2014-08-23, 23:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Dom jag såg den med tyckte denna var bättre.....

Mjo, den har ju fått bra kritik och tittarna verkade gilla den, men just filmerna jag nämnde är ju mera lågmälda, filosofiska och poetiska jämfört med Only Lovers Left Alive.
Citera
2014-08-23, 23:08
Medlem
Godzilla 2014.

. Jag hade gärna sett han som en vetenskapsman som sprang runt med japanen istället för armékillen. Annars var det nog inte så mycket att klaga på men handlingen och effekterna hade kunnat vara bättre. 3/5.
Senast redigerad av Olepeter 2014-08-23 kl. 23:16.
Citera
2014-08-23, 23:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Godzilla 2014.Annars var det nog inte så mycket att klaga på men handlingen och effekterna hade kunnat vara bättre.

Story och effekter är sekundära i G-universumet.
Citera
2014-08-23, 23:39
Medlem
Parniels avatar
Såg Rain Man ('89) med Tom Cruise och Dustin Hoffman alldeles nyss. En riktigt bra klassiker. Finns inget mer att säga. Hade inte sett den på minst 5 år eller något sånt. En förkyld lördag som denna så var denna film underbar. Varmare film får man leta efter. En jävligt stark 9:a av 10. Hade sagt 10, men jag är en sån jävla kräsen filmälskare.

http://www.imdb.com/title/tt0095953/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-08-24, 01:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
men handlingen och effekterna hade kunnat vara bättre. 3/5.

Tycker annars effekterna i filmen är otroligt bra gjorda! Riktigt nöjd med Godzillas utseende och jag var skeptisk först att hela han var CGI, men effekterna är spektakulära enligt mig. Bland årets bästa effekter!
Citera
2014-08-24, 01:34
Medlem
Shadowcrafts avatar
Zombieland för sjuttioelfte gången!

Skön humor, fina blodiga effekter och bra skådespelsinsatser. En film jag aldrig tröttnar på!

5/5 i betyg
Citera
2014-08-24, 01:36
Medlem
Adikatpws avatar
Godzilla från 2014. Brukar för det mesta gilla sådana filmer och hade faktiskt stora förhoppningar, men den var inte särskilt bra. Jag tyckte dom snålade med specialeffekter också, trodde att det skulle vara mycket mer och häftigare. Den första var helt klart bättre än den här.

Den får bara en 3 av 5 från mig.
Citera
2014-08-24, 04:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Zombieland för sjuttioelfte gången!

Skön humor, fina blodiga effekter och bra skådespelsinsatser. En film jag aldrig tröttnar på!

5/5 i betyg
Önskar att jag tyckte detsamma.
Jag kan inte se en film med Eisenberg. Hatar den skådespelaren mer än någon annan i denna värld.
Citera
2014-08-24, 05:38
Medlem
Punklivs avatar
The Church (1989)

Ganska dålig skräckfilm med papperstunn historia. Det finns några minnesvärda scener dock, ett självmord bland annat.

2/5
Citera
2014-08-24, 07:51
Medlem
Zartazas avatar
Såg på 12 Angry Men men var tvungen att se om den igen redan dagen efter. Fullständigt genialt manus. Jag blev väldigt överrasked när jag hade sett klart på filmen och hade insett att den största delen av filmen utspelade sig på samma plats och att jag inte direkt störde mig på det.
Man är väl alldeles för van filmer som ska ha en massa olika plots, en story som ska ha 4 vändningar och hjältar och fan och hans moster, men detta är något som min otroligt ytliga kompis skulle kalla "den absolut sämsta jävla skit jag har sett".

Men han kan dra åt helvete, för detta är en film som enbart har skådespelarkvalité, ett enkelt manus (undra hur mycket skådespelarna improviserade) och intressanta personligheter.

Det är en väldigt enkel film, men det är ändå ett lager under som bjuder på lite extra.

8,5/10 ser mycket gärna igen.
Citera
2014-08-24, 11:30
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Såg på 12 Angry Men men var tvungen att se om den igen redan dagen efter. Fullständigt genialt manus. Jag blev väldigt överrasked när jag hade sett klart på filmen och hade insett att den största delen av filmen utspelade sig på samma plats och att jag inte direkt störde mig på det.
Man är väl alldeles för van filmer som ska ha en massa olika plots, en story som ska ha 4 vändningar och hjältar och fan och hans moster, men detta är något som min otroligt ytliga kompis skulle kalla "den absolut sämsta jävla skit jag har sett".

Men han kan dra åt helvete, för detta är en film som enbart har skådespelarkvalité, ett enkelt manus (undra hur mycket skådespelarna improviserade) och intressanta personligheter.

Det är en väldigt enkel film, men det är ändå ett lager under som bjuder på lite extra.

8,5/10 ser mycket gärna igen.

Hitchcock har också gjort ett par rullar där hela filmen utspelar sig på samma plats nämligen The Rope och Dial M for Murder, bägge filmerna mycket sevärda.
Citera
2014-08-24, 12:16
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Hitchcock har också gjort ett par rullar där hela filmen utspelar sig på samma plats nämligen The Rope och Dial M for Murder, bägge filmerna mycket sevärda.
Lifeboat med. En av hans bättre filmer som sällan nämns.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
The Church (1989)

Ganska dålig skräckfilm med papperstunn historia. Det finns några minnesvärda scener dock, ett självmord bland annat.

2/5
Låter inte så lovande då men postern är för sexig för att inte ge en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in