2015-05-14, 11:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En av dom bästa polisfilmerna som jag sett.

Jag värderar den rätt högt jag med, och har alltid föredragit Pacino framför De Niro om man ska jämföra.
Citera
2015-05-14, 11:08
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless

Haha lustigt att du nämner den för den står i bokhyllan och jag planerade att börja på den så fort nuvarande bok är slut! Nu gjorde du den väldigt spännande.

Gud vad härligt. Var beredd på total jävla nihilism och ondska
Citera
2015-05-14, 11:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Gud vad härligt. Var beredd på total jävla nihilism och ondska

Synd bara att filmen aldrig tycks bli av, hade gärna sett den, som utifrån boken skulle ha blivit världens skitigaste westernfilm!
Citera
2015-05-14, 11:21
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Synd bara att filmen aldrig tycks bli av, hade gärna sett den, som utifrån boken skulle ha blivit världens skitigaste westernfilm!
Har bara haft en enda skådespelare i tankarna som The Judge. Philip Seymour Hoffman. Det är så himla synd att han dog, en av historiens bästa skådespelare.
Citera
2015-05-14, 11:36
Medlem
Pickmylussys avatar
Avengers

Denna tillsammans med Incredible Hulk var de bättre av alla superduperhjälterullarna.
Lite screentime åt alla typ.

4+/10

Färdig med detta nu.
Citera
2015-05-14, 12:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Jag älskar Western, klassisk som nyare varianter - men jag klarar inte av John Wayne. Jag förstår inte hur han kan ha en sån stor uppskattning världen över för allt jag sett hittills är som du säger en massa överspelande och larvig tuffhet. Ska se Stagecoach, så vi får se om den är ett undantag.

Förresten, om du gillar Western måste du läsa Blood Meridian av Cormac Mccarthy, författaren till The Road och No County for Old Men. Den är bättre, råare och mer fantastisk än någon annan westernskildring inom alla medier. Verkligen min absoluta favoritbok.

Tvärtom så tror jag faktiskt att John Wayne var äkta. Om man läser om hans verkliga liv, så verkar det som det - att han var just så där stark och lugn och juste och reko även IRL. Som kvinna känner jag, att jag hade varit trygg med honom... att han hade kunnat skydda mig och mina barn från allt ont, typ. Finns knappast någon Hollywoodhulk idag som jag känner så för.
Citera
2015-05-14, 13:25
Medlem
bobo909s avatar
Såg precis Ex Machina som nämndes i en annan tråd.

Den bästa rullen 2015, enligt mig! Satt helt klistrad.

9/10!
Senast redigerad av bobo909 2015-05-14 kl. 13:27.
Citera
2015-05-14, 13:27
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Såg precis Ex Machina som nämndes i en annan tråd.

En av dom bästa rullarna 2015, enligt mig! Satt helt klistrad.

9/10!

Gillade den med....
Citera
2015-05-14, 14:04
Medlem
toalet031s avatar
Hitch (2005)

Inte första gången jag ser denna men såg den på netflix och körde på.

Kan ju inte säga att jag är en romatisk komedi största fan men denna sitter fan rätt bra ändå, Will smith har sån skön karisma som nästan smittar av sig. Eva mendes gör väl sin del helt okej och ser jävligt snygg samtidigt Tror även det var första gången jag såg Kevin James i en film(första gången jag såg hitch) och tycker ändå han har en skön karaktär i denna film och spelar en looser bra.

Den kanske har tappat lite sen första gången jag såg den men tyckte ändå den stod upp bra !

6/10
Citera
2015-05-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En av dom bästa polisfilmerna som jag sett.

Bra för dig. Alla har vi ju olika smak och inte minst krav på konstnärlig begåvning i produktionen. Enligt mig kan praktiskt taget vem som helst berätta en intressant historia från A till Ö och bara visa allting inrutat och enkelt. Men att göra det med känsla och framvisa något nytt i sammanhanget är något helt annat.

Lumet måste ju höra till de mest överreklamerade regissörerna genom tiderna. Vad är bra med honom? Noll känsla för nästan allting som ingår i ett kreativt arbete, bortom själva storyn då. Nja, filmen blir okej mest tack vare Pacino.
Citera
2015-05-14, 19:07
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Ex Machina (2015). Lite besviken såhär i efterhand, visuellt så övertygar den och tyckte verkligen om inledningen. Men tyvärr får jag inte samma fängslande känsla resten av speltiden. Sen att den har en helt onödig och uppenbar twist en bit in i filmen, som distraherar gör inte helheten starkare. Avslutningen fungerar väl ändå helt okej, även om det blir lite för utdraget och art-house-igt. Lyckligtvis finns Alicia Vikanders trollbindande rolltolkning att falla tillbaka på, själ showen fullständigt från de två manliga aktörerna, på gott och ont.
3 av 5
Citera
2015-05-14, 19:28
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Bronson (2008)

Efter att ha sett "Drive" av Nicolas Winding Refn som jag älskade hade jag stora förhoppningar på Bronson. Blev lite besviken om jag ska vara helt ärlig. Det var rätt tydligt inspirerad av "A Clockwork Orange" som är en annan favorit, och vissa scener var nästan lika briljanta som i Stanley Kubricks mästerverk. I helhet var filmen dock ganska ointressant, mest pga en ganska fattig story. Cinematografin, musiken och en grym prestation av Tom Hardy lyckas tyvärr inte rädda denna ganska intetsägande film. Den var dock stundtals underhållande och rolig, så den är helt klart sevärd. 3/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in