2015-02-13, 16:02
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ja dina vibbar stämmer och hon gör det också ganska bra. Tycker för övrigt inte alls den är så dålig som Saggesaliv vill få den till. Sen har jag dock lite av en genrefetisch för temat åldrande stjärnor.
Ne håller med, tyckte också om den. Visst händer inget spektakulärt direkt, men ändå hyfsat engagerande rakt igenom. Välskrivet metadrama, med ett gäng högintressanta diskussioner kring högt och lågt.
Grymt skådespel från Binoche och Stewart också, t.om. Grace Moretz är som sagt bra, brukar oftast ha svårt för henne, men passade här som ung skandaldrottning.
Citera
2015-02-13, 17:08
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur är Chloë Grace Moretz i den?
Jag fick vibbar efter att ha sett trailern hon spelar en bitch, stämmer detta?
Moretz spelar en arrogant, skandalomtucknad tonårsskådespelare, en bitch är med andra ord en bra beskrivning. Hon var förvisso inte dålig i sin roll, då hon är en otroligt duktig skådespelare, hennes karaktär var även den mest intressant bland ett gäng livstänkande tanter. Dock så får hon inte så mycket speltid som man hade kunnat önska utan den mesta tiden går ut på att Binoche och Stewart pratar, om ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Funderade på att se Clouds of Sils Maria innan men den verkade vara ett sömnpiller av stora mått. Så glad att jag inte slösade tid på den.
Verkligen ett sömnpiller. Skulle inte rekommendera den till någon, inte ens Bruegel.
Citera
2015-02-13, 17:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Magic Magic

Thriller från 2013 med bla sopan Michael Cera.

Riktigt kass film, 1/10

http://www.imdb.com/title/tt1929308/...nm_flmg_act_15
Citera
2015-02-13, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Grymt skådespel från Binoche och Stewart också, t.om. Grace Moretz är som sagt bra, brukar oftast ha svårt för henne, men passade här som ung skandaldrottning.

Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
utan den mesta tiden går ut på att Binoche och Stewart pratar, om ingenting.

På tal om Kristen Stewart, har ni sett Camp X-Ray?

Jag gillade den faktiskt, och han Iranien som är med i Le Passé är med också.
Citera
2015-02-13, 18:29
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Måste bara säga att det där är en fruktansvärt dålig titel. Låter som en porrfilm, haha. Det är något med X:et...
Citera
2015-02-13, 18:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Måste bara säga att det där är en fruktansvärt dålig titel. Låter som en porrfilm, haha. Det är något med X:et...

Mm, verkligen en riktigt usel titel, som inte säger egentligen någonting om filmen.
Citera
2015-02-13, 19:01
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:

Peyman Mooadi tänker på du på men han var med i A Separation (2011), dock inte Le passé. Däremot är den gemensamma nämnaren Asghar Farhadi som både regisserat A Separation och Le passé.
Citera
2015-02-13, 19:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Peyman Mooadi tänker på du på men han var med i A Separation (2011), dock inte Le passé. Däremot är den gemensamma nämnaren Asghar Farhadi som både regisserat A Separation och Le passé.

Javisst, honom jag tänkte på, var nära att skriva Nader & Simin först, men blev osäker och orkade inte kolla upp, men en väldigt bra skådespelare non the less dock.
Citera
2015-02-13, 19:20
Medlem
saggesalivs avatar
Angående Farhadi så hoppas jag verkligen på en ny film snart. Om han följer två års-principen han gjort sina tre senaste filmer borde det ju vara dags iår! Verkligen en av världens just nu mest intressanta regissörer!
Citera
2015-02-13, 19:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Angående Farhadi så hoppas jag verkligen på en ny film snart. Om han följer två års-principen han gjort sina tre senaste filmer borde det ju vara dags iår! Verkligen en av världens just nu mest intressanta regissörer!
Håller verkligen med. Enligt IMDB finns där en ny film på gång som (ska?) spelas in Spanien.
Citera
2015-02-13, 19:35
Medlem
Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Jag tycker den från 2009 var bättre. Men A Game of Shadows är inte fy skam. 4/5.
Citera
2015-02-13, 19:43
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:

Ja den är också bra, just skådespelet bär fram den filmen. Och man är inte direkt bortskämd, med skildringar kring Guantanamo Bay, så det var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in