Citat:
Ursprungligen postat av
Neatless
Pacific Rim (2013)
Drog ned den här enbart för att testa 3D effekten på min nya tv. Nä fyfan vilken klichefylld film, du har sett precis allt förr i andra filmer men då bättre. Skådisarna verkar mest trötta. Effekterna är bra men fantasilösa monster.
1/5
Jag gillade Pacific Rim, kom in i biosalongen inställd på en häftig action-film och fick precis vad jag förväntade mig. Gillade robotarna och Kaiju-sakerna, skådisarna var ju såklart ganska b och manuset innehöll hemska klyschor (
"We're canceling the apocalypse", verkligen?), men actionscenerna hade mig på kanten av mitt säte konstant och fann det hela väldigt spännande.
Jag skulle inte säga att det är en
bra film, den är extremt simpel, och väldigt fördummad (tycker Guillermo Del Toro kunde lyckats göra det till en mycket bättre film overall), men trots det fann jag den väldigt underhållande.
Ger den
3/5.
Senaste filmen jag såg var
Full Metal Jacket. Var första gången jag såg den, och var mest för att jag är tvungen att ta mig igenom mängder av filmer om Vietnam-kriget för ett skolarbete, inte mig emot, de flesta är ju väldigt bra.
Gillade filmen, tyckte det var häftigt att den var uppdelad i två akter, och tyckte båda var ungefär lika bra. Tycker om Kubrick och måste nog säga att det här är min favorit Kubrick film efter The Shining.
4/5 fulla metalljackor får den av mig.