2014-02-07, 11:11
Medlem
The Crashs avatar
V för Vendetta

Det är viktigt att se denna filmen minst en gång om året. Kunde kanske ha planerat in det lite bättre och sett den 5e November. Nåväl!
Har du inte sett filmen så är det på tiden att du gör det. Handlar om hur regeringar kontrollerar folkmassorna, och hur folkmassan kan göra en förändring. It is not the people that should fear its government, it is the government that should fear its people.

5/5
Citera
2014-02-07, 12:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Dahmer

Kolla istället in tv-filmen The Secret Life: Jeffrey Dahmer som är bättre och mer verklighetstrogen.
Citera
2014-02-07, 13:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kolla istället in tv-filmen The Secret Life: Jeffrey Dahmer som är bättre och mer verklighetstrogen.
Tack för tipset
Citera
2014-02-07, 13:59
Medlem
Ratis avatar
När man är arbetslös har man mycket tid för film. Har ägnat senaste tiden att kolla igenom alla Åsa-Nisse filmerna. Samtliga finns faktiskt på Youtube.

Åsa-Nisse (1949)
Åsa-Nisse på jaktstigen (1950)
Åsa-Nisse på nya äventyr (1952)
Åsa-Nisse på semester (1953)
Åsa-Nisse på hal is (1954)
Åsa-Nisse ordnar allt (1955)
Åsa-Nisse flyger i luften (1956)
Åsa-Nisse i full fart (1957)
Åsa-Nisse i kronans kläder (1958)
Åsa-Nisse jubilerar (1959)
Åsa-Nisse som polis (1960)
Åsa-Nisse bland grevar och baroner (1961)
Åsa-Nisse på Mallorca (1962)
Åsa-Nisse och tjocka släkten (1963)
Åsa-Nisse i popform (1964)
Åsa-Nisse slår till (1965)
Åsa-Nisse i raketform (1966)
Åsa-Nisse i agentform (1967)
Åsa-Nisse och den stora kalabaliken (1968)

John Elfström som Åsa-Nisse är nog en av dom bästa skådespelarinsatserna i svensk komedihistoria. Lite väl mycket bondhumor och återkommande skämt emellanåt genom serien.
4.5/5

Åsa-Nisse i rekordform (1969)

Arne Källerud i rollen som Åsa-Nisse.
Sämre ljud och bildkvalitet än dom senaste Åsa-Nisse filmerna. Samma kvalitet som första filmen från 1949 vilket känns väldigt märkligt. Dålig ekonomi?
Halvhjärtade insatser av skådespelarna. Fruktansvärd trist handling.
2/5

Åsa-Nisse - wälkom to Knohult (2011)

Kjell Bergqvist i rollen som Åsa-Nisse.
Redan kommenterat tidigare i tråden. Ej sevärd film.
1.5/5
Citera
2014-02-07, 17:52
Medlem
upperkatts avatar
The Nature of the Beast. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-02-07, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
RoboCop (2014)

Själlös och tråkig remake utan hjärta och med en stel Kinnaman i rollen gör ingen bra RoboCop! Producenterna sade sitt och fick sina förslag igenom, resultatet blir en barnvänlig film med mestadels explosioner och elpistolchocker i stället för blod. Hade regissören fått sin vision igenom kunde filmen ha blivit en ny Dredd, nu blev det en platt och blek remake utan åttiotalscharmen och satiren, tröttsamt...

2/5
Citera
2014-02-07, 21:22
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
RoboCop (2014)

Själlös och tråkig remake utan hjärta och med en stel Kinnaman i rollen gör ingen bra RoboCop! Producenterna sade sitt och fick sina förslag igenom, resultatet blir en barnvänlig film med mestadels explosioner och elpistolchocker i stället för blod. Hade regissören fått sin vision igenom kunde filmen ha blivit en ny Dredd, nu blev det en platt och blek remake utan åttiotalscharmen och satiren, tröttsamt...

2/5

Tappade allt intresse till att se filmen när jag fick reda på att den mediokre Joel Kinnaman skulle spela huvudrollen, århundrades sämsta casting av en huvudrollsinnehavare.
Citera
2014-02-07, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Tappade allt intresse till att se filmen när jag fick reda på att den mediokre Joel Kinnaman skulle spela huvudrollen, århundrades sämsta casting av en huvudrollsinnehavare.

Ja, jag ställde mig också frågande och skeptisk emot valet att ha honom i rollen, men han var minst lika stel som Peter Weller i originalfilmen. Kinnaman är dock bra i The Killing och första Snabba Cash i min ärliga mening, aldrig gillat Johan Falk efter Noll Tolerans, men han sköter sig väl helt okej som Frank Wagner i de filmerna, bättre än Jakob Eklund i alla fall.
Citera
2014-02-07, 21:40
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Överdriv lite mer va..
Citat:
Ja, jag ställde mig också frågande och skeptisk emot valet att ha honom i rollen, men han var minst lika stel som Peter Weller i originalfilmen.
Tycker Peter Weller passar som RoboCop, men det är ju inte så att de skulle gjort originalfilmen sämre, om någon annan hyfsad skådis gjort rollen i stället.
Nu har jag ju inte sett remaken, men Kinnaman för väl agera mer känslomässigt än Weller? I så fall kan nog gå vägen.
Citera
2014-02-07, 21:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nu har jag ju inte sett remaken, men Kinnaman för väl agera mer känslomässigt än Weller? I så fall kan nog gå vägen.

Utan att spoila någonting så ja, det gör han!
Citera
2014-02-07, 21:55
Medlem
Utöver RoboCop har en betydligt bättre (gissar jag) film haft premiär idag, nämligen Inside Llewyn Davis.

Filmen är regisserad och skriven av de välkända Coen-bröderna och följer mönstret från deras tidigare filmer. Humor finns det, till exempel, gott om i denna dramafilm. I filmen får vi följa en relativt kort tid av folkmusikern Llewyn Davis liv. Karaktären är baserad på den verkliga personen Dave Van Ronk. Mystik och väckning av egna tankar flödar trots att filmen är rätt simpel. Absolut sevärd, dock inte lika mästerlig som flera av brödernas tidigare prestationer.

4/5
Citera
2014-02-07, 22:04
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Utöver RoboCop har en betydligt bättre (gissar jag) film haft premiär idag, nämligen Inside Llewyn Davis.

Filmen är regisserad och skriven av de välkända Coen-bröderna och följer mönstret från deras tidigare filmer. Humor finns det, till exempel, gott om i denna dramafilm. I filmen får vi följa en relativt kort tid av folkmusikern Llewyn Davis liv. Karaktären är baserad på den verkliga personen Dave Van Ronk. Mystik och väckning av egna tankar flödar trots att filmen är rätt simpel. Absolut sevärd, dock inte lika mästerlig som flera av brödernas tidigare prestationer.

4/5

Sett filmens trailer men blev tveksam till den då handlingen såg intetsägande ut (av trailern att döma) sen tyckte jag att huvudrollsinnehavaren hade en tveksam utstrålning som inte tilltalade mig.

Vad var det med filmen som du gillade? Gillar i övrigt bröderna Cohens verk men denna kittlade mig inte på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in