Citat:
Bra och bra! Jag har en förkärlek till svenska ungdomsserier och filmer. Hata Göteborg tycker jag innehåller en rad roliga scener. Men visst är det en b-film.. Det går inte att säga emot! Tycker dock 0 / 5 är lite väl hårt

Nu till mina två senaste:
Big Fan (2009): http://www.imdb.com/title/tt1228953/?ref_=nv_sr_1
Huvudpersonen kan vara den mest tragiska karaktären i filmhistorien. En kille på långt över 30 år som bor hemma med sin elaka mamma. Han har ett jobb, men lever för sitt favoritlag i amerikansk fotboll. Det som ger honom livsnäring är en radiokanal där han går ut med någon sorts "battle" med en kille som hejar på annat lag.
Dom flesta huligan/supporterfilmerna brukar glorifiera fenomenet för att sedan leda till någon katastrof. Den här är väldigt annorlunda och mer inriktad på tragisk komik än våld och sporten.
Humorn lyckas dom faktiskt ofta med, men den låga budgeten syns alltför väl. Våldsscenerna kan vara det sämsta jag sett på film. Många övriga scener känns som en såpopera med svag ekonomi. Har faktiskt svårt att betygssätta denna.. Knappast en ny favorit, men tror humorn kan vara rätt för många!
Betyg: Okänt

Third Person (2013): http://www.imdb.com/title/tt2343793/...nm_flmg_act_14
Liam Neeson är med i ett avbrott från sin nutida roll som actionhjälte. Här möte vi flera personer i olika städer. Det är samma regissör som för den kända "Crash" och visst finns det likheter, men den här är mer abstrakt och mer "konstnärlig" än snyggt balanserad.
Speciellt Liam Neeson, Adrien Brody, Olivia Wilde gör överlag mycket bra skådespel. Jag tycker vissa dialoger hör bland det bättre jag sett ifrån dagens filmer. Det finns även några riktigt charmiga scener.
Tyvärr blir det för många karaktärer och tillsammans med det "konstnärliga" är jag osäker på om filmen går ihop helt. Filmens bonus-material ger en "Question&Answer"-del som var väl sevärd och gav mig en något större förståelse för filmen. En film som gav mig blandad eftersmak, men hör till den bättre halvan av filmer jag sett på sistone.
Betyg: 3,5 / 5