2018-09-15, 14:15
Medlem
jsa86-xs avatar
Bang Bang you´re dead : https://www.imdb.com/title/tt0288439/?ref_=nv_sr_1

Trevor har blivit utsatt för så allvarlig mobbning att han till slut hotar att spränga skolans fotbollslag i luften. Men hans räddning kommer i form av dramaläraren Mr Duncan. Han erbjuder Trevor den manliga huvudrollen i en skolpjäs.

Mr Duncan försöker att hjälpa honom att sköta sig, men pjäsens framgång står på spel: dess mörka handling om mördare på lekplatser i kombination med Trevors förflutna får elevernas föräldrar att försöka ställa in pjäsen. Om de lyckas kanske Trevor aldrig får göra sin röst hörd - och det kan bli utlösaren till en mänsklig bomb.

Riktigt stark film där man får lära känna huvudkaraktären väldigt väl. Trots att filmen bara är cirka 90 minuter så hinner man få med väldigt mycket och det känns dessutom inte stressat någongång.

Ger denna ett fint betyg = 4/5
Citera
2018-09-15, 15:16
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x

Trevor har blivit utsatt för så allvarlig mobbning att han till slut hotar att spränga skolans fotbollslag i luften. Men hans räddning kommer i form av dramaläraren Mr Duncan. Han erbjuder Trevor den manliga huvudrollen i en skolpjäs.

Mr Duncan försöker att hjälpa honom att sköta sig, men pjäsens framgång står på spel: dess mörka handling om mördare på lekplatser i kombination med Trevors förflutna får elevernas föräldrar att försöka ställa in pjäsen. Om de lyckas kanske Trevor aldrig får göra sin röst hörd - och det kan bli utlösaren till en mänsklig bomb.

Riktigt stark film där man får lära känna huvudkaraktären väldigt väl. Trots att filmen bara är cirka 90 minuter så hinner man få med väldigt mycket och det känns dessutom inte stressat någongång.

Väldigt längesedan jag såg den så jag minns inte så jätte mycket men ben foster är helt klart en underskattad skådis.
Citera
2018-09-15, 16:25
Medlem
PsychoChillers avatar
The Lobster (2015)

Sämsta skiten jag har sett på år och dar. Bombastisk och opassande stråkmusik för tankarna till Aronofskys sämsta stunder, färgskalan för tankarna till en sjuttiotalstapet, den medvetna tråkigheten och inbillade underfundigheten för tankarna till aset Wes Anderson, den styltiga dialogen för tankarna till Camilla Läckberg... det finns verkligen inga försonande drag. Jag vet inte vem som skulle uppskatta The Lobster, men klart är att det krävs en mycket ond människa.

-en triljard googolplex gånger oändlighet/5.
Citera
2018-09-15, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
The Lobster (2015)

Sämsta skiten jag har sett på år och dar. Bombastisk och opassande stråkmusik för tankarna till Aronofskys sämsta stunder, färgskalan för tankarna till en sjuttiotalstapet, den medvetna tråkigheten och inbillade underfundigheten för tankarna till aset Wes Anderson, den styltiga dialogen för tankarna till Camilla Läckberg... det finns verkligen inga försonande drag. Jag vet inte vem som skulle uppskatta The Lobster, men klart är att det krävs en mycket ond människa.

-en triljard googolplex gånger oändlighet/5.

Haha, ja, det är en märklig film.
Citera
2018-09-15, 18:00
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag vet inte vem som skulle uppskatta The Lobster, men klart är att det krävs en mycket ond människa.
Jag är ingen ond människa.
Men å andra sidan så kanske det är vad jag vill att folk ska tro.
Citera
2018-09-15, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x

Minns den som riktigt jävla bra, hyrde den någon gång på DVD i gymnasiet då den var ny och man var JVVF (Jag Vill Vara Farlig), vilket inkluderade att man var intresserad av skolskjutningar som tema på film. Filmen i fråga träffade verkligen rätt och minns att jag gav den högsta betyg på Filmtipset då det begav sig, och var även mitt första möte med Ben Foster som sen snabbt blev en favorit.
Citera
2018-09-15, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minns den som riktigt jävla bra, hyrde den någon gång på DVD i gymnasiet då den var ny och man var JVVF (Jag Vill Vara Farlig) , vilket inkluderade att man var intresserad av skolskjutningar som tema på film. Filmen i fråga träffade verkligen rätt och minns att jag gav den högsta betyg på Filmtipset då det begav sig, och var även mitt första möte med Ben Foster som sen snabbt blev en favorit.

Vad är det för jäkla Sthlm-släng? Nts uttryck dock (not too shabby).
Citera
2018-09-15, 20:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad är det för jäkla Sthlm-släng? Nts uttryck dock (not too shabby).

Det är ett myntat uttryck numera, skapades först i fanzine-svängen som Flashback var delaktig i då den var papperstidning fortfarande. Men vem som än har myntat det har jag ingen aning om, så behöver inte hemmahöra ifrån Stockholm.
Citera
2018-09-15, 22:14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
License to kill (1989). Tid för hämnd

James Bond slutar som agent för att hämnas ved som hänt hans kollega Felix Leiter och hans fru.

Timothy Dalton är verkligen inte Bond, han saknar all den charm och elegans som kännetecknar Bond.

Kändes aldrig som en Bondfilm, 2-/5
Citera
2018-09-15, 22:26
Medlem
Tvonds avatar
Jurassic World Fallen Kingdom https://www.imdb.com/title/tt4881806/?ref_=nv_sr_1

Har gillat alla tidigare filmer men denna klart sämst svag 5 av 10 i betyg. Snygg CGI i den men det är då allt.
Citera
2018-09-15, 23:59
Medlem
Geomeisters avatar
13 | Året var 2010
https://www.imdb.com/title/tt0798817/?ref_=fn_al_tt_2

En actionfilm vars handling ger lite Fight Club-vibbar. Inte LIK Fight Club, men det är bästa jämförelse jag kommer på.

Första scenen är bara onödig. Det är en samling minst sagt udda skådespelare och skådespeleriet är på väldigt låg nivå. Den enda som för mig göra en hyfsat godkänd roll är huvudpersonen. Alla kända personer är sämre än den andra. Slutet känns slumpmässigt också. Musiken känns udda också... Ingen vidare timing på något alls.

Huvudmomentet i filmen har dock en stark nerv och filmen är inte lika förutsägbar som man kan tro. Den här filmen gjord av någon med större vision och med riktigt skådespel hade faktiskt kunnat bli riktigt bra. Nu är det mycket uselt, men det som är bra gör den ändå helt okej.

Betyg?
Citera
2018-09-16, 12:39
Medlem
Geomeisters avatar
Sully | Året var 2016
https://www.imdb.com/title/tt3263904/?ref_=nv_sr_1

Nyligen såg jag filmen A Hologram for the King ifrån 2016 och även den med Tom Hanks. Två väldigt olika filmer... Det här är den bättre!

Baserad på en sann historia och det som hände är antagligen mycket väl återberättat. Inte som en dokumentär, men vädigt nära i termer av spelfilm. Grafiskt har dom lyckats, vad jag gissar med svåra scener att fånga, mycket bra. Skådespeleriet är godkänt också. Tom Hanks kanske spelar för realistiskt för att verkligen göra filmen tillgänglig för en större biopublik (lite fiktion med humor osv. hade inte skadat för min del). Aaron Eckhart har en mindre, men roligare roll.

Klippningen tycker jag där var så där. Jag har sett betydligt sämre klippta filmer, men tyckte det här var mediokert gjort. Första halvan av filmen är mest tråkig. Andra halvan har betydligt fler poänger och är överlag mer intressant.

Bonusmaterialet är en trevlig gest till Sully och hans kamrater. Respektfullt gjort även om det inte är väldans givande för en tredje part. Jag gillar dock hur dom lagt in den spännande klassiska berättarrösten.

Vill du se en spännade och underhållande film kan du titta på annat. Är du intresserad av just denna händelse är den fullt godkänd dock lite väl seg på sina platser.

Betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in