Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-14, 18:10
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Wrong Turn - 2003

En av de i särklass sämsta filmerna jag sett någonsin. Nog för att skräckerfilmer (speciellt gjorda just runt 2003-snåret också) har en tendens att vara riktigt skräpiga, det har jag blivit ganska van vid nu. Jag trodde dock inte att det kunde bli så här dåligt. Dialogen är skrattretande och likaså handlingen, för att inte tala om skådespeleriet och stämningen. Eller har jag kanske missförstått syftet med denna film? Är den oseriös? Är den tänkt att vara så här dålig så det blir rolig på något sätt? Oavsett vad så roade den inte mig för fem öre - usch.

1/10 teddybjörnar får den av mig. Håll er borta!

Det är ju en typisk "slasher" utan någon som helst substans. Allt går ut på att chockera visuellt.
Citera
2014-03-14, 18:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Tack för tipset. Intressant att Leonard Schrader har skrivit och regisserat (ihop med andra).

Javisst, och skulle sträcka mig till att säga att det är en av de bättre dokumentärerna som jag sett!
Citera
2014-03-14, 18:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Mig äger ingen.

Micke Persbrandt ska fan ha cred för sin rolltolkning, alkoholiserad familjefar är inte precis rollen man är van att se honom i. Har inte läst boken som jag hört många positiva saker om så jag har inte den blekaste om vilka delar som blev utlämnade eller hur trogen den ens är boken. Men i filmen i fråga var rätt gripande och man har full förståelse för Lisas växlande känslor till sin fader över åren. Tragisk och realistisk utveckling i handlingen och det var det jag gillade mest med filmen.

Dock kom jag att tänka på en replik i filmen

Svag 4/5
Citera
2014-03-14, 19:54
Medlem
Punklivs avatar
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)

Den har en del ingredienser som är bra för en goreig skräckkomedi, blod, äcklig sörja o.s.v. Men lyckas det? Nej. Det blir för mycket totalt värdelösa skämt, alldeles för mycket fjanterier och ingen charm alls. Jag ångrar nästan att jag såg den.

Men den bjöd på ett par skratt och var lite underhållande så ett bottenbetyg får den inte. 1.5/5 eller 2/5, jag är inte helt säker. På Filmtipset får den en 2:a dock.
Citera
2014-03-14, 19:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)

Känns lite som att du och Troma inte kommer så bra överens, men spana in Combat Shock, den går nog hem hos dig.
Citera
2014-03-14, 20:02
Medlem
Die Welle

Mycket intressant och spännande film om ett skolprojekt om fascism där läraren skapar en egen rörelse för att visa hur en diktatur uppstår där eleverna deltar flitigt, efter ett tag får rörelsen eget liv och allt går överstyr. Välspelad och inte en tråkig sekund. Om man är intresserad av psykologi så rekommenderas den starkt.

http://www.imdb.com/title/tt1063669/
Citera
2014-03-14, 20:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Känns lite som att du och Troma inte kommer så bra överens, men spana in Combat Shock, den går nog hem hos dig.

Jag gillar såna här filmer vanligtvis, men det kan vara lite rysk roulette. Antingen är det fantastiskt eller smörja, har blivit en del smörja på sistone. I den här blir det helt enkelt alldeles för dåliga skämt som helt saknar charm, enligt mig.

The Toxic Avenger älskar jag däremot!

Edit: jag kommer se om den när jag inte är förbannad och har sovit alldeles för lite dock.
Citera
2014-03-14, 20:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag gillar såna här filmer vanligtvis, men det kan vara lite rysk roulette. Antingen är det fantastiskt eller smörja, har blivit en del smörja på sistone. I den här blir det helt enkelt alldeles för dåliga skämt som helt saknar charm, enligt mig.

The Toxic Avenger älskar jag däremot!

Ja, I hear you! Jag har ofta också ganska mycket 50/50 med B-filmer och skräckfilmer överlag, men just Poultrygeist hade jag också lite problem med minns jag, ingen av deras bästa filmer, då är Father's Day bättre på tal om nya Tromafilmer.
Citera
2014-03-14, 20:23
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, I hear you! Jag har ofta också ganska mycket 50/50 med B-filmer och skräckfilmer överlag, men just Poultrygeist hade jag också lite problem med minns jag, ingen av deras bästa filmer, då är Father's Day bättre på tal om nya Tromafilmer.

Father's Day har jag haft på datorn ett tag, ser den nog imorgon. Ser färdigt Toxie-rullarna och Nuke 'Em High-rullarna någon dag också.
Citera
2014-03-14, 20:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Father's Day har jag haft på datorn ett tag, ser den nog imorgon. Ser färdigt Toxie-rullarna och Nuke 'Em High-rullarna någon dag också.

Låter som en bra idé, jag ska nog själv se Return to Nuke' Em High någon dag också.
Citera
2014-03-14, 20:41
Bannlyst
Citat:
Tänkte se någon mer av honom senare, har du något tips?

OnT: SSSSnake (1973)

En trevlig ormskräckis som jag gillade, trots att det inte hände särskilt mycket under den första timmen var den underhållande och blev inte ointressant en enda gång.

3.5/5

Juzups personliga favorit är Dolls. Kitano har dock aldrig gjort en dålig film så det finns en del och välja och vraka med.
Citera
2014-03-14, 21:21
Medlem
upperkatts avatar
Deliverance. Helt klart en sevärd film. 7/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in