2014-09-17, 20:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Såg Caddyshack för första gången igår. Jag skrattade inte en enda gång. Chevy Chase och Rodney Dangerfield var småroliga, men allt annat vara bara skräpigt.

Tycker denna är en väldigt lyckad komedi!
Citera
2014-09-17, 21:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Rampage, Darfur, Assault on Wall Street och Postal är även dom väldigt bra. Han har fått oförtjänt mycket skit.

Sanctimony och The Heart of America är också bra.
Citera
2014-09-17, 21:49
Medlem
Irohs avatar
Captain America: Winter Soldier
Citera
2014-09-17, 21:50
Medlem
Headshrinkers avatar
The Thing (2011)

Tycker den var sådär. Huvudkaraktären var ju förvisso bildskön men storyn och händelseförloppet var väldigt förutsägbart. Hur skiljer den sig till The Thing (1982)?
Citera
2014-09-17, 22:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
The Thing (2011)

Tycker den var sådär. Huvudkaraktären var ju förvisso bildskön men storyn och händelseförloppet var väldigt förutsägbart. Hur skiljer den sig till The Thing (1982)?

Se på Carpenter's film, kort och gott, du kommer inte att ångra dig!
Citera
2014-09-17, 22:03
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Hur skiljer den sig till The Thing (1982)?

The Thing från 2011 är pisskass, The Thing från 1982 är en av världens bästa filmer.
Citera
2014-09-17, 22:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Thing från 2011 är pisskass, The Thing från 1982 är en av världens bästa filmer.

Exakt så!
Citera
2014-09-18, 00:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Maps to the Stars

Body horror-mästaren Cronenberg är tillbaka med en ny film med Hollywood i fokus och idoldyrkan som råder där, nedtonade våldselement som annars är känt för att vara en del av Cronenbergs repertoar och i stället är det sex i fokus i stället, plus samhällskritiken emot skvallerpressen och dess läsare. Pattinson och Wasikowska fortsätter att imponera, kul med John Cusack i en annan typ av film än de DTV-filmer han gjort under de senare åren.

3/5
Tänkte också se den en av de kommande dagarna. Blev väldigt besviken på Cronenbergs A Dangerous Method (2011) som jag hade höga förhoppningar på och Cosmpolis (2012) intresserade mig inte. Har du sett den? Dock har jag svårt för Mia Wasikowska, hela hennes person utsöndrar någon "tyck synd mig för jag är späd och söt"-attityd. Can't handle it.
Citera
2014-09-18, 00:47
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Braveheart (1995)

Detta var första gången jag såg den här filmen. Fantastisk film, om än inte helt korrekt historiskt sett, om Skottlands kamp för självständighet. Mel Gibson briljerar i rollen som William Wallace. En film som innehåller och väcker mycket känslor. Svag för den skotska naturen med alla dalar och dylikt vilket gör att jag uppskattade fotot extra mycket.

9/10
Skottarna röstar om självständighet i morgon, så jag såg på den här filmen igen. Den här gången uppskattar jag fotot ännu mer i och med att jag sedan senast jag såg filmen varit i Skottland och upplevt naturen irl som det heter. Storslagen är den, och de har verkligen lyckats få med det i filmen.

Alba gu bràth!
Citera
2014-09-18, 04:10
Medlem
Maps To The Stars - 4/5

Kommer säkert bli högre efter några rewatches, för de som säger cronenberg har lämnat sin gamla style och blivit en sell out har jag en fråga , tittar ni ens på hans filmer eller skimmar ni bara igenom dem ?, massa puckon som bölar " bawhwaha cronenberg gör inte skräck längre, bwahaha ingen blod eller monsters längre" cronenberg var aldrig en "skräck regissör"
Citera
2014-09-18, 04:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarves
Maps To The Stars - 4/5

Kommer säkert bli högre efter några rewatches, för de som säger cronenberg har lämnat sin gamla style och blivit en sell out har jag en fråga , tittar ni ens på hans filmer eller skimmar ni bara igenom dem ?, massa puckon som bölar " bawhwaha cronenberg gör inte skräck längre, bwahaha ingen blod eller monsters längre" cronenberg var aldrig en "skräck regissör"

Scanners: skräck
The Fly: body horror
Videodrome: body horror
The Dead Zone: skräck
eXistenZ: body horror

Och det där är bara dom jag har sett. Övriga filmer verkar övervägande vara just skräck, body horror eller thrillers. Så rent spontant vill jag påstå att han är en skräckregissör.

Citera
2014-09-18, 05:16
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag har tittat på ett par rullar den här veckan.

IT (1990): En överlag dålig filmatisering av Stephen Kings mästerverk. Första delen är ganska bra, andra delen var inte alls bra. Väldigt mycket censur av bokens mer mörka toner om både sex och våld. Jag ogillade att slutet saknar ordentlig förklaring för den som inte läst boken innan. Det som höll filmen uppe vara Tim Curry som Pennywise. 2/5

Ed Wood (1994): En fantastiskt bra film och kanske den bästa filmen som Tim Burton har gjort. Det lilla jag kan klaga på är Parker som kvinnliga huvudrollen, allt annat var nästan perfekt. Jag skulle rekommendera att man tittar på några av kalkonrullarna som Ed Wood gav ut innan man tittar på filmen. 4/5

Gallowwalkers (2012): En dålig actionrulle med Wesley Snipes som jagar zombies. Man såg slutet komma väldigt långt in i filmen och skådespelarna var alla väldigt dåliga. En utav de sämre filmer som jag har haft oturen att titta på under en lång tid. 1/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in