2014-08-28, 22:12
Medlem
To Live and Die in L.A.

Cool och spännande film i sann 80-talsanda. Älskar Friedkins råa och skitiga stil.

http://www.imdb.com/title/tt0090180/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-08-28, 22:20
Medlem
apelsinhimlens avatar
Porrkungens Tårar om före detta Private-ägaren Berth Milton.

En mycket sevärd dokumentär som fokuserar på relationen mellan fadern Berth Milton Senior och sonen Berth Milton Junior som blev hans arvtagare till pappas porrföretag.

Den som vill se porr kommer dock att bli väldigt besviken.

Just nu snurrar tyska dramat Hanna Arendt i min DVD-spelare.
Citera
2014-08-28, 22:31
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Godzilla, den nya

Tyckte inte alls om den, hade högre förväntningar.

betyg 2/10
Citera
2014-08-28, 22:36
Medlem
Close Encounters of the Third Kind
Jäkligt bra film. Det hade blivit en femma om den hade varit mer spännande och inte så trög. 4/5.
Citera
2014-08-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
Godzilla, den nya

Tyckte inte alls om den, hade högre förväntningar.

betyg 2/10
Vad tyckte du den saknade?
Citera
2014-08-28, 22:51
Medlem
willas avatar
Non-Stop (2014)

Ja vad ska man säga. Gillar inte ens Liam Neeson men det var ändå en ganska underhållande film till trots. Funkade sådär halvt vilig på soffan efter en hård arbetsdag..

Trist att den löstes upp så hastigt på slutet bara, när det varit en vild gissningslek om vem som var boven under hela filmen. Kunde gjorts smartare. Motivet ska vi inte snacka om! Haha!

2/5
Citera
2014-08-28, 23:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Expendables 3 (2014)

Idag fick jag beskåda den väldigt trista sidan av nedladdning, något som Expendables 3 har drabbats hårt av då den läckt och släpptes med bra kvalitè på piratebay innan den ens släppts på bio i USA.

Jag var och såg den i Oslos största biosalong, salong 1 på Colosseum kino. Jag har varit där många gånger under mina levnadsår här och det är sällan jag varit på en såpass ny film som visas i salong 1 där större delen utav mittepartiet inte har varit fulltäckt av besökande filmentusiaster (eller lekmän). Detta var dock ett undantag, ett rejält sådant. Man märkte tydligt hur nedladdningen har drabbat den här filmen, det var jag och inte ens en halvfull biosalong som ekade tom innan trailerna hade dragits igång. Riktigt trist att beskåda, men all eloge (och beundring) till de människorna som tog sig dit för att se sina gamla hjälter, unga så som gamla.

Filmen börjar i vart fall slående med en härlig inledning (om än lite för kort) med en grymt cool Wesley Snipes som känns som den i gänget som åldrats bäst, såg fräsch ut och i bra form, trots sin fängelsevistelse. Sedan får vi lite Dolph också, vilket alltid är riktigt gott, han är nog världens tuffaste man.

Filmen dalar däremot ned kraftigt när vi får stöta på flertalet usla (förutom tjejens slagsmålsfärdigheter), tråkiga och totalt ointressanta nykomlingar, blandannat den ytterst fåniga och kalastrista killen från den pinsamt dåliga LaCrosse-filmen "A Warriors Heart". Jag hoppades att deras närvaro skulle vara kort, men filmens dyrbara speltid rullade på, i takt med min ilska. Jag traskade inte ner till bion för att se de där namnen, jag kom dit för Schwarzenegger, Lundgren, Li, Gibson, Ford och alla de andra gamla rävarna, det var därför jag var villig att betala för att se filmen, inte för att sitta och glo på massa tramsiga stolpskott till småglin. Jag var snudd på bristningsgränsen, när filmen otroligt nog lyckas repa sig och jag tackar för det, för det blir faktiskt riktigt bra till slut.

Sista akten är en härlig uppvisning i action, i mångt och mycket av den gamla skolan, skulle dock önskat lite mindre CGI-trams och mer av WB's effekter i deras gyllene action-år som tyvärr är borta för längesedan. Men den gav mig ändå en gnutta tillbaka, att bra action faktiskt kan upplevas på bio och inte något som man bara hittar (om man har väldig tur) i Sibas "1 för 59, 2 för 99" lådor. Det räckte för mig för att bli nöjd, och man fick en go dos av de gamla godingarna, även fast det var på tok för lite med tanke på den långa speltiden. Ytterligare ett stort minus är avsaknaden av blod. Jag kan gå med på en mindre skala av det, men när en kniv är helt slätstruken efter X antal avrättningar med härliga halsskärningar blir det lite för löjligt.

Jag känner mig dock glad och nöjd över biobesöket, och skönt att se Gibson tillbaka då jag verkligen gillade "Get the Gringo" som var det senaste jag såg med honom. Stallone funkar bra som den aningen trötta Barney, men bäst är som vanligt Lundgren trots sin korta screen-time och Snipes övertygade. Hittills är detta den svagaste filmen i serien, men inte så långt ifrån ettan ändå, men den hade många mil att klättra till den smått fantastiska andra installationen.

Men som jag alltid sagt efter varje ny Expendables film, detta skulle gjorts i början på 90-talet under produktion av Warner Bros.

8/15 (3/5)
Citera
2014-08-29, 00:01
Medlem
Catapillas avatar
A Blade in the Dark

Kändes mer som en slasher än en Giallo iofs men jag gillade denna, spännande, välgjorda dödsscener, mycket blod och inte för risigt skådespel.

7 / 10
Citera
2014-08-29, 00:05
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
A Blade in the Dark

Kändes mer som en slasher än en Giallo iofs men jag gillade denna, spännande, välgjorda dödsscener, mycket blod och inte för risigt skådespel.

7 / 10

En av mina favoritfilmer från 70/80-tals Italien.
Citera
2014-08-29, 03:31
Medlem
LilSmokeys avatar
Bad neighbours
Hade höga förväntningar men blev rätt besviken faktiskt.
5/10
Citera
2014-08-29, 03:46
Medlem
justiceBEAVERs avatar
The Prince (2014)
http://www.imdb.com/title/tt1085492/

A retired assassin is drawn back into the life he gave up when his daughter is kidnapped. To rescue her, he must confront his former rival.

Slaskig actionrulle, hade sina stunder. 2,5/5
Citera
2014-08-29, 10:38
Medlem
OleYellers avatar
The Rover

Smutsigt om en tystlåten ensamvarg i Australien efter någon form av samhällskollaps. En film helt i min smak från början till slut. David Michôd är en regissör att hålla koll på. 4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in