Citat:
Ursprungligen postat av
Carnage.
Och samtidigt hyllar du Nolans The Dark Knight-filmer..? Har du ens sett The Dark Knight Rises? En film med så många goofs, continuity-misstag och logiska hål i handlingen att man kan tro att Bruno Mattei står bakom kameran.
På tal om att orka göra en ny tagning:
https://www.youtube.com/watch?v=SFxQ-EdFl_M
Och denna:
https://www.youtube.com/watch?v=Ja8cHYtF8n4

KaptenFantastisk satte ord på mina tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
För det första så är klippet du länkar en fan-edit, oerhört oklart varför du länkar något sådant då det är ihopklippt av en amatör.
Jag ska erkänna att jag inte tittade på hela klippet innan jag länkade det, men du missade knappast den miserabla fejkfighten för det.
Citat:
Har hört mycket men har aldrig hört någon säga att det är bristfälliga skådespelarinsatser i Raiders, skådespeleriet om något är väl i yttersta toppklass.
Då tycker vi väl olika. Möjligtvis missförstår du mig, det är inte att skådespelarna har ett dåligt kroppsspråk eller är dåliga på att framföra sina repliker, snarare minspelet, valet av repliker och, återigen, den enorma förutsägbarheten.
Citat:
Förstår inte vad som är skämmigt med den scenen? Knappast så att den är dåligt gjord eller oväntad, den följer ju endast det som skedde i scenen innan. Raiders ska ju inte vara någon tvärseriös film, vad hade du förväntat dig?
Hon är tillfångatagen och just när han jagar henne kommer han till ett ställe med 200 personer som bär på tvättkorgar (redan här borde ju några frågor väckas) som är precis så stora att man kan tänka sig att en människa ligger gömd i någon av dem. Om det var Kalle Anka man tittar på. Så jävla passande va? Nä fyfan, den scenen hör snarast hemma i någon barnfilm. Men det är ju som jag sa tidigare. Humorn i Scary Movie lär inte betraktas som särskilt högklassig såvida man inte har växt upp med den eller om man är ett barn.
Citat:
Att ens få för sig att kalla Raiders för en amatörmässigt gjord film visar mer på din okunskap och arrogans till äldre filmer än något annat.
Jahadu. Jag vill inte göra det här till en diskussion om vilka filmer jag gillar och ogillar, men det finns många från 80-talet eller äldre som jag älskar. Exempel: Taxi Driver, Full Metal Jacket, Scarface. Det går dock inte att bortse från brister i dessa filmer som aldrig någonsin skulle ske om de gjorts idag.
Citat:
Är Avengers det ultimata för dig? Isåfall så förstår jag varför du klankar ned på ett mästerverk.
Det är det verkligen inte.