Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-07, 20:45
Medlem
Ratis avatar
Breakfast At Tiffany's (1961). Faktiskt en riktigt bra film. Audrey Hepburn, gudomligt vacker.
4/5.
Citera
2014-04-07, 21:29
Medlem
saggesalivs avatar
Last Will and Embezzlement (2012) var verkligen inget speciellt. Det är en dokumentär som handlar om ett gäng gamlingar som blivit blåsta sedan berättar deras nära och kära om det. Ganska långtråkig måste jag säga. Det ända som var trevligt, samt den enda anledningen till att jag kollade på den var att Mickey Rooney också var med, han hade också blivit blåst. Konstigt nog (eller faktiskt inte alls) blev jag otroligt berörd av hans historia men inte så värst av de andras.

Stark 5/10

http://www.imdb.com/title/tt2048793/
Citera
2014-04-07, 21:47
Bannlyst
The Brood
Fruktanvärt trist film, det fanns ingenting som var bra med denna film och inte är det skräck som det står på genren. 2/10
Citera
2014-04-07, 22:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Gurotesuku. Hyfsad film. 6/10.

Du som gillade den borde spana in Guinea Pig-serien och Lucky Sky Diamond som Grotesque är influerad utav.
Citera
2014-04-07, 23:17
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Den filmen saknar verkligen mening. Gillar man gore så är det dock nåt för en!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Den filmen suger rätt rejält. Men som sagt. Gillar man gore utan hjärna så är det en enastående film.
Jo, men det var lite det jag kände för idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du som gillade den borde spana in Guinea Pig-serien och Lucky Sky Diamond som Grotesque är influerad utav.
Tack för tipsen! ^^
Citera
2014-04-07, 23:29
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 14/60

Submarine (2010)

Det är jävlar vad 2010 levererar, ännu har jag endast blivit besviken på en film (The Town) alla andra har levy upp tillförväntningarna och de flesta även mera än så. Submarine hade jag höga förväntnigar och alla infriades, samt lite till. Kan beskrivas lite som en lite mörkare brittisk Wes Anderson. Så otroligt snygg film - precis i min stil, älskar även att Alex Turner har med ett par låtar i filmen.

Helt underbart foto med fantastisk story och ja, jag är bara kär i denna filmen. Jag kan konstatera att 2010 just nu är året på 2010-talet som har högst medelsnitt i betyg just nu. Men det kommer antagligen ändras. Förmodligen så har jag bara en väldigt bra streak där jag betar av alla bra filmer i ett, för att sedan peaka ner till en drös med dåliga filmer i rad. Det brukar vara så i mitt filmtittande överlag faktiskt.

8/10, kan kanske sjunka till en sjua imorgon men jag är ytterst tveksam.
Citera
2014-04-07, 23:33
Medlem
Urijahs avatar
Igår såg jag Red Dawn. Tyckte att det var en dålig film, rätt så tråkig och väldigt förutsägbar.

Såg precis The Town. Har sett den några gånger innan och jag tyckte att den var lika bra som alltid. Skulle nog våga säga att Affleck gör bra ifrån sig både bakom och framför kameran i denna rullen.
Citera
2014-04-08, 03:09
Bannlyst
Cold Comes The Night Chloe äger ett motell dit en dag en polsk gangstertyp kommer för en natt. På grund av en lite dramatisk händelse behöver han hennes hjälp och tvingar henne med sig. Den största hjälp han behöver är någon som kan vara hans ögon eftersom hans syn inte är vad den borde vara. Jag gissade att filmen skulle vara skit, men den visade sig faktiskt vara rätt bra.

I spy with my little eye...

7/10
Citera
2014-04-08, 09:43
Medlem
The Grand Budapest Hotel

Gillar Wes Anderson skarpt och har sett alla hans filmer. Den här var ungefär vad jag förväntade mig (och hoppades på). Härligt filmad, grymma skådespelarinsatser och flera sköna cameos.
Av Andersons åtta filmer var det nog den sjätte bästa.
8.5/10
Citera
2014-04-08, 09:48
Medlem
BillTheButchers avatar
American Hustle.

Scorseses.. eller förlåt, O Russell's senaste är helt okej, varken mer eller mindre.

3/5
Citera
2014-04-08, 09:57
Medlem
alroberts avatar
New Kids Turbo

Riktigt utspårad film men väldigt rolig!
Citera
2014-04-08, 10:18
Medlem
Ratis avatar
It's A Mad Mad Mad Mad World (1963). Hyfsat bra film, men inte någon toppenrulle.
3/5 kan jag väl ge den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in