2014-05-03, 14:02
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Åttiotalskänslan är ju oftast en bidragande faktor till att just åttiotalsfilmer är så bra.

Precis!
Citera
2014-05-03, 14:09
Medlem
MrSvarts avatar
The heat.. Nja, har man dötid över och absolut ingen ork till nånting så är det väl ok. Absolut inte den sämsta komedin som släppts senaste åren, men det är en genre som dött, med väldigt få undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Running man med Arnold

Förvånansvärt bra. 4/5. Hade blivit 5/5 om det inte var för att den kändes så åttiotal.

Sällan någon håller med mig om det. En av de charmigaste filmerna som gjorts.
Citera
2014-05-03, 14:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Sällan någon håller med mig om det. En av de charmigaste filmerna som gjorts.

Gillar också The Running Man mycket!
Citera
2014-05-03, 14:13
Medlem
upperkatts avatar
Lethal Weapon 4. Hyfsad film. 6/10.
Citera
2014-05-03, 16:57
Medlem
MrSvarts avatar
127 hours

Bästa film jag sett på länge. Väntade mig att Franco skulle vara helt fel för rollen (efter jag läst ploten) men jag drevs med. På slutet kände jag med honom, och jag fick otroligt bra fräs på känslorna.
Det jag söker i en bra film är att bli berörd, det sökte jag inte här, men fick det ändå.
Riktigt bra film.

8/10.
Citera
2014-05-03, 18:08
Medlem
Elementarts avatar
Dead Man från 1995 med Johnny Depp.

"On the run after murdering a man, accountant William Blake encounters a strange North American man named Nobody who prepares him for his journey into the spiritual world."

Riktigt grym film som ganska bra tar upp såna saker man funderar över. Hela filmen är i svart-vit vilket passar den rätt bra.

Betyg: 4 av 5.
Citera
2014-05-03, 18:15
Medlem
Mattelols avatar
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013)

Jag hade nästan inga förväntningar på denna, jag rent av förväntade mig att den skulle vara dålig. Det var ett jävla hyp när den gick ut på bio i juletider men det var ingen film som lockade. Igår kväll var det dock dags att se en rulle med svärmor och då föredras något mer lättsamt på agendan så vi valde denna efter många om och men.

Kort och gott; alla fördomar och förväntningar infriades och mer därtill, maken till värdelös film. Den rubriceras som komedi men fick mig inte att skratta en enda gång. Värdelösa karaktärer och tråkig handling, uruselt skådespeleri och saknad poäng. Vi tre som kollade på den här filmen tog oss till scenen där en elefant dök upp och enades om att det var dags att stänga av smörjan.

-1/10
Citera
2014-05-03, 19:15
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013)

Jag hade nästan inga förväntningar på denna, jag rent av förväntade mig att den skulle vara dålig. Det var ett jävla hyp när den gick ut på bio i juletider men det var ingen film som lockade. Igår kväll var det dock dags att se en rulle med svärmor och då föredras något mer lättsamt på agendan så vi valde denna efter många om och men.

Kort och gott; alla fördomar och förväntningar infriades och mer därtill, maken till värdelös film. Den rubriceras som komedi men fick mig inte att skratta en enda gång. Värdelösa karaktärer och tråkig handling, uruselt skådespeleri och saknad poäng. Vi tre som kollade på den här filmen tog oss till scenen där en elefant dök upp och enades om att det var dags att stänga av smörjan.

-1/10

En av mina senaste också. Tyckte nog att den var underhållande skruvad och med välgjorda tillbakablickar. Möjligen lite väl bonniga och efterblivna maffiosos, men namnval som hinken och bulten kändes ändå valda med omsorg. Sämst funnen skådis var nog pojken som blev av med väskan.
Citera
2014-05-03, 19:55
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Running man med Arnold

Förvånansvärt bra. 4/5. Hade blivit 5/5 om det inte var för att den kändes så åttiotal.
Tycker att den är en av Arnolds absolut bästa.
Citera
2014-05-03, 20:14
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
127 hours

Bästa film jag sett på länge. Väntade mig att Franco skulle vara helt fel för rollen (efter jag läst ploten) men jag drevs med. På slutet kände jag med honom, och jag fick otroligt bra fräs på känslorna.
Det jag söker i en bra film är att bli berörd, det sökte jag inte här, men fick det ändå.
Riktigt bra film.

8/10.
Ja, en mycket bra film. Franco imponerar stort.
Citera
2014-05-03, 23:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Dead Man från 1995 med Johnny Depp.

Antagligen min favoritfilm av Jim Jarmusch trots att det är femton år sedan som jag såg den sist, antingen den eller Ghost Dog: Way of the Samurai som är bäst! Grym musik av Neil Young med!
Citera
2014-05-03, 23:38
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Antagligen min favoritfilm av Jim Jarmusch trots att det är femton år sedan som jag såg den sist, antingen den eller Ghost Dog: Way of the Samurai som är bäst! Grym musik av Neil Young med!

Denna är minst sagt udda inom western-kategorin men samtidigt riktigt bra och välgjord med fint foto, och som du säger, utmärkt soundtrack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in