigt passade in. Sedan slängdes det in populärmusik varstans vilket var ungefär det bästa med hela filmen.
Vad hände med Luc Besson? Man kan INTE tro att det är samma man bakom 90-talets Leon och den här filmen. Även "Lucy" som jag inte var så förtjust i är MYCKET bättre än denna.
Att filmen är lång gör inte saken bättre. Den här hamnar på min topplista av det sämsta jag sett.
U n d v i k.
Ett mord begås i en liten stad i amerikanska södern, en svart man haffas.
Han visar sig vara mordutredare, och blir kvar i staden och utreder mordet.
Men det visar sig inte vara så lätt.
En film jag hört talas om vid flera tillfällen, och hade höga förväntningar inför.
Med 8,0 på imdb föreföll det lovande.
Hela staden tycker att det är jättehemsk med en svart mordutredare, och några försöker till och med mörda honom.
Det verkar vara viktigate än att mord utreds.
Filmen lyckas inte med att kombinera deckargåtan med raspolitik.
Det blir egentligen ingenting av det.
Men det är, bitvis, en tät film med fint foto
Filmen var väl hyfsad, jag hade nog väntat mig lite mer. 3+/5
Ett mord begås i en liten stad i amerikanska södern, en svart man haffas.
Han visar sig vara mordutredare, och blir kvar i staden och utreder mordet.
Men det visar sig inte vara så lätt.
Filmen var väl hyfsad, jag hade nog väntat mig lite mer. 3+/5
Oriol Paulo som gjorde "The body" gjorde senare en film i ungefär samma stuk -Contratiempo. Psykologisk thriller med riktigt spännande och smarta tvistar. Mycket välskriven och Mario Casas gör en bra insats.
Fick mig att sitta som på nålar under hela filmen, rekommenderas!
Wow! Vad ska man säga, det var en mycket mäktig film där kärlek och orohet var sammankopplade.
Det slutade inte alls väl i filmen, Léon dog i slutet.
Filmen var det bästa jag har sett i år. Jag förstod den verkligen och den var så inlevande. Otroligt är det och det var en hel del känslor som var obeskrivliga.
Femte elementet. Den var ju skitdålig (ytterligare kommentarer egentligen överflödiga)? Sömnpiller på två jävla timmar. Förstår inte Imdb betyget alls.
Såg den igår kväll men KAN alltså inte kommentera mer ingående för jag "tunade ut" och har redan förträngt den ur huvudet(!). Rörig handling men något om rymdvarelser...
Säger väl det mesta? Misstänker att effekterna, som såg ut som skit, har gjort att den åldrats dåligt också. Folk hade nog mer överseende med dem 97.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-09-20 kl. 18:19.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!