2014-06-08, 17:52
Medlem
Soulsurfers avatar
Non-Stop - den går att se på, men fylld med klichéer och Hollywood-dramatik. Det var väntat, men det bör alltid nämnas... Undra när ska Neeson göra något vettigt, blir väl Silence förhoppningsvis...
Citera
2014-06-08, 17:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Undra när ska Neeson göra något vettigt, blir väl Silence förhoppningsvis...

Han funkade väldigt bra som röstskådespelare i The Lego Movie, men ja, han har inte gjort något bra på länge.
Citera
2014-06-08, 18:35
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Han funkade väldigt bra som röstskådespelare i The Lego Movie, men ja, han har inte gjort något bra på länge.
Får försöka ta och se Lego-filmen inom en snar framtid även fast det känns som om det inte är en film för mig... Jag kommer dock att ge den en ärlig chans.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-06-08 kl. 18:38.
Citera
2014-06-08, 19:21
Sett två Futurama-filmer. Den ena där utomjordingar från en annan planet tar över Jorden, efter att folk knappat in sitt kontonummer bl a då de trott de vunnit priser, när de öppnat spam-mail. Den andra handlar om att det spelas Dungeons and Dragons, och sedan övergår filmen i en Sagan Om Ringen-parodi. Den andra var snäppet bättre.
Citera
2014-06-08, 19:32
Medlem
Into the Wild (2007) Som ett stort fan av den nordamerikanska vildmarken så var filmen en fröjd för ögat. Grymt snygga miljöer. Huvudrollen var lysande. Riktigt bra och rå film. Slutet var hjärtskärande och får en verkligen att tänka. Eller aa hela filmen fick en verkligen att filosofera över livet. Ena stunden vill jag kuta ut i skogen och aldrig komma tillbaka och den andra vill jag aldrig lämna min lilla lägenhet igen. Enda lite jobbiga var att den var så himla lång (extremt kort koncentration hehe) 8,5/10
Senast redigerad av GreenEyesCuddles 2014-06-08 kl. 19:35.
Citera
2014-06-08, 20:05
Medlem
Maceos avatar
Jag såg Powwow highway för ett tag sän.. Den var lite av en rolig, stämningsfull överaskning. Kändes typ som nån slags otecknad, verklighetstrogen tappning av Dunderklumpen!.. Stundtals lite rolig, hela filmen hade som ett komiskt skimmer om sig, även under actionscenerna. Det var typ som Dunderklumpen på äventyr fast i verklighetstroget indian tema .. Bra film iaf.
Citera
2014-06-08, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Bortskämd? Visst var han bortskämd i början men han avskydde ju att vara rik? Var ju därför han ville leva i vildmarken i alaska. Han ville inget hellre än att leva naturligt och fattigt, det var hans stora dröm. Han kunde ha rusat hem till rika mamsen och pappsen när det blev svårt med det gjorde han inte. Därför tyckte jag det var så sorgligt att han dog...

Jo, det vet jag. Det var mer att jag har svårt med bortskämda människor. Jag tyckte han var löjligt cynisk och han var rätt taskig mot sina föräldrar(om jag minns rätt var där en scen rätt tidigt där han hade en pissig attityd och det var som att han skyllde på sina föräldrar att han var miserabel och ville fly). Ok att han var emot kapitalism(om jag minns rätt) men måste man bete sig som en otacksam douchebag för det?

Annars fina bilder, ruskigt bra skådespeleri bl a från den gamla gubben vilket även blev oscarsnominerad som gör att jag inte sågar filmen utan gav den ok betyg.
Citera
2014-06-08, 21:10
Medlem
Röjar Ralf.

Den förtjänar inte sina 7.8 på IMDB. Men den var smårolig. 3/5.
Citera
2014-06-09, 00:13
Medlem
Juno 2007

Trodde den skulle vara roligare och inte så mycket drama. Lite besviken på att J.K. Simmons inte fick skrika. Jag gillade det i Spider man och Portal 2. 3-4/5.
Citera
2014-06-09, 00:21
Bannlyst
X-Men The Last Stand
En bra Marvelfilm om en lite för galna scener i filmen stundtals, men X-men är X-men det ska vara overkligt, men samtidigt spännande. En bra film helt enkelt, utan det lilla extra.

7/10
Citera
2014-06-09, 00:53
Medlem
Har lyckats se tre filmer i helgen.

Började med Collateral med Tom Cruise. Tompa är bad guy och håller på att röja undan folk han inte gillar och så vidare. Större delen av filmen är i en taxi, vilken Jamie Foxx kör. Men det är ingen dålig film för det. 8/10

Andra filmen blev Heat med Al Pacino och Robert De Niro. Tuff snut (Pacino) som ska ta fast storskurken De Niro efter bankrån och annat smått och gott. Gillade den med 8/10.

Sen avslutade jag med en rätt underhållande, men ganska oseriös film, MacGruber. Har sån humor, som gör att jag gillar den. 7/10
Citera
2014-06-09, 02:15
Bannlyst
Blood Diamond:
En fantastisk rulle och Leonardo DiCaprio spelar en stencool roll och han är en av mina favoritskådespelare. Filmen var riktigt bra, men också spännande. Mycket bra action samt story.
Väldigt oförutsägbar action och jag älskar detta!

9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in