2018-03-29, 11:32
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillade den inte alls, men å andra sidan har inte Tarantino gjort något intressant eller bra sedan Kill Bill vol. 2, Death Proof sög ordentligt hårt, Inglorious Bastards var en tramsig kopia på en tramsig italiensk krigsfilm och Django Unchained var detsamma, trams och flamsfilm efter en underbar gammal spaggewestern där Franco Nero briljerade som den riktiga Django. Och ja, hans senaste film som jag inte minns namnet på nu var nog det absolut sämsta som han någonsin har klämt ur sig.

Hoppas enormt mycket på nya Charles Manson-filmen, blir den dålig så är loppet kört för QT...

Hårda ord! Vad är det du tycker är tramsigt i nämnda filmer kontra exempelvis Kill Bill vol. 2 eller Jackie Brown? Har du exempel på scener eller annat ?
Citera
2018-03-29, 12:55
Medlem
PsychoChillers avatar
World War Z (2013)

Sämst. Titeln är det enda filmen har gemensamt med boken. I boken får vi följa olika samhällsinstanser, medborgare, smugglare, militär och så vidare, som kämpar för överlevnad mot en långsam men obeveklig zombietsunami. I filmen får vi följa superhjälten Gerry som rejsar mellan kontinenter jagad av hopp- och springzombies. Det är så jävla dåligt att jag vill gråta. Och till på köpet är effekterna strykfula. 1/5.
Citera
2018-03-29, 13:41
Medlem
bombaccis avatar
Sett två filmer senaste dagarna.

Split (2016)

http://www.imdb.com/title/tt4972582/

Intressant film om en man som rövar bort tre unga kvinnor och håller dem fängslade. Han har 23 olika personligheter. Den ska vara en "rysare" men svårt att se att någon skulle bli "rädd" av denna film. Jag tyckte att han rövade bort tjejerna lite väl enkelt (på en parkering). Hade varit roligare om en av hans personligheter hade fått tjejernas förtroende för att sedan "switcha" om till någon av hans grymmare personligheter. Nåja, han håller tjejerna i förvar och de försöker fly. Vi får inte se alla hans 23 personligheter, men ett par stycken. Han går även till en psykolog.

Tycker James McAvoy gör ett bra jobb som den störda mannen. Även Ana Taylor joy gör en fin mer tystlåten prestation som tjejen som tycks förstå han lite mer.

Jessica Sula tror jag kan komma att bli en ny "sexsymbol" också. Hon visar lite hud i filmen.

Är en del av en triologi och den tredje delen skavllrades det lite om när vi får se Bruce Willis på ett kaffe.

Somnade visserligen till ett tag under filmen men upplevde den ändå som sevärd

6/10 får den i betyg av mig.

Den andra filmen jag såg var

The Revenant (2015).
http://www.imdb.com/title/tt1663202/?ref_=nv_sr_3

Hyllad film med storstjärnor som dicaprio och Matt Hardy.

Dicaprios rollfigur blir attackerad av en björn och hardys rollfigur lämnar han att dö i skogen och
. Väldigt fina naturscener och både Dicaprio och Hardy är duktiga, dock tycker jag filmen känns så seg. Satt många gånger o bara ville att filmen skulle gå vidare eller ta slut. Visst vakcra naturscener men hade hellre sett mer med Hardy.

Förstår att den här filmen ses som en "stor" film. Men ingen film jag skulle vilja se om.

Den får väl "ok" i betyg med 5/10 men säger en del när filmen som Split får ett bättre betyg.
Senast redigerad av bombacci 2018-03-29 kl. 13:46.
Citera
2018-03-29, 16:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hårda ord! Vad är det du tycker är tramsigt i nämnda filmer kontra exempelvis Kill Bill vol. 2 eller Jackie Brown? Har du exempel på scener eller annat ?

Jackie Brown må vara tramsig men är fortfarande en bra adaption av en bok av Elmore Leonard och Kill Bill vol .2 är ju egentligen en referensbonanza utan Guds nåde men fortfarande charmig, härlig och med en bra Uma Thurman plus alla birollerna. Django Unchained har jag bara sett en gång och fann den både långtråkig och föööööör lång plus en massa dålig humor som blev trams i mina ögon. Sen gillade jag inte riktigt Jamie Foxx i rollen som Django, trots att förändring kan vara till det bättre ibland men inte här, Django skall vara en råbarkad och tystlåten italienare som släpar på en likkista. Tarantinos tolkning blev bara ett PK-pekoral utan dess like...
Citera
2018-03-29, 17:13
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jackie Brown må vara tramsig men är fortfarande en bra adaption av en bok av Elmore Leonard och Kill Bill vol .2 är ju egentligen en referensbonanza utan Guds nåde men fortfarande charmig, härlig och med en bra Uma Thurman plus alla birollerna. Django Unchained har jag bara sett en gång och fann den både långtråkig och föööööör lång plus en massa dålig humor som blev trams i mina ögon. Sen gillade jag inte riktigt Jamie Foxx i rollen som Django, trots att förändring kan vara till det bättre ibland men inte här, Django skall vara en råbarkad och tystlåten italienare som släpar på en likkista. Tarantinos tolkning blev bara ett PK-pekoral utan dess like...

Jag tycker att Jackie Brown ändå är Tarantinos minst tramsiga film och det beror väl just på att det är en adaption. Samuel L. Jacksons Ordell är förvisso tramsig men det går inte att komma ifrån när Tarantino ska porträttera svarta män. Tarantino är mer whigger än Tim Westwood och det har sabbat mer än en scen i hans filmer.
Citera
2018-03-29, 19:17
Medlem
Cruising (1980)

En polis går undercover för att lösa en serie brutala mord i New York under begynnelsen av AIDS-krisen. En film som verkligen utmanar den klassiska dikotomin mellan gott och ont - bland poliserna finns homofobi och fördomar och bland dom homosexuella existerar utsatthet - vilket verkligen ställs på sin spets i filmens vändpunkt efter klimax, samt det ambivalenta slutet. En annan sub-plot är den psykosexuella utvecklingen hos protagonisten (Al Pachino) och hur uppdraget påverkar den karaktärsförändring som han gör under filmen. Det har riktats kritik mot att manuset skulle vara undermåligt, samt att filmen gör ett ställningstagande mot bögvärlden som förnedrande, ritualistisk och vidrig. Men eftersom regissörens avsikt aldrig kan bevisas, samt att någon permanent innebörd aldrig kan fastslås fallerar sådana åsikter. I alla fall en spännande film med vissa hårresande scener.

Betyg: 3/5
Citera
2018-03-29, 19:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag tycker att Jackie Brown ändå är Tarantinos minst tramsiga film och det beror väl just på att det är en adaption. Samuel L. Jacksons Ordell är förvisso tramsig men det går inte att komma ifrån när Tarantino ska porträttera svarta män. Tarantino är mer whigger än Tim Westwood och det har sabbat mer än en scen i hans filmer.

Javisst, lite så är det ju men oftast som jag har förstått det så skildrade Leonard ganska misslyckade brottslingar i sina romaner, därför har jag viss förståelse för att Ordell är som han är, även om Tarantino medvetet har valt att spexa och trissa till personligheten några snäpp mera.

Nu blev jag ruggigt sugen på att se om JB igen, något år sedan sist, och fan så bra musik i den med!
Citera
2018-03-29, 20:42
Medlem
Bittersteels avatar
The Death of Stalin

Stalin har just dött nerpissat på en matta och det dröjer inte länge innan maktkampen börjar mellan Khrushchev (Steve Buscemi) och Beira (Simon Russell Beale) om vem som ska styra Sovjetunionen.
Filmen är tydligen baserat på en fransk serie, men jag kände det mesta av berättelsen ifrån Simon Sebag Montefiore bok om Stalin. Filmen känner sig väldig trogen till de historisk källor som finns om maktkampen. Hursomhelst, filmen är en svart komedi av den bästa sorten. Skrattat som en hyena när jag såg den. Alla skådespelare gör en utmärkt jobb men det är två som står ut. Beale som Beira och Jason Issace som Zhukov. Beira är ett sådan prakarsle och svin att man inte kan låta bli att gilla honom. Zhukov är som en tornado. Han stjäl scenen varje gång han är med.
Det är en väldigt absurd film men det handlar absurda händelser.
9/10. Gå och se den.
Citera
2018-03-29, 20:45
Medlem
Luxuss avatar
The theory of everything.
Bra film baserad på den nyligen bortgångne stephen hawking. Lagom lite/mycket fokus på sjukdom och kärlekstrassel. Kunde görna varit lite mer fokus på han vetenskapliga bedrifter. Rekommenderas skarpt.
Citera
2018-03-29, 22:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
The theory of everything.
Bra film baserad på den nyligen bortgångne stephen hawking. Lagom lite/mycket fokus på sjukdom och kärlekstrassel. Kunde görna varit lite mer fokus på han vetenskapliga bedrifter. Rekommenderas skarpt.

Hela min upplevelse av den förstördes totalt av att jag störde mig som fan på Eddie Redmayne i huvudrollen, aldrig gillat honom efteråt heller. Vet inte vad det beror på men var något i alla fall.
Citera
2018-03-29, 23:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Suspended slibi (1957)

En gift man bedrar sin fru med en annan dam, han sa att han gått till en gammal vän.
Vännen hittas mördad.

Ett ganska långsamt kriminaldrama med Honor Blackman (innan hon blev Pussy Galore i Goldfinger).
Inte bara långsamt, utan ganska händelselöst (om man nu kan säga så om ett morddrama).
Njä, det här blir nog bara 2+/5
Citera
2018-03-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darknorsk
Om du gillar kombinationen Arne Mattsson & Heinz Hopf kan jag varmt rekommendera Mördaren - en helt vanlig person. Mycket bra film med en imponerande roll-lista.

Jo jag har sett den för en herrans massa år sedan och minns den som mkt bra. Ska ta och se om den under den kommande veckan. Har du sett Mattssons "Smutsiga Fingrar"? där ska Heinz Hopp också ha en riktigt sliskig roll som skurk, har själv inte sett den men äger dvd-utgåvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in