2015-09-03, 17:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Stromboli (1950)
...
3/5
Om du tycker filmen har potential och tycker om det du ser över lag så tycker jag du borde fortsätta med Journey to Italy som är ett välregisserat relationsdrama med ett par riktigt vassa scener och ett grymt slut. Om du inte sett den vill säga.
Citera
2015-09-03, 20:02
Medlem
jimmyfingerss avatar
Love and a .45 (1994)

Såg denna efter att Quentin Tarantino talat gott om den i en intervju på Indiewire.com. Den började bra. Gil Bellows och Renée Zellweger är skitbra och stämningen är mörk och whitetrashig. Sedan kommer Rory Cochrane och ett par andra totala stolpskott och förstör filmen med ett ändlöst skrikande och stojande. Jävligt synd. Hade man strukit idiotkaraktärerna kunde detta blivit riktigt bra. Jag stängde av innan slutet.
Citera
2015-09-03, 21:32
Medlem
Mitt första inlägg i den här tråden, och definitivt inte det sista!

Southpaw
http://www.imdb.com/title/tt1798684/

Billy är en obesegrad världsmästare i boxning. Men efter en familjetragedi når han botten och måste kämpa sig tillbaka, både inom boxning och privatlivet. Hade förväntat mig att hela filmen skulle handla om boxning så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Positivt va scenerna från boxningsringen som var väldigt välgjorda.

Har gillat Jake Gyllenhaal sen jag såg October Sky första gången, och även om jag inte ger filmen Southpaw högsta betyg så måste jag ge ett högt betyg till just Jake för sin insats. Hoppen från överlycklig, till flytokig och vidare till helt förstörd skötte han väldigt bra enligt mig.

Jag tror att han blir nominerad för bästa manliga huvudroll för denna film, men det är ytterst tveksamt om han har någon vinstchans med tanke på att filmen är lite för mycket mainstream. Tyvärr väldigt tråkigt att 50 Cent kommer och sänker nivån i många scener.

Filmen får 7/10
Jake Gyllenhaal får 9/10
Senast redigerad av Sursexa 2015-09-03 kl. 21:49.
Citera
2015-09-03, 22:48
Medlem
Creep
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt2428170/
En dokumentär filmare får som jobb att följa en vad han tror är en random kille under en dag. Det visar sig snart vara en missuppfattning av situationen, saker och ting tar en ganska obehaglig vändning. Hade inga höga förväntningar men det visade sig vara en av årets skönaste filmer för mig 4/5...
Citera
2015-09-03, 22:57
Medlem
kinky_Ms avatar
Jurassic World(2015) helt onödig film. Kunde lika gärna sett om Jurassic Park(1993)istället. Hade låga förväntningar men det här var skit.
Citera
2015-09-03, 23:27
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sursexa
Mitt första inlägg i den här tråden, och definitivt inte det sista!

Southpaw

Välkommen!

Ska också se Southpaw snart, den verkar leverera.
Citera
2015-09-04, 00:14
Medlem
Carouws avatar
Jeune & jolie

En ung tjej förlorar sin oskuld under semestern och lagom till hösten börjar hon prostituera sig. Utan någons vetskap självklart. Hon träffar många klienter men faller speciellt för en äldre rik herre som till slut dör under sexakten på ett hotellrum. Efter det går allt utför och filmens sista scen när hon slår på telefonen igen är talande. Ämnet är intressant men filmen är för ytlig för att vara riktigt bra. Trots det gillar jag ändå filmen.

3/5
Citera
2015-09-04, 00:19
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carouw
Jeune & jolie

En ung tjej förlorar sin oskuld under semestern och lagom till hösten börjar hon prostituera sig. Utan någons vetskap självklart. Hon träffar många klienter men faller speciellt för en äldre rik herre som till slut dör under sexakten på ett hotellrum. Efter det går allt utför och filmens sista scen när hon slår på telefonen igen är talande. Ämnet är intressant men filmen är för ytlig för att vara riktigt bra. Trots det gillar jag ändå filmen.

3/5

Alla dom sju Ozon filmer jag sett är nästan exakt som du beskriver, intressant men når aldrig dom riktigt höga höjderna trots det gillar jag honom väldigt mycket då han har en helt egen stil och aldrig gör något urvattnat.
Citera
2015-09-04, 00:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Macbeth (1971)

Roman Polanskis första film efter det hemska mordet på Sharon Tate.
Det märks på filmen, en ovanligt smetig och blodig version av shakespeardramat.
Härligt språkbruk genom hela filmen.

Lite väl kladdig, men 3/5 får den.
Citera
2015-09-04, 00:59
Bannlyst
The Departed (2006)

Urintressanta karaktärer och story. Fint rått våld, så som det ska vara.

5/5
Citera
2015-09-04, 01:32
Medlem
Situationss avatar
The Act of Killing (Joshua Oppenheimer, 2012)

Ja, vad fan ska man säga? Samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta åt Anwar Congo så är det med lika delar äckel, ilska, sorg och tomhet som jag försöker smälta den minst sagt surrealistiska upplevelsen.
Citera
2015-09-04, 02:10
Medlem
Jag har gjort en IMDB lista med alla filmer jag har kikat på under 2015. Än så länge har jag sett 162 filmer.

Film nr 161: Killer Joe
http://www.imdb.com/title/tt1726669/

Sonen i en fattig och trasig familj har lånat pengar av en lånehaj och ligger efter med betalningen. För att rädda sitt eget skinn får han höra talas om en "hitman" som han ska anlita för att mörda sin mamma för försäkringspengar. Ingenting går enligt planerna. För mig var filmen inte förutsägbar, vilket jag uppskattar.

Det är ingen film som tar sig upp bland favoriterna, men 5,5/10 är den värd. Matthew McConaughey räddade den här filmen från att bli en total katastrof.

Film nr 162: Seven Psychopaths
http://www.imdb.com/title/tt1931533/

En mer eller mindre alkoholiserad manusförfattare ska skriva ett nytt filmmanus och blir under tiden inblandad i en hel drös med brutala mord pga sin kompis kidnappning av en hund som råkade tillhöra en gangster. En svart komedi som i mitt tycke var rolig och oförutsägbar. Älskar deras lilla scam med att kidnappa hundar för att sedan lämna tillbaka dom och få hittelön.

Brukar ha svårt för svarta komedier men det här är en solklar 7/10, och det är mycket tack vare Sam Rockwell.
Senast redigerad av Sursexa 2015-09-04 kl. 02:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in