2014-09-22, 20:53
Medlem
BigFatCones avatar
Jag såg Transformers: Age of Extinction och den var faktiskt inte helt kass och riktigt bra för att vara en Transformers-film. Avsaknaden av Shia LaBeouf och Megan Fox gjorde mycket. Den var däremot alldeles för lång. Sämre än ettan men mycket bättre än två och tre.
Citera
2014-09-22, 23:03
Bannlyst
Maps of the Stars

Jag är ledsen men det här var inte bra. Förstår inte vad folk ser i den här filmen.

Konceptet är en metafilm i hollywood och ångestfyllda och dysfunktionella karaktärer som både känns tillgjorda och klyschiga. Värst av allt är skådespelet som är ytterst svajigt, styltigt och inte minst tillgjord. Jag gillar Juliane Moore men i denna film blir det bara to much! För mycket torrvinsknaprande sextant med alldeles för överdrivna scener.
Robbie P och Mia W känns som två zombies på valium. För att inte tala om John Cusack vars roll är som hela filmen dvs.en onödig biprodukt.

Det här är nog en av det sämsta David Cronenberg-filmer som rosat marknaden. Maps of the stars känns verkligen som en dålig imitation av en Todd Solondz-film.

Betyg: Knappt godkänd. Gå och se en Todd Solondz eller Todd Field film istället.
2 av 5.
Citera
2014-09-22, 23:22
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Jag gillar den också men en stark 3:a räcker från min sida. Om du uppskattade den såpass mycket gillar du säkert " The Greatest Game Ever Played" också ett golfdrama, sämre enligt mig men bättre enligt vissa

bättre enligt mig
Citera
2014-09-22, 23:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Har du provat säga det till några av dina kap i vardagen?

Nej, men en gång sa jag, full som fan, till en tjej att hon såg ut som Dave Mustaine. Det blev inget med henne...
Citera
2014-09-22, 23:49
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
"Kung fu hustler"
Jag ger den 4/5.
Den är ju unik vill jag tycka.
Citera
2014-09-23, 03:49
Bannlyst
Beneath The Harvest Sky En film om två kompisar i Maine som längtar bort från hålan nära den kanadensiska gränsen till något annat lite längre bort. Lite smugglande över gränsen är såklart även med, precis som det brukar vara i filmer om städer nära en landsgräns.

Jag undrar om även svenska tonåringar stoppar upp vodkafuktade tamponger i fittan och åker på älgsafari nattetid.

6/10
Senast redigerad av pethom 2014-09-23 kl. 03:54.
Citera
2014-09-23, 11:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Beneath The Harvest Sky En film om två kompisar i Maine som längtar bort från hålan nära den kanadensiska gränsen till något annat lite längre bort. Lite smugglande över gränsen är såklart även med, precis som det brukar vara i filmer om städer nära en landsgräns.

Tack för tipset, tar till mig det och laddar hem filmen nu.
Citera
2014-09-23, 12:00
Medlem
robomans avatar
I helgen såg jag Trolljägaren (2010). Trodde verkligen att det skulle bli något i min smak, men förutom konceptet med troll i Norge och en hel del vackra vyer så var det inget exceptionellt. Storyn var tunn och kändes inte riktigt genomtänkt. Det var som bäst i ca 20 minuter i början, sedan låg den och puttrade på en händelselös och tämligen ointressant nivå resten av filmen. Jag ger den 3 av 6 på min "senaste" betygsskala.
Citera
2014-09-23, 13:44
Medlem
The Keeper (2009)

Actionfilm med Steven Seagal. Riktigt dålig film faktiskt. Jag var inställd på att den inte skulle vara så bra eftersom Steven Seagal är en av dom sämsta skådisarna nånsin. Ändå blev jag överraskad hur dåligt allt var med denna film. 2 av 10 kan den få i betyg. Jag tror inte Steven Seagal kan säga en mening och få det att låta trovärdigt på film. Visst finns det andra skådisar som också är dålig,men då kan dom ändå leverera actionscener. Inte ens det kan Steven Seagal. Han går omkring i fula kläder och slåss på samma vis i film efter film. Ibland kan det bli underhållande ändå,som i hans tidiga filmer. Men nu är det bara tragiskt att se karln.
Citera
2014-09-23, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
The Keeper (2009)

Actionfilm med Steven Seagal. Riktigt dålig film faktiskt. Jag var inställd på att den inte skulle vara så bra eftersom Steven Seagal är en av dom sämsta skådisarna nånsin. Ändå blev jag överraskad hur dåligt allt var med denna film. 2 av 10 kan den få i betyg. Jag tror inte Steven Seagal kan säga en mening och få det att låta trovärdigt på film. Visst finns det andra skådisar som också är dålig,men då kan dom ändå leverera actionscener. Inte ens det kan Steven Seagal. Han går omkring i fula kläder och slåss på samma vis i film efter film. Ibland kan det bli underhållande ändå,som i hans tidiga filmer. Men nu är det bara tragiskt att se karln.

Vad ser du i den där sopan egentligen? Han har inte gjort en hygglig film på snart 15 år?
Hoppas du på stordåd eller är du bara naiv?
Citera
2014-09-23, 15:09
Medlem
West of Memphis http://www.imdb.com/title/tt2130321/
väldigt bra dokumentär
Citera
2014-09-23, 15:30
Medlem
Glantons avatar
A single shot.

Snygga gråsvarta miljöer, mörk story med en slags hopplös atmosfär (alkoholism, skilsmässa etc). Gillade den absolut, men tomgångssträckorna var kanske lite långa samtidigt som våldsscenerna var lite få. Det jag framförallt tyckte om var miljön. Ingen jävla glättig övre medelklass där inte, bara bonnig småstadsmisär.

6/10 (Betyget sex är alltså lika med "bra")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in