2015-04-11, 20:17
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Finns dom som gillar att äta avföring, du är på den nivån. Allt med Armageddon är skit, skådespelarna, storyn är skrattretande dålig etc, en typisk skitrulle från Hollywood.

Om Armageddon är ekvivalent med avföring så äter jag det med glädje. Samtidigt är det ganska mäktigt att bli citerad av den person vars filmsmak är det som den objektiva sanningen utgår ifrån här i världen. Screw you jurymedlemmar, filmbloggare och alla andra som trodde ni visste något, Persetan är här för att stanna.
Citera
2015-04-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Om Armageddon är ekvivalent med avföring så äter jag det med glädje. Samtidigt är det ganska mäktigt att bli citerad av den person vars filmsmak är det som den objektiva sanningen utgår ifrån här i världen. Screw you jurymedlemmar, filmbloggare och alla andra som trodde ni visste något, Persetan är här för att stanna.
Jag skrev som det är. Fortsätt du med att äta avföring.
Citera
2015-04-11, 20:31
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Exakt så, vilket många som klankar ned på den inte verkar att göra även om man kan tycka att den är dålig, men jag gillar den helt klart för vad den är som med Bay's andra filmer förutom Transformers 2-4.

Jag brukar gilla hans filmer också, men precis som du så har jag inte sett Transformers, det är för att jag nästan helt säkert vet att jag inte kommer gilla dom filmerna.
Citera
2015-04-11, 21:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Jag brukar gilla hans filmer också, men precis som du så har jag inte sett Transformers, det är för att jag nästan helt säkert vet att jag inte kommer gilla dom filmerna.

Transformers (1) är faktiskt väldigt bra som popcornunderhållning och väldigt härlig att se om man stänger av hjärnan å charmas av Megan Fox, jag gillar den en del, men uppföljarna är skit i dess renaste form.
Citera
2015-04-11, 21:07
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Jag skrev som det är. Fortsätt du med att äta avföring.
Nej, det är faktiskt en fråga om subjektiv smak. Men du, jag och Carnage är långt ifrån ensamma om att tycka att Armageddon är kass, för den är en väldigt sågad film.
Citera
2015-04-11, 21:08
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Transformers (1) är faktiskt väldigt bra som popcornunderhållning och väldigt härlig att se om man stänger av hjärnan å charmas av Megan Fox, jag gillar den en del, men uppföljarna är skit i dess renaste form.

Kanske ska ta och se ettan då, enbart för Megan Fox
Citera
2015-04-11, 21:10
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Finns dom som gillar att äta avföring, du är på den nivån. Allt med Armageddon är skit, skådespelarna, storyn är skrattretande dålig etc, en typisk skitrulle från Hollywood. Senaste film jag såg var Freeway 2 Confessions of a Trickbaby, så fucked up som personerna är i tjejfängelset och hur det är där skiljer sig inte mycket från verkligheten i stinking USA, där filmen börjar spåra ur rejält är när huvudpersonerna flyr fängelset då är det ingen ände på perversioner och helgalna mord. Det bli en av fem möjliga i betyg.
Håller iofs med dig om det mesta när det gäller Armageddon, men nog fan finns det långt mycket sämre filmer. Kolla in den jag recenserade senast och säg att den är bättre så vet jag att du är ett troll.

Ha en trevlig kväll!
Citera
2015-04-11, 21:15
Medlem
zxcvb45s avatar
The Guest

Första gången nykter, nu andra gången packad, och lär säga att den höjdes ännu mer, riktigt skön rulle och älskar soundtracket!
Citera
2015-04-11, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kanske ska ta och se ettan då, enbart för Megan Fox

Shia LeBouf är ju skön i den med tillsammans med Bumblebee, fint radarpar!

Citat:
The Guest

Första gången nykter, nu andra gången packad, och lär säga att den höjdes ännu mer, riktigt skön rulle och älskar soundtracket!

Musiken är guld i den, skivan har gått varm i Spotify för mig under de två senaste månaderna!
Citera
2015-04-11, 21:25
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Shia LeBouf är ju skön i den med tillsammans med Bumblebee, fint radarpar!

Musiken är guld i den, skivan har gått varm i Spotify för mig under de två senaste månaderna!

Håller med, sjukt bra. Favoriten är S U R V I V E - Omniverse
Citera
2015-04-11, 21:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Håller med, sjukt bra. Favoriten är S U R V I V E - Omniverse

Japp, otroligt bra och skoj också att de gamla idolerna DAF och Front 242 finns med på soundtracket, var synthare med inriktning på EBM (Electric Body Music) genom hela gymnasiet men i högstadiet lyssnade jag på goth så skoj att Clan of Xymox var med där med.
Citera
2015-04-11, 21:43
Medlem
nihilverums avatar
Dante's Inferno (2010)

En animerad film som är baserad i huvudsak på TV-spelet med samma namn, vilket i sin tur är mycket löst baserat på den första tredjedelen av Den gudomliga komedin av Dante Alighieri. Som andra filmer baserade på TV-spel så är det uppenbart att ett centralt syfte är att få tittaren att vilja köpa spelet, vilket aldrig blir särskilt lockande med tanke på de mediokra recensioner det aktuella spelet fick.

Eftersom jag ganska nyligen läst Den gudomliga komedin i sin helhet så är det också lite störande att handlingen i filmen har mycket lite med den ursprungliga förlagan att göra.

Betyget blir 5/10 eller en stark 2/5 på Filmtipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in