2014-06-09, 23:39
Medlem
Punklivs avatar
Cube 2: Hypercube (2002)

Fan vilken skit. Allt som är bra i ettan, spänningen, mystiken, den klaustrofobiska känslan, är borta. Skådespelet är inte på topp. Och fotot... vad fan ska det föreställa? Jävligt onödiga vinklar som bara gör filmen jobbigare än den redan var. Det finns en del riktigt onödiga scener som aldrig borde ha lämnat manusförfattarnas fantasi, som när de speedar upp bruden. Oerhört dåligt och fjantigt.

Jaja, jag fick skratta lite i alla fall. Alltid någonting.

1/5, en rätt stark sådan.
Citera
2014-06-10, 01:42
Medlem
KattPerssons avatar
Rädda menige ryan. Världskrig funkar alltid! 8, 5/10
Citera
2014-06-10, 04:32
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Downfall:
Historiefreak som jag är var denna film bland den bästa jag sett. 8/10
Mein Gott! 8?! Är du måhända galen? För lågt!

Der Untergang är en av de bästa filmerna jag någonsin sett, och utan tvekan den bästa WW2-filmen som någonsin gjorts. I min bok en av få tior.
Citera
2014-06-10, 08:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Mein Gott! 8?! Är du måhända galen? För lågt!

Der Untergang är en av de bästa filmerna jag någonsin sett, och utan tvekan den bästa WW2-filmen som någonsin gjorts. I min bok en av få tior.

Ångrar inte alls att jag såg den på bio, en av de bästa filmer som jag har sett!
Citera
2014-06-10, 09:38
Medlem
upperkatts avatar
A View to a Kill. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-06-10, 10:56
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Cube 2: Hypercube (2002)

Fan vilken skit. Allt som är bra i ettan, spänningen, mystiken, den klaustrofobiska känslan, är borta. Skådespelet är inte på topp. Och fotot... vad fan ska det föreställa? Jävligt onödiga vinklar som bara gör filmen jobbigare än den redan var. Det finns en del riktigt onödiga scener som aldrig borde ha lämnat manusförfattarnas fantasi, som när de speedar upp bruden. Oerhört dåligt och fjantigt.

Jaja, jag fick skratta lite i alla fall. Alltid någonting.

1/5, en rätt stark sådan.
Tror inte ens du behöver ge trean ett försök om det gick så fel redan i tvåan . Vad tyckte du om den första? Missat om du skrev något om den.
Citera
2014-06-10, 11:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tror inte ens du behöver ge trean ett försök om det gick så fel redan i tvåan . Vad tyckte du om den första? Missat om du skrev något om den.

Ska se trean så att jag sett hela trilogin, ser inte fram emot den men känner att jag vill det. Den första gillar jag riktigt mycket, var ett tag sedan jag såg den. Gav den en fyra.
Citera
2014-06-10, 13:40
Medlem
Frijss avatar
Sorcerer:

En atmosfärisk och spänningsfull film om fyra män, oälskade av samhället och jagad av myndigheter/gangsters, som har tagit på sig ansvaret att transportera nitroglycerin genom täta och övergivna jungelvägar för att stoppa en brand vid en oljerig.

Första delen av filmen handlar om vem alla är i samhället; terrorist, bankman, Getaway driver och lönnmördare. Resten visar deras utmanande körning över förfallna hängbroar mitt under en storm, smala bergsvägar och hur de hanterar alla förhindringar och förluster.

Fotografit var underbart och vid tillfällen skrämmande, det här är en film där man har tagit en risk vid inspelningen för att fullborda en vision. Regissören fick till och med Malaria under produktionen.

Om jag har något kritik mot filmen är det att balansen mellan karaktärsstudie och spänningsfyllt fysiskt äventyr minimerar karaktärsdelen av filmen. I början presenteras vi för karaktärerna, sedan möts de i Syd Amerika, och under hela resan ser vi ett par spända stunder mellan dem och individuella karaktärsdrag lägs i fokus. Men reaktionen från en karaktär då en tragisk händelse utspelar sig passar inte in på de stunder vi har sett under filmen; det var för få scener där vi fick se en vänskap bindas som skulle ge mer effekt till reaktionen. Men vi antar att på grund av allt de gick igenom blev de nära varandra, fast de ofta var nära på att avsluta varandras liv.
Sedan hade jag inte någon vidare känslomässig koppling till karaktärerna. Lönnmördaren och terroristen hade tunt material skrivet för dem i jämförelse med Scheider och bankmannen.

De politisk kommentarer om kapitalism från den äldre versionen "Wages of Fear" finns det inslag av i Sorcerer, men det är få scener där subtext
finns om detta och få scener där tonen av politisk kritik finns. Dock ser man klart och tydligt hur det stora Amerikanska företaget utnyttjar individer från hela världen i en skithåla i Syd Amerika och saknar föreståelse för svårigheterna som de bemöter.

Om det finns ett bindande budskap mellan karaktärerna skulle det vara "Oavsett om du rymmer, så kommer det förflutna att ta död på dig"

3.5/5
Senast redigerad av Frijs 2014-06-10 kl. 14:21.
Citera
2014-06-10, 15:17
Medlem
Vohkuns avatar
Midnight Meat Train.
Sjukt obehaglig film, sällan jag blir så fundersam efter att ha sett en film. 4/10
Citera
2014-06-10, 15:21
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Midnight Meat Train.
Sjukt obehaglig film, sällan jag blir så fundersam efter att ha sett en film. 4/10

Tycker den är helt okej till en början, men sämre mot slutet.
Citera
2014-06-10, 15:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Midnight Meat Train.

Jag gillar den skarpt men å andra sidan är jag ett fan av Clive Barker och regissören Kitamura.
Citera
2014-06-10, 15:36
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Midnight Meat Train.

Du sätter verkligen märkliga betyg på filmerna du ser. Ofta verkar det som att du gillar filmerna, men ändå ger du skitlåga betyg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in