2014-08-21, 10:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Rampage 2

4/5

Gillade den jag med, inte lika mycket som du dock men en trea fick den av mig. Ettan var bättre med hela killing spree-temat men gillade ändå att tvåan och Boll vågade ta ställning mot världsordningen som råder, sen var det kul att han hade castat sig själv i en liten biroll!
Citera
2014-08-21, 10:42
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
No Country for Old Men. Väldigt bra film. 9/10.

En av dom bättre filmerna från 2000 talet enligt mig, klockren.
Senast redigerad av zxcvb45 2014-08-21 kl. 10:48.
Citera
2014-08-21, 14:02
Medlem
Parniels avatar
Doubt (2008) med den bortgångne karismatiske Philip Seymour Hoffman och Amy Adams samt den briljanta Maryl Streep. Riktigt bra film. Rekommenderas. Inget hej vilt action western men en bra och välgjord film, med otroligt bra skådespelarinsatser.
Citera
2014-08-21, 14:30
Medlem
BlackMetals avatar
Fear of the Ghost House: Bloodsucking Doll (1970)

En film som till upplägget helt klart tagit inspiration från Stokers Dracula men gör något eget av det, det är en tjej i tidiga 20-årsåldern som är vampyren t.ex. Produktionen liknar något Hammer skulle göra men här lyckas man göra en lite läskigare film än vad de brukade producera med några riktigt skrämmande scener och den utspelar sig också i nutid till skillnad från vad det mesta av tidigare nämnda bolag brukade göra.

Över lag lider dock filmen av att den är lite av en röra. Vissa uppenbarelser som kommer mot slutet av filmen hade behövt komma tidigare och en twist med doktorn var helt onödig. Det var helt enkelt lite för mycket på den korta speltiden. Fördelen var väl att man aldrig hann bli uttråkad och den var nästan över innan man satt sig till ro så om man vill döda en dryg timma är den perfekt.

Musiken är heller inte den bästa men den väger i alla fall upp det med desto mer effektfull klippning och foto samt godkänt skådespel och gör det i slutändan till en film som är värd att ta en titt på om man gillar vampyrfilmer.

2.5/5
Senast redigerad av BlackMetal 2014-08-21 kl. 14:32.
Citera
2014-08-21, 14:46
Medlem
Now You See Mee

Fantastiskt bra till en börja, men det blev lite för mycket av allt på slutet... 3/5
Citera
2014-08-21, 15:41
Medlem
The Breed (2006)
Galna hundar som jagar ungdomar på en ö. Riktigt dålig film som Wes Craven varit inblandad i. Kanske det hade blivit bättre om han regisserat själv? Enda fördelen med filmen är att dom verkar ha använt sig av riktiga hundar och inte något CGI-skit! Men den är inte hemsk,inte spännande,inte rolig. Ingen av karaktärerna är intressanta heller. Allt faller pladask.... 3 av 10 får det bli!
Citera
2014-08-21, 15:56
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror att det var Need for Speed. Snygg, ytlig och satan i helvete vad Imogen Poots är snygg. En del diskreta blinkningar till serien, framför allt i första racet. Duglig popcornunderhållning om man bara vill koppla av skallen lite.

Det var inte alls den senaste kom jag medans jag skrev. Den allra senaste var Captain America: The Winter Soldier. Den var verkligen oväntat bra. Mycket bättre än ettan och right up there med The Avengers och X2 som bästa Marvelfilm och jag tycker inte att den skäms bland uppföljare som The Empire Strikes Back, The Temple of Doom och andra hyllade uppföljare. Mer än konspirationsthriller med superhjäteinslag än tvärtom. Bröderna Russo gjorde ett grymt jobb och alla vi som gillar Community vet att dom faktiskt är rätt bra på det här med action. Jag tänker främst på paintballavsnitten från säsong två. Kul att Danny Pudi var med också.
Citera
2014-08-21, 16:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
En av dom bättre filmerna från 2000 talet enligt mig, klockren.

Dessutom är det den tveklöst bästa McCarthy-adaptionen i mitt tycke.
Citera
2014-08-21, 16:58
Medlem
BlackMetals avatar
Lake of Dracula (1971)

Om trilogins första film hade packat in lite för mycket är den här filmen istället lite mer av en transportsträcka till slutet. Själva slutet gillade jag och det var egentligen enda gången jag tyckte att jag tittade på en ordentlig vampyrfilm. Filmen lider av ganska slarvig regi då det är lite jobbigt att hänga med trots att den försöker vara rakt på sak och både skådespelet samt klippningen/kamera-arbetet är mindre inspirerat än i den första delen. Man bryter på vampyr-regler lite hur som medan man väljer att behålla andra. Dagsljus är tydligen inga problem för dessa vampyrer medan de fortfarande inte har någon spegelbild t.ex. Dessutom har några av stunderna som ska vara lite läskiga mer eller mindre repeterats från föregående film.

Den har fortfarande tillräckliga kvalitéer för att lyfta sig ur ettan för mig för så dålig är den inte och jag blev i alla fall hyfsat underhållen. Effekterna är godkända och den är skönt campy på ett sätt som inte blir skrattretande och som nämnt så slutar filmen på en god not.

2/5
Citera
2014-08-21, 17:39
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Dessutom är det den tveklöst bästa McCarthy-adaptionen i mitt tycke.
Det är så underbart att du har så mycket kunskap. Alltid får man reda på något nytt när du skriver. Jag visste inte ens att det var en bok från början.
Citera
2014-08-21, 18:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Det är så underbart att du har så mycket kunskap. Alltid får man reda på något nytt när du skriver. Jag visste inte ens att det var en bok från början.

Filmen är väldigt lik boken, den tar inga större utsvängningar på gott eller ont, lite som med The Road, fast där har boken fördelen med den korthuggna prosan som är McCarthys kännetecken i sina böcker.
Citera
2014-08-21, 18:58
Medlem
TheBITs avatar
Maleficent.

Lagom film att slå ihjäl lite tid med, inget som fastnar eller kräver alldeles för mycket tankeverksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in