bra känsla i filmen helt klart men sån jävla skev storyline med många varfr och ok men vad hände med det och det m.m.
finns en rolig youtube klipp med alla skrockiga mysterier kring story till filmen som jag tyvärr inte hittar nu.
unborn är rätt trevlig den med. fransk rulle.
martyrs är en av de filmer som faktiskt gripit mig mest.
mådde för jävla skevt efter de scener när mansgrisen går in i cellen och slår på henne för att bryta ner psyket... var låg i 2-3dgr efteråt. hehe
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Passade på att se två filmer jag av någon anledning inte sett ännu. Började med Martyrs, givetvis det franska originalet och inte remaken. Blev positivt överraskad, trodde den skulle vara betydligt mer straight up splatter. Väldigt snygg och stämningsfull film som jag för mitt liv inte kan förstå varför jag inte såg redan när den kom. Kan lätt bli irriterad när tortyrscener känns som för billigt effektsökeri, men här tyckte jag alltid att det var berättigat.
4/5
unborn är rätt trevlig den med. fransk rulle.
martyrs är en av de filmer som faktiskt gripit mig mest.
mådde för jävla skevt efter de scener när mansgrisen går in i cellen och slår på henne för att bryta ner psyket... var låg i 2-3dgr efteråt. hehe
Aafyfan, jag har aldrig mått så dåligt efter en film som efter Martyrs.
Den är alldeles för mycket på alla sätt.
Den femte filmen i raden om Harry Potter och hans äventyr i magiskolan.
Trolleriministeriet lägger sig i Harrys förehavanden, och blir faktiskt en värre fiende än, han, vars namn inte får nämnas.
Storståtliga miljöer, som alltid, spännande historia.
Man måste vara beredd att gå med på att det finns en fantasivärld.
Det är jag, därför ger jag 4/5
Otroligt välgjord film. Dessutom intressant och ganska bra händelseförlopp (ordet handling känns inte passande), men den griper inte tag i mig tillräckligt för att förtjäna ett ännu högre betyg. Men åttan är solklar.
8/10
Passade även på att se 10 Cloverfield Lane (2016)
Namnet gör att man tror att det är en uppföljare till Cloverfield, eller åtminstone har något gemensamt med den filmen, men nej, det har den inte. Filmen utspelar sig mestadels i en källare, där Michelle (Mary Elizabeth Winstead) vaknar upp fastkedjad efter att ha varit med om en bilolycka. En man vid namn Howard (John Goodman), som så klart har flera års förnödenheter redo i den här källaren (för att parafrasera Nyårsklockan: Ring, varningsklocka ring), påstår att en kemisk attack eller liknande inträffat utanför, varför de måste ta skydd i källaren och de får under inga omständigheter lämna för luften är tydligen giftig. Tillsammans med dem i källaren är Emmett (John Gallagher Jr.) som påstår sig ha tagit skydd där i samband med attacken.
Kan Michelle lita på Howard? Har det verkligen hänt något utanför? Kan hon lita på Emmett?
Först och främst - John Goodman. Han är det bästa med den här filmen! Makalös prestation, det är i stort sett omöjligt att veta vad som gäller - ena stunden tror man på honom för att i nästa stund tvivla på att han verkligen menar väl. (om han nu gör det...)
Egentligen är det här en bra, stämningsfull, spännande film som utspelar sig i i stort sett samma miljö under nästan hela filmens gång. Egentligen är det här nog en riktigt stark sjua, mycket tack vare Goodman. Men framför allt två saker sänker betyget rejält: dels namnet - för den har ingenting med Cloverfield att göra, dels slutet som är riktigt värdelöst.
Michelle lyckas ta sig ur bunkern och luften är inte giftig. Men Howard ljög inte, för helt plötsligt kommer en stor utomjordisk farkost som naturligtvis vill döda henne. Den här delvis organiska farkosten har alltså kommit från rymden, men duktiga Michelle lyckas få stopp på den genom att helt enkelt i panik kasta en molotovcocktail in i dess "mun". Originellt. Zzz. Ärligt? Helt värdelöst så det drar ned betyget rejält för mig.
5/10
Senast redigerad av U-Fig 2016-03-31 kl. 02:42.
Ungdomsligister i Hälsingborg, lever eget liv med att bråka och slåss, en dag kommer någons kusin på besök, en kille som har helt andra värderingar, och gänget blir aldrig mer som förr, tack och lov.
Isses vilket bottenskrap av slödder, antagligen försökte man skildra någonting om grupptryck, eller något liknande.
0/5
Senast redigerad av Herr.Dittling 2016-03-31 kl. 13:30.
Ungdomsligister i Hälsingborg, lever eget liv med att bråka och slåss, en dag kommer någons kusin på besök, en kille som har helt andra värderingar, och gänget blir aldrig mer som förr, tack och lov.
Isses vilket bottenskrap av slödder, antagligen försökte man skildra någonting om grupptryck, eller något liknande.
0/5
Kevin Spacey och Peter Stormare i en kinesisk film? Tro't eller ej! Det handlar om en kille som nyligen haft ett problematiskt liv och möter en granne som visar honom en ny väg i livet. Scenerna med Kevin Spacey är överlag inte alls dumma.. Faktiskt ofta underhållande. Dock är resten av filmen onödigt rörig och blir mer jobbig än smart. Det pratas kinesiska förutom med just Kevin Spacey och Peter Stormare. Den har potential att kunna bli riktigt sevärd, men konstigt klippande och intetsägande slut lämnar en medioker upplevelse!
Senaste filmen jag såg var The Comedy en indie film jag hittade tack vare att Tim Heidecker spelar huvudrollen, honom känner jag till från Tim&Eric vars verk jag är smått besatt av då det är både genialt och fullständigt absurt. Hade ingen aning om att han gjort en seriös roll och blev mäkta imponerad av insatsen i denna film.
Han spelar karaktären Swanson en kille i 30 års åldern som bor i ett fint område med sin till döende far och är fullständigt bort kopplad från allt vad glädje och entusiasm heter. Han spenderar sina dagar med att planlöst glida runt och när han får tillfälle vara vidrig och elak mot människor, driva med folk och se ner på dom. det är utan tvekan den mest cyniska och nihilistiska karaktär jag sett i en film.
Skulle beskriva den som en "feelbad film" även om den bjuder på en del skratt är den natt svart och gör ont. Ack hopplösheten, ensamheten...
Jag skulle gå så långt som att ge den 5/5, se den för fan sjukt bra film!!!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!