2015-03-17, 19:12
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Suburban Gothic, en gothic horror (typ, med lite komiska inslag) med Matthew Gray Gubler, Kat Dennings och Ray Wise i rollerna. Tyckte att den var bra och ger den 7.0/10. Möjligtvis överskattar jag filmen lite p g a två favoriter (Gubler och Ray Wise, som spelade Leland Palmer i Twin Peaks) är med i den, men tycker ändå att den helt klart var sevärd.

IMDB
Trailer
Citera
2015-03-17, 19:13
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag var osäker på det.

Jaha, då missade jag min chans att se den filmen på bio...

Bortsett från några få specialeffektstunga scener så tycker i alla fall jag att Exodus inte vinner så mycket på biomiljön. Upplevelsen blir förmodligen inte nämnvärt sämre hemma i soffan, såvida man inte försöker se den på sin smartphone förstås.
Citera
2015-03-17, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Suburban Gothic, en gothic horror (typ, med lite komiska inslag) med Matthew Gray Gubler, Kat Dennings och Ray Wise i rollerna. Tyckte att den var bra och ger den 7.0/10. Möjligtvis överskattar jag filmen lite p g a två favoriter (Gubler och Ray Wise, som spelade Leland Palmer i Twin Peaks) är med i den, men tycker ändå att den helt klart var sevärd.

Välkommen till baka och tack för tipset!

Ser ut att vara en nyare form (pastisch kanske?) av American Cothic som var en film jag gillade ganska mycket.

http://www.imdb.com/title/tt0094642
Citera
2015-03-17, 19:45
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Filmer går inte på bio lika länge i samma utsträckning som förut numera, en film går väl på bio i en månad, en och en halv som högst känns det som förutom vissa longrunners som går under sex till åtta månader. Exodus hade premiär på juldagen och slutade väl att visas i slutet av januari, början av februari.
Jag såg Interstellar på bio förra månaden, och strax innan den filmvisningen visades trailern till Exodus i samma salong.
Citera
2015-03-17, 19:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag såg Interstellar på bio förra månaden, och strax innan den filmvisningen visades trailern till Exodus i samma salong.

Interstellar gick väl längre på bio för att den blev en framgång och att det uppenbarligen finns de som ser filmer av Nolan jämfört med Scott som är en föredetting numera, och biografens kopia av filmen har väl inte ändrat trailersegmenten sen den gick på bio förra året, simple as that.
Citera
2015-03-17, 19:55
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Interstellar gick väl längre på bio för att den blev en framgång och att det uppenbarligen finns de som ser filmer av Nolan jämfört med Scott som är en föredetting numera, och biografens kopia av filmen har väl inte ändrat trailersegmenten sen den gick på bio förra året, simple as that.
Scott må vara en föredetting, men han förtjänar verkligen cred för att ha varit en av Hollywoods främsta regissörer under så lång tid. Han var över 60 år gammal när han gjorde sin största filmsuccé - Gladiator.
Citera
2015-03-17, 20:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Scott må vara en föredetting, men han förtjänar verkligen cred för att ha varit en av Hollywoods främsta regissörer under så lång tid. Han var över 60 år gammal när han gjorde sin största filmsuccé - Gladiator.

Visst var filmen en succé. Men i mina ögon den mest överskattade filmen som någonsin gjorts.
Citera
2015-03-17, 20:22
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Visst var filmen en succé. Men i mina ögon den mest överskattade filmen som någonsin gjorts.

Instämmer. Såg faktiskt sista 40 minuterna när den gick på svt nu i helgen... Urtrist!

Tacka vet jag den gamla goda tiden när vi kunde lita på Mr Scott och han gjorde filmer som Alien, Bladerunner och Thelma and Louise!

Mvh

tt
Citera
2015-03-17, 20:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Han var över 60 år gammal när han gjorde sin största filmsuccé - Gladiator.

Och där stannade han i femton år...
Citera
2015-03-17, 23:24
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
The Last King of Scotland (Kevin Macdonald 2006) om Idi Amins övertagande i Uganda och om en ung skotsk läkare som av en slump blir hans livmedicus och rådgivare.

Riktigt bra film som i början skildrar Amin som han förmodligen sågs av vanliga ugandier när han tog över makten. Bygger på vittnesmål om Amin men själva historien är fiktiv, och en del händelser framstår som rejält osannolika. Icke desto mindre en intressant och relativt spännande film och Forest Whitaker är förtjänt av den oscar han fick!

Mvh

tt
Suverän film!
Citera
2015-03-18, 12:45
Medlem
chessjamts avatar
The Four Seasons (1981) av och med Alan Alda.

6 vänner, 3 par, som umgås och har roligt tillsammans. När ena paret skiljer sig och mannen skaffar en betydligt yngre tjej så förändrar det relationerna i gruppen.

Nja, inte så lättsmält och trevligt som jag hade trott. Efter första tredjedelen är det som att filmen mest består av gräl och bråk mellan karaktärerna. Inte alls så mycket feel-good som jag hade förväntat mig. Plus dock för Vivaldi-musiken och att Alan Alda är den har är, även om hans skratt i början störde mig lite.

Mer ett slags relationsdrama med några skratt och roliga stunder i början av filmen. Inte så kul med andra ord.

Betyg: 2/5
Citera
2015-03-18, 18:50
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Blue Ruin (2013.) Tät thriller om en uteliggare som får höra att mannen som förstörde hans liv släpps ur fängelset - genast börjar han planera sin hämnd.

Det märks att den är lågbudget på sina ställen men överlag är den oerhört välgjord och väldigt spännande. Det som utmärker den lite från en standard hämnd-thriller är hur fragil och klumpig huvudpersonen är. Han dödar för att han känner att han måste, inte för att han njuter eller är bra på det - han fumlar med vapen och hans ostabila psyke gör att han inte är James Bond på att planera direkt. En mer realistisk syn på dödande helt enkelt.

I en älskvärd biroll ser vi Devin Ratray dessutom! Ni vet, Macaulay Culkins feta och irriterande brorsa i Ensam Hemma filmerna.

Visuellt är den läcker och skådespelet håller stabil nivå. En schysst liten film. 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in