2013-05-28, 10:48
Medlem
trivaws avatar
88 minutes från 2007. Måste nog nästan va den sämsta filmen jag sett. Otroligt fånig, kass skådespeleri och bara allmänt dåligt.

Den får dock 1,5/5 för att den kändes lite so bad its good vid några få tillfällen, men oftast va den bara dålig.
Citera
2013-05-28, 12:22
Medlem
Strobeliciouss avatar
Fast and furious 1-5.

Kände mig tvungen att se alla innan jag ser sexan för andra gången imorn, gillar filmerna och var ett jävla bra tag sedan jag såg alla.
Citera
2013-05-28, 16:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Haha, självklart ska jag se den,fick hem den på DVD nu i veckan. Jennifer Connelly må vara en av de snyggaste i Hollywood trots sin ålder. Hur gammal är hon i Phenomena? Gissar att hon var för ung för att göra något avklätt

Minns inte riktigt nu hur gammal hon var men i tonåren i alla fall.
Citera
2013-05-28, 17:28
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Hur gammal är hon i Phenomena? Gissar att hon var för ung för att göra något avklätt
Hon var 15 år när filmen släpptes, så lovlig var hon i alla fall.
Citera
2013-05-28, 18:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
The hills have eyes. Såg även The hills have eyes 2.

Helt okej filmer. Ger dom 8 poäng av 10.

http://cdon.se/film/hills_have_eyes_...2006%29-570136

http://cdon.se/film/the_hills_have_e...2007%29-809275

Kan rekommendera originalfilmerna också!
Citera
2013-05-28, 19:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Straw Dogs (1971)

Satan vad bra denna var. För mig är detta också en av Hoffman's absolut bästa filmer. Han är obeskrivligt bra och spelar en roll som egentligen bara han kan spela. Här som nyinflyttad amerikansk matematiker i liten engelsk by där han och hans fru blir trakasserade av folk från bygden. Riktigt ruggig film som började bygga upp dådet redan från minut 1 för att sedan utvecklas till ett internt krig och kaos. Allt innan sista 30 är så otroligt bra uppbyggt och så råt. Det finns flera scener som är riktigt starka och framförallt så ironiskt förnedrande. Nästan dödande förnedrande. Förutom Susan George (frun) så är Peter Vaughan, Del Henney, Jim Norton och Ken Hutchison väldigt stabila i rollerna som "trackarna/snickarna". Peckinpah fångar allt helvete & hat i en och samma film. En riktigt psykisk thriller. Filmerna Hoffman medverkar i håller överlag också väldigt bra klass. Sitter och klurar på om nyinspelningen (2011) är något att ha?

8 av 10
Citera
2013-05-28, 20:07
Medlem
Ockletts avatar
Phenomena

Vilken skräpfilm egentligen. Det enda som var bra var tjejen som hade huvudrollen samt att hon kunde styra insekter. Men klippningen, dialogen samt alla dödsscener var så jäkla dåligt gjorda. Och alla soundtracks var mer eller mindre felplacerade. Var ett par gånger då man fick höra en rocklåt mitt under en taskig dialog.
Citera
2013-05-28, 21:03
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Och alla soundtracks var mer eller mindre felplacerade. Var ett par gånger då man fick höra en rocklåt mitt under en taskig dialog.
Så är det tyvärr med de flesta Argento-filmer. Ibland är musiken så hög och skränande att man inte kan höra dialogen.

Jag såg precis Big Boys Gone Bananas, en dokumentär om hur fruktföretaget Dole försöker stoppa en film som gjorts av ett pyttelitet svenskt filmbolag. Spännande film, även om Fredrik Gertten är bättre bakom än framför kameran.
7/10
Citera
2013-05-28, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
xXx: State of the Union (2005)

Precis som första en b-film. Om och man tycker den var överdriven så se då denna. Rena skämtet rent av. Det märks att det var samma regissör här som i Bond-rullen Die Another Day...

4,5 av 10
Citera
2013-05-28, 22:23
Medlem
DudeitsEmils avatar
Såg nyss Movie43, vilken bäng film hahaha var som att kolla på family guy fast med "riktiga skådisar"
där bla. Hugh Jackman och , Hally berry plus en andra massa kända ansikten.
Klockren film och se med grabbgänget!
Citera
2013-05-29, 00:49
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Filmerna Hoffman medverkar i håller överlag också väldigt bra klass. Sitter och klurar på om nyinspelningen (2011) är något att ha?

Har du sett Straight Time? Om inte så kan jag rekommendera den. Marathon Man och Straw Dogs är svårslagna men jag tycker den är riktigt bra, han gör en annorlunda roll där.

En kompis försökte se nyinspelningen men stängde av efter en halvtimme. Själv har jag inte sett den.
Senast redigerad av jimmyfingers 2013-05-29 kl. 00:57.
Citera
2013-05-29, 00:54
Medlem
I'm back bitches

Grown Ups
En löjlig komedi med Adam Sandler (överskattad till tusen!), larvig humor och clichéaktiga scener. En av killarnas dotter som han inte sitt på 20 år kommer och hälsar på, förstås så är det Malin Åkerman Nåja, roliga dialoger emellanåt, men mestadels blev jag bara besviken. 5,5/10

Sex Pot
Två ungdomar röker gräs som gör kvinnor kåta, mer finns det inte att säga Usel film, men ser man den från en sarkastisk synvinkel är den ganska kul :P 4/10

Hot Tube Time Machine till näst, hoppas på en lite bättre komedi :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in