2016-06-04, 12:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Gomorron Bill (1945)

Förväxlingskomdi där rik herre blir förtjust i ung dam.

Jösses vilket trams, stackars skådespelare som fick genomlida detta.
Inte ens Stig Järrel får chansen att lyfta filmen undan ett bottenbetyg.
1/5
Citera
2016-06-04, 13:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Sextetten Karlsson (1945)

Douglas Håge, har inte mindre än, sex bångstyriga pojkar som gör staden osäker.
Samtidigt sker mystiska stölder på pappans arbete.

En sån där rar gammal film med en rad bihandlingar som alla får sin lösning på slutet.
Även om handlingen är lövtunn, och agerandet sisådär, så tycker jag ändå de oftast är sevärda.
Håll i, och dra, är filmens titelmelodi som återkommer flera gånger.
Den drar väl upp till 3/5
Citera
2016-06-04, 21:17
Medlem
nihilverums avatar
The Brothers Grimsby (2016)

Den bäste lönnmördaren på MI6, Sebastian (Mark Strong), blir uppsökt av sin bror, fotbollssupportern Nobby (Sacha Baron Cohen) som bor i den lilla byn Grimsby i norra England. Nobby vet inte om att hans bror är en MI6-agent men han upptäcker att det finns personer som planerar en attack som hotar världen. Sebastian måste ta hjälp av sin korkade bror för att kunna rädda världen.

Actionscenerna är välgjorda men det är hyfsat utsliten humor vid det här laget. Fotbollssupportrarnas metoder för att besegra angriparna är dock ganska roliga.

Betyget blir 5/10 eller en svag 3/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-04, 23:16
Medlem
JefCostellos avatar
Che strano chiamarsi Federico (2013)

En italiensk gigant berättar sin historia om en annan italiensk gigant. Fellini och den 11 år yngre Scola hade en lång vänskap. Filmen tar avstamp på redaktionen för satirtidningen Marc' Aurelio där de båda jobbade och slutar med Fellinis död 1993. Ett och annat dokumentärklipp på den riktiga Federico, samt scener ur hans filmer, klipps in och det är kul att se.

På 90 minuter är filmen givetvis inte ens nära att teckna ett fullständigt porträtt av Fellini och jag kan inte påstå att jag tycker mig känna honom särskilt mycket bättre nu än innan, men de för mig okända skådespelarna sköter sig bra och det är en mestadels behaglig film att se på. När filmen slutar, till samma toner som slutscenen i 8½ är jag nöjd med vad jag fått se. Dock borde man låtit Fellinis fru Giuletta Masina få vara med också, hon syns inte till förutom i några klipp ur hans filmer.

Värd att se, men kanske bara om du sedan tidigare är en fan av någon av de båda regissörerna. Stabil trea.

3/5
Citera
2016-06-04, 23:48
The do over med david spade och adam sandler 2016

En komedi gjord av sandler sponsrad av netflix. Handlar om 1 man ( spade) som lever ett tråkigt meninglöst liv som han levt i samma rutiner de senaste 20 åren typ. Hans f.d klasskamrat/granne kommer på idén på först åka på en liten semester, sen fejka deras död ( utan spades vetskap). Sen så tar de över 2 identiteter ( juste sandler säger först att han jobbar på ett bårhus, sen säger han att han är polis ) Sen händer det lite grejer.

En ganska rörig historia,en del konstiga plot points. Men för en sandler film var den ändå helt ok. Betydligt bättre än Ridiculos 6 jack and jill och pixel. Hade några roliga stunder, visst en hel del typiska sandler skämt. Överdrivna och långdragna/"omogna" skämt också. Men stundtals underhållande

Inte lika bra som Sandlers klassiska filmer ( wedding singer, happy gilmore) men inte lika jävlig som förgående nämnnda och typ grown ups.

4/10
Citera
2016-06-04, 23:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Van Weteren - Svalan, katten, rosen, döden (2006)

Ett antal kvinnomord visar sig ha en gemensam nämnare i klassisk litteratur.

Inte alls oäven deckare, faktiskt rätt spännande med en kul ide med klassiska böcker som tema.
3/5
Citera
2016-06-05, 01:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Persona non grata (2008)

Janne Carlsson sitter på en parkbänk, och en ung och söt Alexandra Rapaport slår sig ner och ett märkligt samtal inleds.

Ovanlig film med endast två skådespelare.
Kunde kanske ha varit riktigt bra, men vi tittare får ju aldrig veta om Alexandras hemska anklagelser är sanna, och därför blir det omöjligt att avgöra vad man ska tro och tycka, kanske är hon skvatt galen, eller är Janne Carlsson någon som ska stekas.
Den får ändå 3/5.
Citera
2016-06-05, 02:18
Medlem
NirvanAs avatar
10 Cloverfield Lane

Förväntade mig nån form av större twist, men den uteblev, så lite besviken är jag.... Undrar om denna har nåt att göra med filmen "Cloverfield" från 2008? Var ju också massa Aliens där.. Den klarar sig med godkänt och lite till pga John Goodman och ändå lite klaustrofobisk atmosfär.

3/5
Citera
2016-06-05, 07:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Money Monster - https://www.youtube.com/watch?v=qr_nGAbFkmk

Nja, detta var väl kanske inte riktigt vad jag hade förväntat mig.
I min vildaste fantasi så trodde jag att detta skulle bli en blandning mellan The man inside och Förhandlaren.
Men ICKE!

2/5

Om du sett trailern så har du sett filmen.
Citera
2016-06-05, 13:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Money Monster - https://www.youtube.com/watch?v=qr_nGAbFkmk

Nja, detta var väl kanske inte riktigt vad jag hade förväntat mig.
I min vildaste fantasi så trodde jag att detta skulle bli en blandning mellan The man inside och Förhandlaren.
Men ICKE!

2/5

Om du sett trailern så har du sett filmen.

Haha, tänkte precis det när jag såg trailern häromdagen.
Citera
2016-06-05, 18:36
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The strange woman (1946)

En synnerligen lömsk fattig flicka i 1820-talets amerika bestämmer sig för att använda sin skönhet för att bli rik.

Otroligt vackra Hedi Lamarr, hur har jag missat henne, spelar ett riktigt lömskt fruntimmer.
Tyvärr räcker det inte, det är aldrig särskilt spännande, trots den överdramatiska musiken.
2/5
Citera
2016-06-05, 19:56
Medlem
Fjantors avatar
The brother Grimsby - http://www.imdb.com/title/tt3381008/?ref_=nv_sr_1

Fantastiskt rolig film...

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto