2018-07-25, 13:38
Medlem
Geomeisters avatar
Ithaca | Året 2015
https://www.imdb.com/name/nm2614237/?ref_=tt_cl_t1

Meg Ryan har gjort denna film och det märks att det är en kvinna bakom spakarna. Viss dialog skriker att det är en kvinna bakom. Jag har inget emot det som så, men det blev lite för övertydligt i denna film. Meg Ryan som var så söt förut också... Tjejer som läser detta! Ge FAN i alla ansikts/läpp operationer. Det blir inte snyggt. Inte ens på någon som Meg Ryan.

Hur som helst. Det här är en delvis unik tolkning på kriget (Andra, förståss). En ung kille har en bror som är ute i kriget och brodern som är hemma börjar jobba som bud för ett telegrafirma. Där får han lära sig om den riktiga världen. Har inget emot handlingen alls, men...

Det blir udda fokus. Dessa bröder har en liten bror. En förståndshandikappad? Som får en jäkla fokus och det pratas om honom i udda termer. Känns extremt politiskt korrekt. Sedan har brodern som är i krig en vän som, rätt onaturligt, är väldigt intresserad i hans familj. Känns inte realistiskt för fem öre. Tom Hanks är med i en extremt liten och intetsägande roll. Handlingen blir förutsägbar också.

Däremot tycker jag huvudpersonen gör en bra roll trots sin ringa ålder. Det finns en del oskyldig charm i filmen och det emotionella är godkänt. Det här är absolut ingen film som kommer övertyga några filmvetare eller fans av filmer som filmer som Pulp Ficiton eller The Shining, men det funkade att titta på utan vidare problem för mig.

Betyg?
Citera
2018-07-25, 15:43
Medlem
chessjamts avatar
Såg på Incredibles 2 (2018) på bio. En helt okej sevärd uppföljare, klart godkänd. Svårt kanske att leva upp till förväntningarna av 14 års väntan från förra filmen men ser man den som den är, en ny animerad superhjältefilm från Pixar, så duger den gott och väl. Den fortsätter ganska direkt från där den första filmen slutade och levererar en tillräcklig tillfredsställande handling för att hålla intresset vid liv hela filmen igenom.

Gillar verkligen den där 50-talsstilen som de har i filmen. Vet inte om det är uttalat att det ska utspela sig på 50-talet eller om det bara ska likna det årtiondet men jag gillar det skarpt.

https://www.imdb.com/title/tt3606756/
Senast redigerad av chessjamt 2018-07-25 kl. 15:53.
Citera
2018-07-25, 16:47
Medlem
bombaccis avatar
Thor ragnarök (2017)

Chris hemsworth spelar igen marvels egen favoritgud Thor.

Odens dotter kommer o vill ha makten över asgård och en djävulliknande figur vill förstöra asgård av någon anledning. Loki är med igen och gästskådespel av hulk och dr strange.

Gillar inte filmer som bygger det medta av sin handling och action på datagrafik. Var ibland lite små lustig o kul att få se dr strange under någon minut igen ( betydligt intressantare hjälte ).

Filmen kändes lång o seg.

Den får 3/10 av mig.
Citera
2018-07-25, 17:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Intressant att du försöker dig på medelst undermålig svenska i ett försök att underminera filmen.

Var det nödvändigt för dig att komma med personliga påhopp enbart för att i slutändan framföra att du inte höll med mig i min åsikt om filmen?
Citera
2018-07-26, 01:43
Medlem
Geomeisters avatar
Along Came a Spider | Året var 2001
https://www.imdb.com/title/tt0164334/?ref_=nv_sr_1

Morgan Freeman i en film med klassiskt thriller-upplägg. Den här gillar jag. Filmskaparna har tänkt på mycket. Gjort filmen både intelligent och mänsklig. Ett fel vissa liknande filmer gör att är bara slänga in intelligens utan att göra karaktärerna och händelserna mänskliga. Andra filmer är tvärtom. Egentligen rätt simpla händelser som styrs helt på känslor. Här har vi en rätt bra mix.

Intresset höll hela vägen. Slutet är inte riktigt lika bra som jag hade hoppats, men det är inte helt dumt heller. Det är inte bara något som händer huxflux utan ser man om filmen märker man nog mindre detaljer som gör att filmen känns välgenomtänkt.

Gillar man thrillers är detta ett bra alternativ. Det finns även en föregångare jag inte sett. Jag är osäker på hur viktigt det är att se den först. Spontant är det nog av relativt lite relevans, men det är definitivt en film jag lär se framöver.

Betyg?
Citera
2018-07-26, 02:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Along Came a Spider | Året var 2001
https://www.imdb.com/title/tt0164334/?ref_=nv_sr_1

Morgan Freeman i en film med klassiskt thriller-upplägg. Den här gillar jag. Filmskaparna har tänkt på mycket. Gjort filmen både intelligent och mänsklig. Ett fel vissa liknande filmer gör att är bara slänga in intelligens utan att göra karaktärerna och händelserna mänskliga. Andra filmer är tvärtom. Egentligen rätt simpla händelser som styrs helt på känslor. Här har vi en rätt bra mix.

Intresset höll hela vägen. Slutet är inte riktigt lika bra som jag hade hoppats, men det är inte helt dumt heller. Det är inte bara något som händer huxflux utan ser man om filmen märker man nog mindre detaljer som gör att filmen känns välgenomtänkt.

Gillar man thrillers är detta ett bra alternativ. Det finns även en föregångare jag inte sett. Jag är osäker på hur viktigt det är att se den först. Spontant är det nog av relativt lite relevans, men det är definitivt en film jag lär se framöver.

Betyg?
Såg den för någon månad sedan.
Vi tyckte visst ungefär likadant.
Citera
2018-07-26, 02:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The aligator people (1959)

Nygifta paret Paul och Joyce firar sin nyinledda smekmånad på ett tåg.
Paul får ett telegram, och lämnar tåget vid nästa station.
Därefter är han spårlöst försvunnen.

Börjar rätt hyggligt, men tappar vartefter.
Beverly Garland, söt, okänd för mig. Dodge stationsvagn, trevlig vagn som läkaren körde omkring med.

Jag tycker nog att den, trots allt, förtjänar godkänt, 3-/5
Citera
2018-07-26, 03:00
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Såg den för någon månad sedan.
Vi tyckte visst ungefär likadant.

Det var lite kul sammanträffande faktiskt. Jag köper fortfarande film (det går att hitta väldigt billigt!) och köpte denna som en chansning. Några dagar efter såg jag din positiva recension och nu har jag sett den själv. En av Morgan Freemans bättre filmer!
Citera
2018-07-26, 11:09
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det var lite kul sammanträffande faktiskt. Jag köper fortfarande film (det går att hitta väldigt billigt!) och köpte denna som en chansning. Några dagar efter såg jag din positiva recension och nu har jag sett den själv. En av Morgan Freemans bättre filmer!
Så någon läste den.
Det var ju trevligt.
Själv köper jag aldrig film, och ser väldigt lite på modern film.
Along came a spider tror jag att jag hittade på Netflix
Citera
2018-07-26, 14:03
Medlem
bombaccis avatar
Running for her life (2016).

Alison är en triatlet som tar hjälp av en smått psykotisk tränare som kommer försöka ta över hennes liv.

Riktigt bra film om en vardagsmotionär som försöker få tiden att gå ihop o vill lyckas med sitt träningsmål.

Kände igen mig lite själv i filmen o var ganska realistiskt ändå.

Betyget blir 7/10
Citera
2018-07-26, 19:59
Medlem
bombaccis avatar
Paterson (2016)

Handlar om en stentråkig snubbe som kör en buss i paterson. Han har en hund och en flickvän. Han skriver värdelösa dikter i sitt häfte och så lyssnar han ibland på samtal bland bussåkarna.

Hans ” dikter” är värdelösa men som hans Mellanöstern tjej vill att han ska publicera.

Hans dikter är ungefär såhär

” tändstickor

Jag har tändstickor hemma, de kan man använda för att tända ljus. De är ca fyra cm långa och vårt favoritmärke är bl.a. bl.a.”

Riktigt långsamt tempo som bara ni som gillar Bergman kan gilla. Har fått alldeles för högt betyg på imdb.

Filmens hjälte är den engelska bulldoggen Werner som förstör den autistiska bussförarens häfte med skitfilterna. Detta får våran fyrbenta hjälte ganska mycket skit för men han försökte åtminstone stoppa CP bussföraren från att sprida sin dynga vidare.

Filmen rekomderas inte till någon. Den autistiska bussföraren o resten av skräpet får 1/10 i betyg av mig. Undvik.
Citera
2018-07-26, 20:26
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Paterson (2016)
Filmen rekomderas inte till någon. Den autistiska bussföraren o resten av skräpet får 1/10 i betyg av mig. Undvik.
Ville ge den en chans för någon månad sedan men något kom emellan så jag fick avbryta efter en kvart.
Har ännu inte satt igång den igen.
Visst, jag såg bara 15min men det kan inte ha varit en stark kvart.

Det kanske faktiskt är så att den har fått ett oförtjänat bra betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in