2014-09-17, 11:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Manhunter '86

Mann's version av Röd Drake är bra och väl regisserad. Jag skulle inte säga att den knäpper Ratner's version på fingrarna, filmerna är ungefär lika bra. Valet av musik i slutet är helt magnifikt, tyvärr så tyckte jag att det var de enda stället där musiken faktiskt gick hand i hand med det som skedde i scenen. Allt som allt så tyckte jag att det var en väldigt bra film.

Mitt betyg på filmen är en 7:a.

Rubini's musik är grym och passar filmen som du säger väldigt bra, speciellt Graham's Theme är riktigt bra. Lite som då Tangerine Dream gjorde musiken till Thief som Mann gjorde innan Manhunter.
Citera
2014-09-17, 12:23
Medlem
Adikatpws avatar
Senaste filmen jag såg var Dead Within från 2014. Den hamnar på min lista över sämsta filmer som jag någonsin har sett. Den var väldigt konstig och ibland hängde man inte med riktigt om det var verklighet eller illusion. Den var helt okej i början dom första minuterna, sen blev den bara sämre och sämre.

Den får bara en 2a av 10 från mig.
Citera
2014-09-17, 16:45
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Rubini's musik är grym och passar filmen som du säger väldigt bra, speciellt Graham's Theme är riktigt bra. Lite som då Tangerine Dream gjorde musiken till Thief som Mann gjorde innan Manhunter.
Jag tycker att Graham's Theme fungerar lite som You're So Cool gör i True Romance.
Citera
2014-09-17, 16:46
Medlem
Carnage.s avatar
Såg Caddyshack för första gången igår. Jag skrattade inte en enda gång. Chevy Chase och Rodney Dangerfield var småroliga, men allt annat vara bara skräpigt.
Citera
2014-09-17, 18:11
Medlem
upperkatts avatar
The Whisperers. Halvbra film. 5/10.
Citera
2014-09-17, 18:16
Medlem
Rakiis avatar
Amityville: The Evil Escapes (1989)

Tänkte göra som BlackMetal och köra ett Amityville-marathon, jag har tidigare sett de tre första filmerna så hoppade direkt på fyran som påminner väldigt mycket om tvåan, samma utflippade handling och rätt bra tempo jämfört med originalfilmen. Kul med en premiss om en hemsökt lampa som spökar och sen lite referenser till Poultergeist, ingen bra film per se men väldigt rolig och underhållande, näst bäst i serien hittills av de jag sett!

2/5

Miss Violence (2013)

Är inte direkt jätteinsatt i grekisk film men har väl sett ett par få genom åren, men det är väl mest Dogtooth som man tänker på då man ser denna, ännu en grekisk film om kärnfamiljens upplösning under en våldsam man som styr och ställer. Finns en del indikationer på incest och annat vidrig i filmen, och det är inte direkt någon munter solskenshistoria, men en bra, arthouse-light som är lågmäld och subtil.

3/5

Maps to the Stars

Body horror-mästaren Cronenberg är tillbaka med en ny film med Hollywood i fokus och idoldyrkan som råder där, nedtonade våldselement som annars är känt för att vara en del av Cronenbergs repertoar och i stället är det sex i fokus i stället, plus samhällskritiken emot skvallerpressen och dess läsare. Pattinson och Wasikowska fortsätter att imponera, kul med John Cusack i en annan typ av film än de DTV-filmer han gjort under de senare åren.

3/5
Citera
2014-09-17, 18:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Såg Caddyshack för första gången igår. Jag skrattade inte en enda gång. Chevy Chase och Rodney Dangerfield var småroliga, men allt annat vara bara skräpigt.

Såg också den för första gången förra sommaren. Jag tyckte den var rolig och skrattade en del. Tyckte även musiken var härlig.
Dock kan jag hålla med om att det verkligen inte är en skrattfest och att Chevy Chase, Bill Murray och Harold Raimis har gjort betydligt roligare filmer. Men det var ju in princip deras första film tillsammans.
Citera
2014-09-17, 18:54
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Maps to the Stars

Body horror-mästaren Cronenberg är tillbaka med en ny film med Hollywood i fokus och idoldyrkan som råder där, nedtonade våldselement som annars är känt för att vara en del av Cronenbergs repertoar och i stället är det sex i fokus i stället, plus samhällskritiken emot skvallerpressen och dess läsare. Pattinson och Wasikowska fortsätter att imponera, kul med John Cusack i en annan typ av film än de DTV-filmer han gjort under de senare åren.

3/5
Lät ju bra, gillar ju Cronenberg väldigt mycket så ska nog ta mig i kragen och se den under helgen.
Citera
2014-09-17, 20:06
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag såg Baz Luhrmann's Romeo + Juliet. Den var ganska konstig, men ändå väldigt bra. Jag trodde inte att det var en bra idé att karaktärerna skulle prata "Shakespearian", men det funkade oväntat bra faktiskt. Leo drog dock ner filmen en bit, men Claire Danes lyfte den lika mycket. Jag är kär i henne.
All in all var det väldigt bra.
Citera
2014-09-17, 20:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag såg Baz Luhrmann's Romeo + Juliet. Den var ganska konstig, men ändå väldigt bra. Jag trodde inte att det var en bra idé att karaktärerna skulle prata "Shakespearian", men det funkade oväntat bra faktiskt. Leo drog dock ner filmen en bit, men Claire Danes lyfte den lika mycket. Jag är kär i henne.
All in all var det väldigt bra.
Det är ju originaldialogen i det moderna sammanhanget som gör det så jävla bra. Sen är det faktiskt en rätt bra story.
Citera
2014-09-17, 20:19
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Såg precis Stoic (2009) av Uwe Boll. Hade inte särskilt höga förväntingar pga av just Boll bakom kameran. Men blev verkligen positivt överraskad, en grå, rå och ganska brutal film som är spännande i sin enkelhet. Bra skådespelarinsatser och kul att se en överviktig Furlong.
Hade inte Boll haft det ryktet han har tror jag fler hade sett och uppskattat denna rulle. Kanske ska ta och kolla in Rampage någon dag framöver också.

4/5
Citera
2014-09-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Såg precis Stoic (2009) av Uwe Boll. Hade inte särskilt höga förväntingar pga av just Boll bakom kameran. Men blev verkligen positivt överraskad, en grå, rå och ganska brutal film som är spännande i sin enkelhet. Bra skådespelarinsatser och kul att se en överviktig Furlong.
Hade inte Boll haft det ryktet han har tror jag fler hade sett och uppskattat denna rulle. Kanske ska ta och kolla in Rampage någon dag framöver också.

4/5
Rampage, Darfur, Assault on Wall Street och Postal är även dom väldigt bra. Han har fått oförtjänt mycket skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in