2015-07-02, 21:29
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Senaste filmen ja såg var skräckfilmen The Lazarus Effect, tyckte den var dålig och förutsägbar så ingen film ja rekommenderar!
Citera
2015-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Ja, det är faktiskt min favorit med Furlong tillsammans med American History X och Pet Sematary 2.

Brainscan är också en skön film!
Citera
2015-07-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath

Den får jag väl också ta och se då.
Citera
2015-07-02, 21:59
Medlem
Strobeliciouss avatar
Var och såg Minions ikväll med några polare, engelskt tal ofc.

Tyckte den var bra, minions är ju det bästa med Despicable Me filmerna så förstod att jag skulle gilla den här.

Får nog 4/5 av mig
Citera
2015-07-02, 22:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath

Medhåll från mig, äger den på UK-DVD och sett den ett par gånger hittills!
Citera
2015-07-02, 23:34
Medlem
jotnans avatar
The Mothman Prophecies (2002)
Av Mark Pellington

Bortglömd av de allra flesta, är filmen om den obskyra moderna myten om Mothman, en film som ändå hängt kvar i skräck-kretsarna. Även fast jag sedan länge blivit avtrubbad tackar jag aldrig nej till skräck, särskilt inte ifall jag hör att ”just den här” filmen kommer minsann att skrämma upp mig på riktigt. Det gjorde Mothman. Men bara i cirka fem minuter. Resten var inte riktigt värt det.

Berättelsen börjar med att reportern Richard Gere och hans fru köper ett hus bara för att krocka med något mysteriskt föremål, vilket såklart leder till upptäckten av fruns hjärntumör, som snabbt övergår till en tidig död. Allt detta hinner betas av innan den första kvarten passerat, och snabbt inser man att Mothman inte är en film som låter något dröja kvar en sekund för länge. Början lämnar en riktigt dålig vibb, som släpper när vi befinner oss i den llilla byn Point Pleasant. Richard Gere vaknar upp i denna Fargo-kopia utan förklaring. Han försöker tillsammans med byns kvinnliga polisen som spelas av Laura Linney, (inte så värst bra) klura ut vad eller vem som hemsöker innevånarna. Men framförallt rör sig funderingarna kring hur han hamnat här, och vilka kopplingar han har till stadens Mothman.

Här börjar saker bli intressanta. Det ligger ett mysterium över byn som jag som tittare faktiskt vill veta mer om. Den ADHD-aktiga klippningen lugnar också ner sig här. Men det är aldrig riktigt läskigt. Mysteriskt, ja visst, men jag blir aldrig rädd för varelsen i filmens titel. På detta sätt halvtittar man på filmen tills en punkt halvvägs in i filmen, då telefonen ringer. Jag vill absolut inte avslöja något eftersom scenen dyker upp från ingenstans och tar ett järngrepp om halsen på en. Detta är vad filmen är ihågkommen för, och det är en otroligt obehaglig scen. Men dessa fem minutrar av briljans räddar absolut inte filmens svaga punkter.

Det allra värsta är som sagt filmens visuella stil. Soundtracket kommer konstant i vägen och håller verkligen aldrig igen för att låta scenerna andas ut. Den hade mått bättre av en lite lugnare klippning, inte denna 90-tals/tidigt 2000-tals-stil med på tok för mycket klippningseffekter för filmens bästa. Detta MTV-stuk passar inte tillsammans med skräck och thriller, någonsin. Mothman är en produkt av sin tidsperiod, men istället för att detta skulle vara charmigt blir det bara riktigt gammalt och tröttsamt.

Nej detta är inte en kvalitetsfilm hur man än vänder och vrider på det. Richard Gere är väl helt okej, han är ju arketypen av en bruksskådis som fungerar i det han är med i, men resten av skådespeleriet är medelmåttigt eller rent av dåligt. Ett stort problem är att själva varelsen inte är särskilt läskig, och för en film som helt och hållet hänger på en läskig varelse blir det filmens fall. Jag kan Inte Rekommendera The Mothman Prophecies
Citera
2015-07-03, 02:03
Bannlyst
Har precis tagit mig igenom ett par rullar. Först ut var The Runaways som alltså berättar historien om The Runaways men den fokuserar på sångerskan Cherie Currie samt Joan Jett. Tycker filmen är intressant och stundvis även ganska rolig. Musiken är ett plus i kanten och jag tycker att Dakota Fanning gör en av sina bästa roller hittills som Currie.

Jag avslutade kvällen med Big, en tokrolig film där Tom Hanks spelar en 12-årig pojke som blivit vuxen med hjälp av en maskin på ett nöjesfält. Han skaffar sig ett jobb och faller för en kvinna samtidigt som han försöker hitta maskinen så att han kan bli sig själv igen. Underhållande och välspelat.
Citera
2015-07-03, 09:41
Medlem
Bittersteels avatar
Smokey and the Bandit
Bandit (Burt Reynolds) har fått ett erbjudan. Han får 80K om han och hans lastbil kompis (Jarry Reed) kör en stor last med öl till en fest inom 28 timmar. På denna äventyr, blir bandit jagad av Buford(Jackie Gleson). På vägen stannar Bandit och tar upp en kvinna som har skippat sitt bröllop, Carrie (Sally Field). Ska Bandit och hans extrem coola Pontiac lyckas med det här?
Det här var en kul film. Det är den perfekta filmen om man vill varva ner. Burt och Jackie är i högform genom hela filmen och stunten är väldigt bra. Berättelsen är inte den bästa som finns, men den fungera här.
All in all, en skön film.
8/10
Citera
2015-07-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Jag gillar också Wayne's World men det är jag ganska ensam om i min umgängeskrets och, om jag ska vara ärlig, så gillar jag faktiskt Detroit Rock City också. Tycker de filmerna är skitroliga.
Ja,som ni ser på mitt nick , så är jag Kiss-fan och diggar Detroit rock city jag också.
Annars är ju "Kiss meets the phantom of the park" en klassiker. Så dålig att den blir bra.
Citera
2015-07-03, 12:40
Medlem
Carnage.s avatar
Såg Poltergeist-remaken igår. Satt bara och skakade på huvudet samtidigt som jag svor "ahmevafan", "ahemförihelvete", "ååååhjävlaskitfan" - konstant, i 90 minuter. Så fruktansvärt mediokert och dötråkigt, en riktig dyngfilm. Störde mig också något otroligt på Sam Rockwell och den urtrista mamman, de framstod som världens mest osympatiska föräldrar jämfört med Craig T. Nelson och JoBeth Williams.
Citera
2015-07-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Smokey and the BanditAll in all, en skön film.
8/10

Uppvuxen med den filmen, vet faktiskt inte hur många gånger jag sett den. Reagerar knappt på Smokey and the bandit-titeln i och med det, utan Nu blåser vi snuten.
Citera
2015-07-03, 15:21
Medlem
weedman99s avatar
Johan Falk 14: Tyst diplomati.

Helt okej rulle, ser fram emot resten utav serien, den 15:e filmen kommer väl nu den 8:e juli om jag inte har helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in