2014-03-18, 00:01
Medlem
IceEyess avatar
Alien Uprising

Typisk B-film, men en förhållandevis medryckande och bitvis välgjord B-film med acceptabla effekter och skådespelarinsatser. Slutet var dock märkligt.
Citera
2014-03-18, 01:34
Bannlyst
A Case of You Jag ville kolla på något med Evan Rachel Wood, som inte haft så många bra roller på sistone, och valde att titta på denna komedi. Filmen handlar om en torr kille med författardrömmar som är förälskad i karaktären som Evan spelar. Trots några förutsägbara klyschor var den ändå stundvis rätt rolig. Det var kul att jag även fick lite av Sam Rockwell och Peter Dinklage vilket var en positiv överraskning. Om din tjej inte känner för att leka doktor kan ni ju kanske kolla på denna.

4/10
Citera
2014-03-18, 13:58
Medlem
upperkatts avatar
House of Wax. Inte speciellt bra film. 5/10.
Citera
2014-03-18, 14:00
Medlem
Caffreys avatar
Kollade på Prisoners igår, helt okej film, både Gyllenhaal och Jackman spelade riktigt bra!
7/10
Citera
2014-03-18, 14:57
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Såg My Own Private Idaho (1991) igårkväll istället för Återträffen. Fyfan vilken skitfilm det var också! Handlar om två unga grabbar som säljer sig själva till allt och alla på gatan. Den ena grabben får sedan för sig att leta upp sin mamma som övergav honom när han var liten. Så grabb nummer 1 och grabb nummer 2 åker iväg på en roadtrip på en stulen motorcykel i hopp om att hitta grabb nummer 1's mamma.

Mer än så säger jag inte. Filmen var gjort av Gus van Sant och eftersom att jag gillar Good Will Hunting så trodde jag att denna var nåt att ha. Ack så fel jag hade. Den var osammanhängande med tråkiga karaktärer och en fånig Keanu Reeves som citerar Shakespear stup i kvarten. Nej fyfan säger jag bara.
Lägsta betyg på den här. 1/5
Citera
2014-03-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Såg My Own Private Idaho (1991) igårkväll istället för Återträffen. Fyfan vilken skitfilm det var också! Handlar om två unga grabbar som säljer sig själva till allt och alla på gatan. Den ena grabben får sedan för sig att leta upp sin mamma som övergav honom när han var liten. Så grabb nummer 1 och grabb nummer 2 åker iväg på en roadtrip på en stulen motorcykel i hopp om att hitta grabb nummer 1's mamma.

Mer än så säger jag inte. Filmen var gjort av Gus van Sant och eftersom att jag gillar Good Will Hunting så trodde jag att denna var nåt att ha. Ack så fel jag hade. Den var osammanhängande med tråkiga karaktärer och en fånig Keanu Reeves som citerar Shakespear stup i kvarten. Nej fyfan säger jag bara.
Lägsta betyg på den här. 1/5
Gillade den när jag såg den för några år sedan. Men gillar Elephant av honom mer, sett den?
Citera
2014-03-18, 15:06
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Gillade den när jag såg den för några år sedan. Men gillar Elephant av honom mer, sett den?
Ja det har jag! Jag gillar de långa tagningarna och det känslolösa mördandet.
Citera
2014-03-18, 15:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath

Jag har sett den ett par gånger också för några år sedan då jag hade min DVD av filmen, och gillade den en hel del, men det är ju tidiga Gus van Sant och ganska pretto.
Citera
2014-03-18, 15:35
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Ja det har jag! Jag gillar de långa tagningarna och det känslolösa mördandet.
Du borde även se Paranoid Park av Van Sant, riktigt bra, kanske inte lika bra som Elephant men inte långt efter.
Citera
2014-03-18, 15:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Du borde även se Paranoid Park av Van Sant, riktigt bra, kanske inte lika bra som Elephant men inte långt efter.

Ja, Paranoid Park är bra! Såg den på bio och minns att det var ganska tomt i salongen, känns som att den föll ut i glömska ganska fort.
Citera
2014-03-18, 15:39
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, Paranoid Park är bra! Såg den på bio och minns att det var ganska tomt i salongen, känns som att den föll ut i glömska ganska fort.
Har inte vågat mig på Milk ännu, mest för att den känns rätt ointressant, men är den värd att se på?
Citera
2014-03-18, 15:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Har inte vågat mig på Milk ännu, mest för att den känns rätt ointressant, men är den värd att se på?

Jag tycker att den var bra och sevärd, samtidigt som det är en annorlunda roll för Sean Penn dessutom, men jag i egenskap av bisexuell kanske är lite väl färgad av HBTQ-temat i filmen och Harvey Milk som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in