2014-04-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Utan tvekan den bästa ungdomsfilmen jag har sett, den är riktigt bra. Tätt följd av The Spectacular Now som även den är riktigt bra, har du sett den? Om inte; gör det! Fan vad Miles Teller och Shailene Woodley fungerar bra ihop, ibland glömde jag nästan att det var en film jag såg på.

Edit: ingen av dem är en fullpott för mig dock.

Har aldrig sett den, får ta och göra det nån gång!
Citera
2014-04-24, 18:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Utan tvekan den bästa ungdomsfilmen jag har sett, den är riktigt bra. Tätt följd av The Spectacular Now som även den är riktigt bra, har du sett den? Om inte; gör det! Fan vad Miles Teller och Shailene Woodley fungerar bra ihop, ibland glömde jag nästan att det var en film jag såg på.

Stand by Me är ju ändå bättre, eller?
Citera
2014-04-24, 18:59
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Stand by Me är ju ändå bättre, eller?

Hur kunde jag glömma den? Nu skäms jag... FAN! Skärp dig, Punkliv. Ja, den är bättre. Den kan jag se hur många gånger som helst, därför skäms jag nu.
Citera
2014-04-24, 19:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hur kunde jag glömma den? Nu skäms jag... FAN! Skärp dig, Punkliv. Ja, den är bättre. Den kan jag se hur många gånger som helst, därför skäms jag nu.

Ja, jag ska själv se om den någon dag framöver i BD-format!
Citera
2014-04-24, 19:22
Medlem
Prio4s avatar
Y tu mama tambien, Kids och Dazed and Confused är mina favorit-ungdomsfilmer. Stand By Me och Perks hamnar lite under, men fortfarande helt underbara filmer.
Citera
2014-04-24, 20:07
Medlem
upperkatts avatar
Baby Doll. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-04-24, 20:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Y tu mama tambien

Den är ruggigt jävla bra!
Citera
2014-04-24, 21:29
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 48/60

You Don't Know Jack (2010)

Småtrevlig liten film om "Doktor Död" - Jack Kevorkian. HBO producerar ännu en högkvalitativ tv-film baserad på verkliga händelser. Al Pacino är förvånansvärt bra och bättre än i en hel del andra roller jag sett honom i på senare år. John Goodman är en njutning för ögat som vanligt. Allt som allt, en riktigt bra film, med välskrivet manus och välspelade skådespelare. Men även om detta är en rikgtig bra film sätter den inte riktigt några bestående intryck, det känns som att denna kommer rinna ur mitt sandminne ganska snabbt. Men trots detta så går det som sagt inte förneka dess kvalitet. jag gillade den, Al Pacino är höjdpunkten!

En svag 6/10, gränsar på femman men Pacino bär upp den!
Citera
2014-04-24, 23:26
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Håller med! Tycker den är klart bättre än Menace 2 Society också.
Beredd att hålla med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blev sugen på att se om Boyz in the Hood, men håller ändå Menace 2 Society som snäppet bättre då jag såg den ofta i ungdomen.
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Lite fööör tillrättalagd och mesig för min smak. Menace II Society är superior!
Nja. Såg den precis nu, håller Boyz n the Hood högre gillar mer den nedtonade och sympatiska tonen i den, gentemot Menace II Society osympatiska och mer händelserika film. Absolut inte dålig dock, har ett par riktigt bra scener.
Citera
2014-04-24, 23:57
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 49/60

Waste Land
(2010)

Vilken fantastisk dokumentär. Jag gillade Vik Muniz som konstnär redan innan, men hade faktiskt aldrig hört om detta projektet, utan endast set hans sockerbilder och chokladdroppnade. Denna filmen fick han att växa enormt i mina ögon. Dokumentären är riktigt välgjord och är i samma klass som andra konstdokumentärer på senare år så som Cutie and the Boxer och Exit Through the Gift Shop. Riktigt fint att se hur Vik Muniz inte fallit in i konstvärldens pengamonopol. Jag gillade denna dokumentären, jag lämnas med en varm känsla i kroppen efter den. Underbart med alla personporträtt av alla vackra människor. Take something ugly and make it beautiful helt enkelt.

Stabil 7/10!
Citera
2014-04-25, 00:25
Bannlyst
The Amazing Spiderman 2

Narrativet upprepar sig åter igen i del 2 där vi får se Campbell Scotts (en av mina favoriter) mystiska förflutna skjuta förbi och tillbaka i nutida New York där Electro dansar runt till Hans Zimmer kraftfulla baselektropumpande musik. Det är mäktigt och man sugs in direkt och häpnas över de coola effekterna och stämningen som frambringas.

Men tyvärr är det också ljuspunkterna i denna film som dessvärre fastnat i Marc Webbs såsiga drama-nät. För mycket tid läggs ner på att bygga upp romantiken mellan Peter Parker och Gwen Stacy. Av förståeliga skäl läggs fokus här men det blir bara för mycket och det känns emellanåt som man förflyttas till gråtrunkscener ur 500 days of Summer. Visserligen har de flesta tittare inget emot romantik men det är trots att allt en superhjältefilm vi pratar om och inget sliskigt Dawsons Creek-avsnitt. P.g.a. av det så blir det en hackig och ojämn upplevelse. Superhjältedelarna tillsammans med Osborn corp är det som är intressant. Fokus borde mer ha skiftats till att utveckla förhållandet mellan Harry och Peter Parker som dessvärre känns på tok för forcerat och snabbspolat.

Kemin mellan Emma Stone och Andrew Garfield är där och det känns inte tillgjort men det är som sagt förutsägbart och såsigt. Det märks att Marc Webb allt för mycket har försökt att sträcka handen ut till fansen men dessvärre är det inte alltid det mest lyckade vägen att gå. Tyvärr blir det emellanåt obalanserat och tråkigt. En regissör som Sam Raimi ger mer liv och färg i karaktärerna och storyn och trots hans Spidermanhistoria inte alla gånger är lika bokstavstrogen så är det absurt nog mer som en superhjältefilm och en serietidning. Uppblåst och underhållande.

Betyg: Actiondelarna ihop med Hans Zimmers musik får Amazing Spiderman 2 att stå ut och flyga iväg..Dramadelarna får filmen att fastna i ett klibbigt nät. Stark 2:a till svag 3:a av 5.. Sam Raimi gör det bättre!
Senast redigerad av WoodrowCall 2014-04-25 kl. 00:28.
Citera
2014-04-25, 00:37
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodrowCall
The Amazing Spiderman 2

Visserligen har de flesta tittare inget emot romantik men det är trots att allt en superhjältefilm vi pratar om och inget sliskigt Dawsons Creek-avsnitt.
:
Sam Raimi gör det bättre!
Är ju precis det där Dawsons Creek-fåneriet som präglar Raimis rullar. Osäker nörd som är kär i en starfucker... Kommer han få henne eller inte? Drama på topp! Dawson och Parker/Maguire är av samma karaktär. Det enda som skiljer dem åt är en mutation.

Nåja, jag gillar iaf Raimis rullar bättre och har inte sett denna nya. Men, det är inte pga karaktären Parker och hans släp av fjolleri.
Senast redigerad av Zaxxon 2014-04-25 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in