Tokarev (2014):
http://www.imdb.com/title/tt2401807/?ref_=nv_sr_1
Vad händer om man blandar in en högstadielevs syn på action tillsammans med en relativt djup story?
Filmen pendlade fram och tillbaka i kvalitet hela tiden. Mycket av skådespeleriet är så överspelat så man inte kan ta helheten på allvar, tyvärr, för det finns andra scener som är riktigt underhållande.
Likt många av, speciellt, dagens actionfilmer försöker den arbeta på olika lager och är inte bara en rak historia och det är just denna aspekt som gjorde att jag hade svårt att få grepp på filmen. Vissa scener är riktigt, riktigt, riktigt pinsamma... Både i termer av handling och utförande. Nästa scen kan vara rätt bra och det finns några genuint underhållande.
Den är rå vilket gör vissa actionscener tuffa/underhållande, men dialogen med exempel som att en snart 70 år gammal Danny Glover säger att något är lika långt som hans kuk drar ner mer än något annat
Det känns nästan som att det varit flera kockar i denna gryta och att alla har siktat på göra en film var för att sedan klistra ihop allt. Trots att det är en film med många defekter ångrar jag ändå inte att jag sett den. Du lär dock inte ta film på för stort allvar om du ska se denna!
Betyg?
2,5 / 5