2014-09-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Vad ser du i den där sopan egentligen? Han har inte gjort en hygglig film på snart 15 år?
Hoppas du på stordåd eller är du bara naiv?
Det är väl snarare så att om jag kollar på film själv (från Netflix t.ex.) , så tar jag sånt jag vet att ingen annan i familjen vill se. Och alla "storfilmer" har man ju redan sett,så då väljer man b-filmer istället.
Ibland kan det dock vara kul att se "sämre" filmer. Dock sällan med Steven Seagal.....
Men känner jag mig själv rätt så ser jag en ny Seagalfilm inom några dagar....
Citera
2014-09-23, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är väl snarare så att om jag kollar på film själv (från Netflix t.ex.) , så tar jag sånt jag vet att ingen annan i familjen vill se. Och alla "storfilmer" har man ju redan sett,så då väljer man b-filmer istället.
Ibland kan det dock vara kul att se "sämre" filmer. Dock sällan med Steven Seagal.....
Men känner jag mig själv rätt så ser jag en ny Seagalfilm inom några dagar....

Det är skillnad på sämre och SÄMRE filmer. En och annan b-film förgyller helt klart vardagen. Men Steven Seagal håller inte ens b-films klass längre.
Om du är sugen på en DTV-film är det bara och skrapa lite bland Klåddan, Scott Adkins och Micke J Vits alster. Där har du i alla fall film som är underhållande för stunden.
Citera
2014-09-23, 16:32
Medlem
Citat:
Det är skillnad på sämre och SÄMRE filmer. En och annan b-film förgyller helt klart vardagen. Men Steven Seagal håller inte ens b-films klass längre.
Om du är sugen på en DTV-film är det bara och skrapa lite bland Klåddan, Scott Adkins och Micke J Vits alster. Där har du i alla fall film som är underhållande för stunden.
Jo,jag har sett några rullar med dom herrarna....
Citera
2014-09-23, 18:15
Bannlyst
Requiem For A Dream

Fenomenalt välgjord film om man ser filmen för vad den är, och jag tycker filmen var oerhört gripande och fascinerande.
Ruggigt bra skådespelarinsatser från både Leto och Connelly, men kanske framförallt från Ellen Burstyn, som gör sin roll galant.
Filmen blir mer och mer obehaglig ju längre in man kommer, och kombinerat med Mansells fantastiska (det blir mycket superlativ nu, jag vet) bakgrundsmusik blir filmen oerhört mäktig.

Filmen får 8/10 i betyg av mig.
Citera
2014-09-23, 20:48
Bannlyst
Swelter

Klåddans nyaste DTV-rulle med bland annat Alfred Molina.
Intressant är att Klåddan och Alfred Molina endast har biroller här.

Swelter kan närmast beskrivas som en modern Spaghetti Western korsat med lite From Dusk till dawn bar känsla utan det övernaturliga.

En hel del tatoos och tuttar blandat med tribaler och Colt Pythons.

Betyg: Stabil DTV-rulle som fungerar som okej underhållning till middagen.
2 av 5
Citera
2014-09-23, 20:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Swelter

Klåddans nyaste DTV-rulle med bland annat Alfred Molina.

2 av 5

Hoppas innerligt att The Eagle Path någonsin får se dagens ljus!
Citera
2014-09-23, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hoppas innerligt att The Eagle Path någonsin får se dagens ljus!

Den har väl hamnat lite i samma ljus som Bizni Boy Ultimate Fighter
Citera
2014-09-23, 21:16
Medlem
upperkatts avatar
Aleksandr Nevskiy. Klart godkänd film. 7/10.
Citera
2014-09-23, 23:15
Medlem
Straw Dogs http://m.imdb.com/title/tt0067800/

Tycker att den var lite seg i början, men det ordnade ju upp sig tillslut. Och vilken förvandling Dustin Hoffman genomgår på slutet, mkt bra skådespel. 4/5
Citera
2014-09-24, 00:48
Bannlyst
Enter The Void Till viss del en intressant gjord film, men skådisarnas insatser var inget att glädja sig åt. Som tur var hade alla kvinnor snygga kroppar så jag blev inte helt besviken på filmen.

4/10
Citera
2014-09-24, 01:16
Bannlyst
Real Gangsters
Kanadensisk gangsterrulle från 2013/2014

Real Gangsters är en riktig härlig meta gangsterfilm där vi får följa en lokal maffiagren.

Frank D' Angelo har huvudrollen tillsammans med hans två goons, den ena Michael Paré. Det snackas om vilken som är den bästa filmen, prosciuttos och den som pissar på herrarna i fråga åker direkt in i frysen. Som inte det vore nog så försöker den nya banken blåsa maffian!

Vi hinner under filmens lopp täcka av kända ansikten som Stephen Bauser, Robert Loggia, Margot Kidder, John Savage och Nick Mancuso. Alla har en koppling till den hetlevrade Jack Lo Giacomo (Frank D' Angelo).
Det här är gjort med glimten i ögat och manusen är om inte briljant, åtminstone oerhört underhållande!

Betyg: Real Gangsters är en våt dröm för alla som gillar Italian american gangsters. Det är emellanåt riktigt kul och du kommer bli underhållen från början till slut! En härlig metagangster!
En Stabil 3:a av 5. Rekommenderas!
Citera
2014-09-24, 01:34
Medlem
Essex Boys Retribution (2013)

Brittisk "gangsterrulle", riktigt bedrövlig med usla skådisar. 2/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in