Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-04, 23:20
  #36601
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att den var helt förutsägbar från första scenen.

Inte märkligt eller konstigt alls då det är en påkostad Hollywoodhistoria och de brukar ju som bekant vara väldigt förutsägbara.
Citera
2015-07-04, 23:25
  #36602
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte märkligt eller konstigt alls då det är en påkostad Hollywoodhistoria och de brukar ju som bekant vara väldigt förutsägbara.
Jo, det kändes som att man kommit på några effekter, nu ska vi bara raffsa ihop något manus där vi kan använda dom.
Citera
2015-07-05, 00:14
  #36603
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jo, det kändes som att man kommit på några effekter, nu ska vi bara raffsa ihop något manus där vi kan använda dom.

Sen lägger vi till exploateringen av olika amerikanska högtider till handlingen så är lyckan gjord.
Citera
2015-07-05, 10:30
  #36604
Avstängd
Robocop (2014)

Helt okej film men originalet från 1987 är mycket bättre.

3/5
Citera
2015-07-05, 10:39
  #36605
Medlem
handelns avatar
Såg ny Johan Falk igår. Jag tycker att det var jättebra och en av bästa i den här serien.
Citera
2015-07-05, 10:55
  #36606
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Även om jag tycker om Howard väldigt mycket, så måste jag säga att jag tyckte den filmen var en besvikelse.

Varför höll den inte måttet tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den har jag inte sett på väldigt länge och minns den enbart lite luddigt, och på den tiden visste jag inte riktigt vem Stern var även om jag kände till att han var en radio-DJ. Ska nog se om den idag, mulet väder och inte lika varmt så då orkar man i alla fall att se på film.

Har du sett Talk Radio av Oliver Stone? Den kanske skulle passa dig i smaken också då du gillade Private Parts så pass mycket.

Såg den också för väldigt längesen och mindes bara scenen med den nakna kvinnan i studion. Såg du om den? Vad tyckte du i så fall?

Tack för tipset om Talk Radio, lägger till den på att se-listan.
Citera
2015-07-05, 11:17
  #36607
Medlem
Fjantors avatar
Road House - http://www.imdb.com/title/tt0098206/?ref_=nv_sr_1

Gammal klassiker som kan ses om och om igen..

4/5

Ger det höga betyget för att den håller än idag...
Citera
2015-07-05, 11:29
  #36608
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Såg den också för väldigt längesen och mindes bara scenen med den nakna kvinnan i studion. Såg du om den? Vad tyckte du i så fall?

Nä, det är för varmt för mig att se film nu, blir trött och ofokuserad i den här värmen, därför avvaktar jag tills det blir kallare eller regnigt, men ska se om den någon gång under sommaren i alla fall.
Citera
2015-07-05, 11:30
  #36609
Medlem
Resan till jordens mittpunkt.

Ingen aning om vilket år den var ifrån, men det var inte filmen från 1959 eller 2008. Hursomhelst var den medioker. 2-3/5.
Citera
2015-07-05, 12:07
  #36610
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Independence Day
Fan vad bar den är alltså. 4-5/5. Kan fan bli svårt för tvåan att leva upp till ettan om den nu kommer.

Jag gillar också ID4, tycker att den håller än idag. Så jag ser fram emot hur tvåan ska bli, men det är synd att Will Smith inte kommer vara med.

Jag såg Black Swan senast, den var ganska bra, men inte så bra som folk påstått att den ska vara. Betyg: 3/5.
Citera
2015-07-05, 12:53
  #36611
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hangar 18 (1980)

En rymdraket krockar med UFO, som störtar i Arizona, USA.
Myndigheterna försöker mörklägga händelsen till varje pris.
Två män är dock fast beslutna, att till varje pris, ta reda på vad som pågår i hangar 18

Det var bara raketerna som lyfte, filmen blev kvar på markplanet och lämnade högvis med lösa obesvarade trådar efter sig.
Har ni inte sett den, har ni inte missat något.

Se hellre Caricorn one eller närkontakt av tredje graden.

3/10
Citera
2015-07-05, 13:04
  #36612
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Hangar 18 (1980)

3/10

Inte sett den själv ännu men har tänkt att göra det länge då som bekant Megadeth gjort en skitbra dänga baserad på den filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback