2015-04-20, 03:22
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Såg på grymma filmen American Psycho. Sett den förut men var värd att se en gång till.
Den har bitar av riktigt mörk humor, och bra skådespeleri, ett budskap, och vrickad handling.
Sedan känns filmen väldigt relevant i dagens samhälle. Desto mer handlar det om yta och fasad.

Gick till frisören förra gången och berättade att jag ville ha samma frisyr som Patrick Bateman i American Psycho. Frisören hade inte sett filmen men hyllade mitt val av frisyr och sa att den passade min ansiktsform. Kanske tur att frisören hade missat filmen.

Stark 8 av 10
Bra film med sjuk humor i min smak.
Citera
2015-04-20, 03:45
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Blow Out (1981.) John Travolta spelar en ljudman som en natt bevittnar en mystisk olycka. När han vägrar knipa käft om vad han sett blir han indragen i en soppa av konspirationer och yrkesmördare.

Jag säger soppa, för det här är verkligen inte en av Brian De Palma's bättre filmer. Inledningen är lovande och sätter stämningen bra men det dröjer inte länge innan historien tappar fokus och irrar bort sig själv på New York's myllrande gator.

Karaktärerna lyckas aldrig väcka nån sympati hos mig och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om dom är i fara eller dör. Då har en film i stort sett tappat allt i min bok. Irriterande tidstypiskt soundtrack också - och på tal om irriterande: Nancy Allen gnäller sig genom hela filmen med ett röstläge som får mig att vilja vattentortera mig själv sakta men säkert till döds.

Höjdpunkten är utan tvekan John Lithgow som yrkesmördare. Mr Travolta visar att han inte bara är kung under discokulan utan han kan spela en hyfsat seriös roll också. Och ikonen Dennis Franz är med och rockar sin mustasch.

Nä, en medelmåttig noir-thriller. Inget att rekommendera. 2/5
Citera
2015-04-20, 08:40
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Gambler (2014)

Tycker inte den tillför något, originalet från 1974 står sig starkare. James Caan gör en briljant insats medan Wahlberg nästan blir irriterande, särskilt vid de utmanande men helt innehållslösa föreläsningarna han håller. Bra soundtrack dock.

4/10
Citera
2015-04-20, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Bra film med sjuk humor i min smak.

Scenen med Huey Lewis and the News är ju hysteriskt rolig! Mästerligt skådespel av Christian Bale.
Citera
2015-04-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
The Gambler (2014)

Tycker inte den tillför något, originalet från 1974 står sig starkare. James Caan gör en briljant insats medan Wahlberg nästan blir irriterande, särskilt vid de utmanande men helt innehållslösa föreläsningarna han håller. Bra soundtrack dock.

4/10
Har varit lite smått nyfiken på den, gillar 74-versionen, men vilket nerköp det känns med Wahlberg istället för Caan. Jag hoppar nog över den.
Citera
2015-04-20, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag tycker tvärtom. Interstellar är pretentiös, pompös och allmänt tramsig i sitt försök till pseudoextentiella svar. Gravity är hantverksmässigt ett mästerverk och på bio blev man faktiskt mållös. Dramaturgin låter jag bli att analysera.

Pretto skulle jag inte vilja kalla Interstellar eller någon film av Nolan direkt, vi snackar ju inte Bela Tárr nu direkt.
Citera
2015-04-20, 12:20
Avstängd
micro113s avatar
Run All Night Mycket pang,pang och död - förutsägbar, Liam Neeson tycks ha fastnat i något fack a la "den heroiske fadern" - och det går igen i denna film.
Joel Kinnamans roll är väldigt platt och ensidig och han kommer inte alls till sin rätt på det sätt han fått göra i andra produktioner.

Slutet blev bara sista ankaret som verkligen sänkte nivån ... men har man inga större krav än att det skall röra på sig så går filmen klart att mata sig igenom ... Ingen höjdare dock.

2 av 5 blir mitt betyg ..
Citera
2015-04-20, 14:16
Medlem
chessjamts avatar
Pusher (1996) av Nicolas Winding Refn.

Objektivt sett är det väl en bra film, personligen har jag dock svårt för såna här street urban/ghetto filmer med knarktema. Jag kan inte riktigt förklara det på ett bra sätt utan jag kan bara säga att det inte är min kopp te. Bra skådespelarprestationer och jag kan väl inte direkt klaga på regin heller. Men det är helt enkelt en typ av film som jag inte gillar så värst mycket, tyvärr.

Betyg: 2/5
Citera
2015-04-20, 15:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Pusher (1996) av Nicolas Winding Refn.

Betyg: 2/5

Tveksamt om du kommer att gilla uppföljarna sen.
Citera
2015-04-20, 15:08
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Minns inte helt, men är inte trean med Milo lite mer diskbänk och inte fullt så mycket gangsters? Vet iaf att jag gillade filmerna som fan!
Citera
2015-04-20, 15:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

2an är ju lysande, 1an ett mästerverk och 3an funkar.
Citera
2015-04-20, 16:14
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

Mm, finns nog risk att de inte heller kommer att falla mig bra i smaken. Men jag ska ändå försöka se så mycket jag kan av Refn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in