2015-04-12, 14:06
Medlem
zxcvb45s avatar
Kalifornia

Riktigt tung thriller, det var ett tag jag såg denna så det var dags för en omtitt. Bra insatser av bla Brad Pitt, Juliette Lewis och David Duchovny.

4/5

http://www.imdb.com/title/tt0107302/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-04-12, 15:10
Medlem
Catapillas avatar
Tomboy http://www.imdb.com/title/tt1847731/?ref_=rvi_tt

En Androgyn flicka som identifierar sig som motsatt kön flyttar till ett nytt område och presenterar sig som pojke inför andra barn och etablerar sig som alfahane i gruppen.
Filmen har en klar agenda och det är att tvinga tittaren att ta ställning till om kön är något man föds med eller något man identifierar sig som.

Filmen känns väldigt genomtänkt rakt igenom t. ex är huvudpersonens lillasyster extremt feminin och bildar en skarp kontrast till sin äldre transsyster.

Jag tyckte denna filmen var riktigt riktigt bra, all dialog barnen emellan känns väldigt genuin, skådespelarinsatserna är mycket bra och den är både jobbig och rolig på samma gång.
Citera
2015-04-12, 17:49
Medlem
Addams Family Values. Har inte sett den sedan nittiotalet. Kom in på introt till den tecknade serien på youtube, tänkte att jag skulle ladda ned den filmen. Småkul film, vissa stunder kändes lite anti-vita men jag är inte muslim, kommunist, fundamental kristen etc, jag kränks inte om inte allt passar mina egna ideér om världen, kunde finna filmen rolig ändå.

Wednesday Addams var den bästa karaktären och söt i sitt mörker, hade jag träffat en sådan tös när jag var en pojk hade jag blivit förälskad.
Citera
2015-04-12, 21:06
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Kidnapping Mr. Heineken (2015.) Den sanna historien om kidnappningen av nederländaren Freddy Heineken - en pilsnergubbe av rang som såg till att man nu finner Heineken på varje litet sunkhak i hela världen.

Daniel Alfredson - regissören, inte ishockeyspelaren - har gjort en tråkig och intetsägande standardthriller som innehåller allt en sån här film ska innehålla, men som inte sticker ut på något som helst sätt. Jag blir nästan förbannad att man inte vågar mer, materialet han hade att arbeta med är ju rätt intressant ändå. Allt är medelmåttigt. Det mest talande är försöken att göra kidnapparna mänskliga med familjeproblem och pengaproblem - men det är så ytligt och outforskat att det missar helt målet med att beröra. En del dom lika gärna kunde skippat helt och fokuserat på att göra huvudstoryn mer tight och spännande.

Dom få gångerna Anthony Hopkins är i bild är också dom enda intressanta. Tyvärr har han sällskap av tråkmånsen Jim Sturgess och Sam "not" Worthington som så vanligt har ungefär lika mycket uttryck och karisma som en plint. Scener som ska vara intensiva saknar helt nerv på grund av obefintligt samspel dom emellan. Bara Hopkins kommer undan med hedern i behåll.

Den hänger precis med fingernaglarna på godkänd-nivån, men den får ändå godkänt. 2/5
Citera
2015-04-12, 21:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Kalifornia

Riktigt tung thriller, det var ett tag jag såg denna så det var dags för en omtitt. Bra insatser av bla Brad Pitt, Juliette Lewis och David Duchovny.

4/5

http://www.imdb.com/title/tt0107302/?ref_=nv_sr_1
Ja Pitt är bra i den.
Citera
2015-04-12, 21:07
Medlem
nihilverums avatar
Red State (2011)

Den enda film som Kevin Smith (som ligger bakom bl.a. Clerks) regisserat som inte är en komedi. Detta är en actionthriller om tre killar i high school som svarar på en annons på en sexkontaktsida. De kommer i kontakt med en kvinna som visar sig bara vara intresserad av att fånga in dem och lämna över dem till sekten hon är med i, som väldigt uppenbart inspirerats av Westboro Baptist Church.

John Goodman gör en bra insats som ledaren för en insatsstyrka som skall frita killarna från sektens fångenskap.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-12, 21:19
Medlem
All is by my side

Handlar om Jimi Hendrix, tiden innan han slog i genom på allvar.
Han som spelar Jimi Hendrix gör det riktigt bra. Och det är skådespelarna
som framför all musik. Ingen original musik av Hendrix hörs i filmen.
Lite konstigt då Dylan och annan 60tals musik hörs i bakgrunden.
Jag ger filmen näst högsta betyg. I mitt tycke gjorde Jimi den bästa
musiken mot slutet i livet. Så hade säkert gett filmen högsta om de
låtarna varit med

4/5
Senast redigerad av mangne 2015-04-12 kl. 21:23.
Citera
2015-04-12, 21:26
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
All is by my side

Handlar om Jimi Hendrix, tiden innan han slog i genom på allvar.
Han som spelar Jimi Hendrix gör det riktigt bra. Och det är skådespelarna
som framför all musik. Ingen original musik av Hendrix hörs i filmen.
Lite konstigt då Dylan och annan 60tals musik hörs i bakgrunden.
Jag ger filmen näst högsta betyg. I mitt tycke gjorde Jimi den bästa
musiken mer mot slutet. Så hade säkert gett filmen högsta om de
låtarna varit med

4/5
Det är alltså Andre 3000, André Lauren Benjamin, från Outkast. Har sett fram emot den här länge och blev lite besviken när det visade sig att man inte fått tillstånd för orginalmusiken. Ska se den så snart jag får en riktigt lugn stund.
Citera
2015-04-12, 21:26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Red State (2011)

Den enda film som Kevin Smith (som ligger bakom bl.a. Clerks) regisserat som inte är en komedi. Detta är en actionthriller om tre killar i high school som svarar på en annons på en sexkontaktsida. De kommer i kontakt med en kvinna som visar sig bara vara intresserad av att fånga in dem och lämna över dem till sekten hon är med i, som väldigt uppenbart inspirerats av Westboro Baptist Church.

John Goodman gör en bra insats som ledaren för en insatsstyrka som skall frita killarna från sektens fångenskap.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Gillar den jävligt mycket! John Goodman är som sagt riktigt bra tillsammans med Michael Parks som spelar filmens sektledare.
Citera
2015-04-12, 21:36
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Menar mest att jag aldrig ser dig skriva i andra trådar som inte handlar om nya amerikanska biofilmer, aldrig sett dig diskutera annat faktiskt.
Jo, det har du visst sett. Sviker minnet dig, månne?

Ja, jag föredrar i regel amerikanska filmer. Men jag förstår inte hur det på något sätt gör mig inkonsekvent.
Citera
2015-04-12, 21:52
Medlem
Elementarts avatar
Ride Along med Kevin Hart och Ice Cube. Action komedi från i år eller slutet av förra året. Men filmen var inge vidare, den har precis samma story o skämt som så många andra filmer o det mest bara tråkigt.
Betyg: 2 av 5
Citera
2015-04-12, 23:16
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ride Along med Kevin Hart och Ice Cube. Action komedi från i år eller slutet av förra året. Men filmen var inge vidare, den har precis samma story o skämt som så många andra filmer o det mest bara tråkigt.
Betyg: 2 av 5

Tyckte också den var kass, med undantag från när han härmar Training Day scenen, det var riktigt kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in