2014-07-24, 17:53
Medlem
Soulsurfers avatar
The Town

Nej, filmen var inte jättebra. Ganska intetsägande och tråkig film som jag nog kommer att glömma fort. Den engagerade mig aldrig på riktigt faktiskt även om den inte var dålig. Tror inte den gav mig något nytt mer än en ytterligare film att pricka av från listan i princip, och det är inget positivt omdöme. Skådespelarinsatserna var väl helt okej överlag, den enda som jag störde mig på bitvis var Blake Lively, men det var nog själva karaktären i sig jag inte gillade. Skulle någon fråga mig vad jag tyckte om mest hade jag fått fundera ett tag och förmodligen sagt att Renner var den största behållningen, hyfsad underhållning för stunden, maskerna var rätt coola, och den där minuten av musiken i slutet av filmen när temat blommar ut helt, och eventuellt också gimmicken med fiskmåsljudet och ett kort avsnitt rytmer som varar i ett tiotal sekunder under ett rån...

Musiken är i övrigt generisk, gles och spelar på rytmer, den är nästan underkänd i min bok då en sådan här film med karaktärsutveckling förtjänar bättre musik som reflekterar det som sker. Inte samplade fiskmåsar och daterade syntar - några minuter av musiken är emellertid bra, fast dessa på sin höjd enstaka minuter räcker inte för att rädda helheten då de resterande ca 40 minuterna av musiken eller något, är generiska och ofta saknar identitet - musiken får nog precis exakt godkänt, men filmen är bra nog att förtjäna betydligt bättre än det här. Heat har betydligt mer fräsch och intelligent musik som väcker mer känslor. Musiken i The Town är verkligen inget nytt, och som sagt - filmen förtjänar bättre än det här. Skulle nog ge musiken precis exakt godkänt, 2.5 av 5 på grund av den starka avslutningen, annars hade det varit ett klart underkänt och en tvåa.

3/5
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-07-24 kl. 17:55.
Citera
2014-07-24, 18:12
Medlem
The Greatest (2009) Bra och fin film med lite annorlunda handling. 7/10
Citera
2014-07-24, 19:40
Medlem
Kickexs avatar
Need for Speed
Helt ointressanta karaktärer bl.a med Aaron Pauls karaktär som bytte personlighet för varje kvart som gick förbi. Hans karaktär hade sina zombie drag och lade som pricken över iet till överdriven glädje samt övriga känslor när det "passade". Påminnde mig väldigt mycket om Nick Cage från Con Air minus dialekten.
Förutsägbarhet och dåligt manus var ett faktum men man kände i alla fall hur autentisk bil kollisionerna var med minskad CGI utöver filmens gång. Så det var uppskattat.

Men bland hela deras cast så var det väl bara antagonisten man ansåg hade lite färg men för resten av gänget så brydde jag mig inte hur det skulle sluta för dom.
I min mening så framstod dom bara som oansvariga douchebags som orsakade skadegörelse i diverse samhällen endast för att få en adrenalinkick.

Svag 6 av 10.
Citera
2014-07-24, 19:51
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Need for Speed
Helt ointressanta karaktärer bl.a med Aaron Pauls karaktär som bytte personlighet för varje kvart som gick förbi. Hans karaktär hade sina zombie drag och lade som pricken över iet till överdriven glädje samt övriga känslor när det "passade". Påminnde mig väldigt mycket om Nick Cage från Con Air minus dialekten.
Förutsägbarhet och dåligt manus var ett faktum men man kände i alla fall hur autentisk bil kollisionerna var med minskad CGI utöver filmens gång. Så det var uppskattat.

Men bland hela deras cast så var det väl bara antagonisten man ansåg hade lite färg men för resten av gänget så brydde jag mig inte hur det skulle sluta för dom.
I min mening så framstod dom bara som oansvariga douchebags som orsakade skadegörelse i diverse samhällen endast för att få en adrenalinkick.

Svag 6 av 10.

Filmen var åtminstone underhållning för stunden och det räckte för mig!
Citera
2014-07-24, 20:17
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Filmen var åtminstone underhållning för stunden och det räckte för mig!

Håller med, hade inte förväntat mig mer än vad den var.
Citera
2014-07-24, 20:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Håller med, hade inte förväntat mig mer än vad den var.

Precis!
Citera
2014-07-24, 21:22
Medlem
The To Do List (2013) Nu minns jag tyvärr varför jag avskyr den här typen av filmer. Kände noll sympati för huvudpersonen som horar runt, är bitchig och bryr sig noll om andras känslor utan är besatt av sin jävla lista. Att föräldrarna eller döttrarna knappt reagerade när de kom på sina döttrar med att ha sex med olika snubbar hela 3 gånger var sjukt konstigt och äckligt. Enda anledningen att jag inte gav upp efter en halvtimme var för att jag visste vilka vissa av skådisarna var och bill haders karaktär var en rätt kul typ. 5/10
Citera
2014-07-24, 22:29
Medlem
FrankBucks avatar
Kill List, ruggigt dålig. Förstår nu i efterhand att det var en lågbudget film men hade svårt att koncentrera mig då jag tyckte den var så långsamt och ingen karaktärsuppbyggnad.
Citera
2014-07-24, 23:25
Medlem
Kickexs avatar
The Zero Theorem
Dryg film med bra skådespeleri. Sedan tycker jag det är ett fascinerande ämne filmen kretsar runt men generellt sätt så kan den tolkas som dryg.
Den målar även upp en fin bild av den sociala kollisionen som i en viss aspekt kan vara förödande för vissa människor.
Jag tyckte miljön var dessvärre väldigt extrem (som med de flesta framtids filmer) men någon har utan tvivel varit väldigt kreativ kring tolkingen av kommande mode, konst och transportmedel.
7/10
Citera
2014-07-24, 23:36
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg The Thing (1982) för första gången precis nu, om jag var kid i början/mitten på 80-talet hade Russell vart min idol. Maken på tuff gubbe får man leta efter.
Citera
2014-07-24, 23:43
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Divergent 2014 http://www.imdb.com/title/tt1840309/

Skumt att det inte fanns någon tråd om denhär filmen. Inte heller har jag sett en enda trailer eller hört talas om den trots att jag älskar postapokalyptiska filmer och lägger kommande på minnet.

I vilket fall så är det ett postapokalyptiskt mumbojumbo som best beskrivs som en direkt korsning av hunger games och cubic.
Helt ok ide, kul att hollywood försöker finna nytt genom att kopiera gammalt, ganska ok handling men något känns som det saknas genom hela filmen.
Förutsägbar var den också.

5,5/10.
Citera
2014-07-24, 23:48
Medlem
Frozen 2013
jag trodde den skulle vara roligare, men den var inte dålig för det. Det var kul att Disney har börjat med musik igen. 3-4/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in