Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-02, 04:08
  #30601
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Thinner (1996)

Advokaten Billy Halleck (Robert John Burke) råkar köra över en kvinna från en zigenarfamilj och får en förbannelse över sig. Förbannelsen som gavs av familjens ledare innebär att Billy tappar kilo efter kilo oavsett hur mycket han äter och han måste nu bryta förbannelsen.

Nu vet jag förvisso inte hur boken är men storyn i filmen är nästan helt färglös och utan substans, det känns som om de har hoppat över vissa väsentliga förklaringar från boken. Istället har man däremot otroligt smink och riktigt vassa skådespelare som försöker väga upp detta. Lucinda Jenney gör liksom i Rain Man en bra roll och även Robert John Burke som jag såg för första gången var otroligt bra.

Jag tror att filmen hade vunnit på att förlängas ca 20min för ett lite större djup. Givetvis väger inte sminket heller upp storyns brister men det kompenserar ändå betyget något.

Svag 6/10.
__________________
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2014-11-02 kl. 04:16.
Citera
2014-11-02, 05:16
  #30602
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghenna
The Nightmare before Christmas. Trevlig musik och passande för Halloween, något utav en klassiker och något jag ofta repeterar med Hokus Pokus. Betyg? En 8/10.
Jag har inte sett den filmen sedan 90-talet, men då tyckte jag att den var en riktigt tråkig film där de animerade figurerna sjöng alldeles för jäkla mycket.
Citera
2014-11-02, 08:08
  #30603
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
The Conjuring

Sjukt otäck när det slår i dörrar och när tavlor går i golvet, det spökar verkligen i huset de bor i i lägenheten. Jag hoppade nästan till i vissa scener i filmen, den var faktiskt välgjord. Jag var fångad i filmen helt och jag har en bra filmstund från början fram tills slutet. Kan rekommendera denna filmen om du vill bli rädd.

8/10
Citera
2014-11-02, 08:36
  #30604
Avstängd
Nachzehrers avatar
Romper Stomper (1992)

Rå och brutal film som handlar om ett gäng nazist skinheads i Melbourne som har som nöje att dricka öl och misshandla vietnameser.

Russel Crowe roll som nazist ledaren Hando blev lite av hans stora genombrott för omvärlden då filmen blev rätt omtalad när den kom.

Riktigt grym gammal kult klassiker som jag starkt kan rekommendera.

4/5
Citera
2014-11-02, 13:05
  #30605
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Conjuring

Gillar den inte alls, typisk Hollywoodskräck och inte det minsta skrämmande.
Citera
2014-11-02, 15:05
  #30606
Medlem
Dimaks avatar
Såg Halloween från 2002, blir lite förbannad de har en massa chanser att sticka från huset men de gör inte det, blir så trött!
Citera
2014-11-02, 15:10
  #30607
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Såg Halloween från 2002, blir lite förbannad de har en massa chanser att sticka från huset men de gör inte det, blir så trött!

Första filmen i serien som du såg?
Citera
2014-11-02, 16:03
  #30608
Medlem
kanelipullas avatar
Såg The Babadook nyss.. och helt okej film. Lite skum bara. Betyg 5/10

http://www.imdb.com/title/tt2321549/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-11-02, 17:07
  #30609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar den inte alls, typisk Hollywoodskräck och inte det minsta skrämmande.
Jovisst är det så,men man blir skrämd av olika saker. Jag skulle aldrig tycka någon Fredagen den 13 - film vara skrämmande. Likaså Halloween-filmerna,men dom kan vara underhållande för det.
Citera
2014-11-02, 17:12
  #30610
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar den inte alls, typisk Hollywoodskräck och inte det minsta skrämmande.

Hoppas verkligen att Hollywood släpper hela den här jävla spök-fetishen snart. Spöken som öppnar köksskåp och kastar ner kastruller är inte otäcka - FATTA! Kan inte demoner eller bindgalna seriemördare komma tillbaka...

Känns som att dagens mainstreamskräck är riktad till folk som tittar på skit som Det Okända och sånt. Va fan.
Citera
2014-11-02, 17:19
  #30611
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Hoppas verkligen att Hollywood släpper hela den här jävla spök-fetishen snart. Spöken som öppnar köksskåp och kastar ner kastruller är inte otäcka - FATTA! Kan inte demoner eller bindgalna seriemördare komma tillbaka...

Känns som att dagens mainstreamskräck är riktad till folk som tittar på skit som Det Okända och sånt. Va fan.


Japp, Annabelle är ett bra exempel, jävla skit! håller med om det du säger, mer seriemördare och demoner!
Citera
2014-11-02, 17:21
  #30612
Medlem
Jag såg Wall Street från -87 med Shenns (plural), Douglas och Dr. Cox från Scrubs

Filmen handlar om en börsmäklare, Bud Fox (Charlie Sheen) som vill stiga i "rank" och lön snabbt. Han kommer i kontakt med en "haj" (Douglas) som agerar som mentor/arbetsgivare/kund. Tillsammans tjänar de en massa pengar på mer eller mindre etiskt tveksamma affärer. Under tiden kompromissar Bud Fox på sin moral. Tills en affär hamnar lite närmare hjärtat.

Kanske än mer aktuell nu än när den kom ut.

Den håller ganska bra och jag fann den underhållande. Smått förutsägbar dock. Filmen är inte lika prålig som Wolf of Wall Street, vilket inte nödvändigtvis är dåligt.

Jag ger den typ 4/5 (insert symbol), eller 7/10 (insert symbol). Har ni inte sett den så rekommenderar jag den.

P.S.

Är det bara jag som tycker att Daryl Hannah (Darien) inte är speciellt snygg?

Edit: glömde skådespelarinsatserna (vilket jag inte riktigt är kvalificerad att bedöma). Douglas är riktigt bra. Sheenarna gör en stabil insats. Man skulle kunna bry sig lite mer om Bud fox dock.
__________________
Senast redigerad av Dr.Stringfellow 2014-11-02 kl. 17:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback