Citat:
Ursprungligen postat av
Ghost.B.C
Lite synd att jag inte läste boken istället, nu känns det lite spoilat. Och jo jag var nog lite generös med betyget. Känns som att den är lite i samma stuk som t.ex. Babel eller Crash, filmer som jag tyckte var suveräna första gången men inte är lika bra när man ser dem igen.
Grym recension. Gillar jämförelsen med Dark Souls också, att jag inte tänkte på det. Suggestivt och diffust vilket kan uppfattas som "noll story" men anstränger man sig och gräver djupare finns där allt du behöver och lite till. Om du nu lirar spel måste jag fråga vad du har för förväntningar på Mad Max-liret.
20-30 min in i filmen tänkte jag "ja det här är ju bra men knappast en film man ser flera gånger". Funderar fortfarande på om jag ska gå på bio igen och jag längtar tills den finns att se hemma. Inte så ofta det händer

Tack! Gillar verkligen att man i princip har blivit nerdroppad i världen utan något handikapp. Bara såna grejer som att de sprayar sig med kromfärg i käften innan de ska begå kamikaze, små små saker som bygger upp till en slags kultur. Det gör att man blir mer involverad än t.ex. Nolans filmer (som jag ändå älskar för det mesta) där man i princip blir matad med sked. Såna här utmanande filmer, som man ändå kan bara slökolla en bakis-söndag, gör att man känner sig aktiv. Skitroligt, och jag hoppas det här konceptet
Jag tyckte det var minst lika roligt att se den nästa dag! Kanske jag skulle väntat ett litet tag, men det här är absolut en film man ska se flera gånger. Små, små detaljer som man inte snappat upp första gången kunde man fnissa åt själv. Sen blir det uppenbart under en andra visning hur sjuhelvetes bra filmen är uppbyggd. Jag tror att det är en film som är här för att stanna i filmhistorien!
Har bara kollat en trailer till det, och jag är kluven. Det är en otroligt bra idé, men vissa av fightscenerna såg ganska klumpiga ut, lite som ett fattigt Assassins Creed. Nej jag vet inte så mycket, men om de lyckas göra ett riktigt galet universum, lägger stort fokus på bilkörningen, trimning av fordonen och en stor, öppen värld så tror jag att det kommer bli riktigt bra. Som sagt så är Mad Max en perfekt idé för spel, särskilt nu när survival-element utforskas så flitigt inom spelvärlden. Jag tänker mig ett mer actionspäckat, fordonsbserat och totalflippat Fallout!