2014-08-21, 22:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Tyvärr är Argento alldeles för ojämn. Tänk om han skulle gjort 4-5 filmer som snuddar vid denna film så skulle jag ranka honom som en av de stora regissörerna. Tycker dock han är bra såklart.

4443321 har han fått av mig. Ena trean, Tenebre, tänker jag tillbaka på som en fyra dock. Det var min första giallo och jag hade lite svårt för genren i början. Bäst är The Bird With the Crystal Plumage, sämst är Mother of Tears och mest överskattad är Inferno.
Citera
2014-08-21, 22:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
4443321 har han fått av mig. Ena trean, Tenebre, tänker jag tillbaka på som en fyra dock. Det var min första giallo och jag hade lite svårt för genren i början. Bäst är The Bird With the Crystal Plumage, sämst är Mother of Tears och mest överskattad är Inferno.

Inferno är enligt mig hans bästa, och Deep Red minns jag som den mest överskattade.
Citera
2014-08-21, 22:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inferno är enligt mig hans bästa, och Deep Red minns jag som den mest överskattade.

Vi brukar tycka ganska lika, men fan vad jag inte gillar Inferno alltså... Otroligt tråkig. Några starka partier och faktumet att den är snygg räddade den ifrån ettan. Ett mästerverk om man jämför med Mother of Tears dock...
Citera
2014-08-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hahahahaha!

Roligaste inlägget som jag läst på väldigt länge, tack för skrattet!
Antog att du sett The Wire.
Citera
2014-08-21, 22:11
Medlem
Kickexs avatar
Locke Tycker att Hardy gör ett fint jobb och dialogerna har en autentisk glöd över sig, vilket som är uppskattat i denna typen av film.
Självklart är den enormt händelselös och lämnar en hyfsat häpnad mot slutet men jag ger den sexa.
Eller vi säger 6.5 eftersom den, åter igen, kändes ypperligt äkta.
______

Captain America The Winter Soldier
En mycket bra Marvel film. En av de bästa av den sorten som jag har sett på väldigt länge.
Såklart överdriven och patriotisk men förväntade mig inget annat.
Bra story som även kopplas fint till ettan (som inte var så värst minnesvärt)

Scarlett Johansson var väl den enda som jag tyckte hamnade på kanten. Hon är minst sagt överskattad och Black Widow tycker jag inte tillför något till filmen förutom torr humor och att vara själva ögongodiset.
The Winter Soldier var intressant och sannerligen skrämmande. Helt klart en skurk jag hade fruktat mer än Loki.
Hjärntvättade människor är så oförutsägbara och känslokalla så det kan göra vilken fiktionell legoknekt som helst lika skrämmande som Bane från Dark Knight, om inte mer.
7.8/10
Citera
2014-08-21, 22:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vi brukar tycka ganska lika, men fan vad jag inte gillar Inferno alltså... Otroligt tråkig. Några starka partier och faktumet att den är snygg räddade den ifrån ettan. Ett mästerverk om man jämför med Mother of Tears dock...

Jag vill dock poängtera att jag inte har sett Inferno sedan -08 och Deep Red är det också ett par år sedan sist, borde se om de båda och göra en ny bedömning då!
Citera
2014-08-21, 22:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Antog att du sett The Wire.

Japp, du antog rätt där!
Citera
2014-08-21, 22:42
Medlem
Catapillas avatar
Jag har inte sett så många Argento men min favorit är Suspiria, musiken är så galet bra och det är en av dom snyggaste filmerna någonsin imo! Inferno var mycket sämre men endå sevärd

Av hans Giallo har jag bara sett två men jag tyckte Bird with crystal plumage var kanonbra och bättre än Deep Red

OnT: Senast jag såg var Fatal Attraction, godkänd men inte mycket mer.
Citera
2014-08-21, 22:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Av hans Giallo har jag bara sett två men jag tyckte Bird with crystal plumage var kanonbra och bättre än Deep Red

Den är mycket bättre, såg den första gången på SVT en sommarnatt minns jag, och något år efteråt visade de Tycker du om Hitchcock?, en tv-film som Argento gjorde för italiensk tv och lite av en referenskavalkad till Hitch. Just den filmen påminner en del om en annan italiensk thriller med filmtema, Ubaldo Terzani Horror Show.
Citera
2014-08-21, 22:49
Medlem
messiasibids avatar
Såg krigsfilmen Lone Survivor. Den var halvdan, lite väl mycket utdraget skjutande och ingen känsla för karaktärerna och några cheesy repliker. Skjutande bjöds det på iafl och bra att det visades att alla afghaner inte är talibaner.

Det märkliga var att jag tyckte första gången jag såg filmen att den var skitbra men nu efter en andra tittning kom jag på att den var hyfsat dålig. Kan bero på att första gången så buffra och pausa filmen emellanåt och jag satt ute i solen och kolla. Nu såg hela filmen i ett svep framför tven och då sågs allt bristerna.
Citera
2014-08-21, 22:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Såg krigsfilmen Lone Survivor. Den var halvdan, lite väl mycket utdraget skjutande och ingen känsla för karaktärerna och några cheesy repliker. Skjutande bjöds det på iafl och bra att det visades att alla afghaner inte är talibaner.

Peter Berg är verkligen en regissör på väg käpprätt nedåt, först Battleship och nu denna...
Citera
2014-08-22, 00:54
Medlem
BlackMetals avatar
The One I Love (2014)

Mycket trevlig liten film som ger vibbar till Woody Allens mer "overkliga" filmer, i brist på bättre ord, där något osannolikt inträffar men det behöver aldrig riktigt förklaras utan man bara kör på det och accepterar att inte ens drama-filmer måste helt följa verkligheten. Vill absolut inte säga mer än så när det kommer till handlingen för att mycket av filmen förstörs om man blir spoilad vilket trailern också undvek bra.

Filmen vet kanske inte riktigt vad den egentligen vill eller vilken riktning den ska ta alla gånger men vi får finfina rollprestationer från Mark Duplass och Elisabeth Moss med ett naturskönt foto därtill. Klart sevärd!

3.5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in