2016-07-13, 22:25
Medlem
nihilverums avatar
Lupin III: The Last Job (2010)

Titeln till trots är det inte den sista Lupin-filmen. Det är dock den sista (om man bortser från en kortfilm några år senare) där Eiko Masuyama gör Fujikos röst, efter att ha gjort rollen i 33 år. Hon var 74 år gammal när den här filmen gjordes men Fujiko låter fortfarande lika ung som vanligt.

En stabil film i serien med en intressant fiende till Lupin.

Betyget blir 7,5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2016-07-13, 22:31
Medlem
Såg nyss Identity. Säkert den bästa thrillern jag sett!
Citera
2016-07-13, 22:38
Medlem
AndraSorterings avatar
Sudden Impact, 80-tals-actionrulle i Dirty Harry-serien....

Bra? You bet....

Om en liten stund blir det Firefox - även det en Eastwood-film...

Eastwood = legend.
Citera
2016-07-13, 23:02
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Polisskolan (1984)

Man tar bort ingångskraven till polisskolan, och genast söker sig en märklig skara till polisyrket.

Är detta värdens sämsta film, troligen inte, men riktigt hemsk tycker jag.
Ett antal persor med minimal självinsikt söker sig till polisyrket.
Givetvis är alla, i stort sätt, oanvändbara i vilket yrke som helst. De tillkortakommanden de har kommer antingen att bli en oväntad fördel, eller så övervinns dom i en avgörande situation.
Jag tyckte riktigt illa om den 1984, och det har inte blivit bättre.
Ettan är cementerad 1/5
Citera
2016-07-13, 23:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Polisskolan (1984)

Man tar bort ingångskraven till polisskolan, och genast söker sig en märklig skara till polisyrket.

Givetvis är alla, i stort sätt, oanvändbara i vilket yrke som helst. De tillkortakommanden de har kommer antingen att bli en oväntad fördel, eller så övervinns dom i en avgörande situation.
Ettan är cementerad 1/5

Snart verklighet här i Sverige:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23165235.ab
Citera
2016-07-13, 23:05
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Polisskolan (1984)

Ettan är cementerad 1/5

....känns ju aktuellt med det scenariot

Tyckte f ö att det var (och är) en underhållande film....en av de få som Steve Guttenberg kan vara lite stolt över.....
Guttenberg har f ö en ingenjörsexamen i miljöteknik. (källa: svensk wiki)
Citera
2016-07-14, 06:31
Medlem
JoakimBalls avatar
Sing Street (2016), 4:a eller whatta fuck -- 5:a.

Nostalgi, bra mestadels fräsch musik med inga repetitioner. Älskade historien, klassisk så som de skrev dom förr. Jag är iof ganska full, men den var ganska emotionell.

Citera
2016-07-14, 08:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Snart verklighet här i Sverige:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23165235.ab
Ja tyvärr, det går utför med landet Sverige.
Citera
2016-07-14, 09:41
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Sing Street (2016), 4:a eller whatta fuck -- 5:a.

Nostalgi, bra mestadels fräsch musik med inga repetitioner. Älskade historien, klassisk så som de skrev dom förr. Jag är iof ganska full, men den var ganska emotionell.

Kul att se en annan här på forumet också såg den och gilla den lika mycket! Gav filmen sin egna tråd, som inte var särskilt populär, men allt för att försöka marknadsföra den. Tror den verkligen hade gått hem hos en del flashbackare här på sidan!
Citera
2016-07-14, 09:44
Medlem
Against the Dark med Steven Seagal.

Fy fan vad sämst. Går runt i en värld full av Zombies och de har inte ens plockat upp några vapen och gör det inte under hela filmen.
Citera
2016-07-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Against the Dark med Steven Seagal.

Fy fan vad sämst. Går runt i en värld full av Zombies och de har inte ens plockat upp några vapen och gör det inte under hela filmen.

Ja, det där är en av de sämsta filmerna någonsin.
Citera
2016-07-14, 14:12
Medlem
Geomeisters avatar
True Grit (1969): http://www.imdb.com/title/tt0065126/?ref_=nv_sr_2

En i raden av alla Western-filmer med John Wayne. Kanske en av dom mer kända för yngre publik tack vare Bröderna Coens version ifrån 2010. Jag såg själv den versionen den när var relativt ny, gillade den och såg ganska snart att det fanns ett original.

Handlingen gillar jag även i denna film. Dock kan jag tycka att det tar ganska lång tid innan filmen i sig faktiskt kommer någonstans. Det som verkligen urskiljer denna film ifrån många andra westerns är att en av huvudpersonerna är en ung tjej. Hon gör filmen unik, men står även för många daterade moment. Jag kan inte påstå att jag blev speciellt förtjust i henne trots att hon är viktig för handlingens skull.

Annars blandar filmen daterade moment med andra mer uppskattade moment. Mest av alla gillar jag nog skurken spelad av Robert Duvall.

Av dom John Wayne-filmerna jag sett hamnar den här i mitten. Långt bättre än dom sämsta, men når inte riktigt till dom jag gillar bäst!

Betyg? 3 / 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in