2013-10-23, 21:31
Medlem
christerys avatar
Cross (2011)

Underbar fantasy om korset som bara kan aktiveras om man har rätt blodlinje. Fanns säkert flera kors men i denna film tar dom bara upp ett och bäraren av det.

Samt naturligtvis en badguy som i detta fall är odödlig, tja eller förbannad att vara den sista själen på jorden i alla fall.

Vill inte säga för mycket, men klart underhållande. Blev lite förskräckt i början när allt var tecknat i marvel-stil. Men det är en riktig film.

4/5 får den av mig.
Citera
2013-10-23, 22:10
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Paris, Texas (1984)

Håller med dig, bland de bästa filmerna jag sett också. Har du sett något mer av Wim Wenders? The American Friend var bra, annars har jag nog inte sett något mer vad jag kan minnas...

Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Foxy Brown (1974)

Storyn är lite mer utberättad här än i Coffy och jag gillade denna mer.

Tvärtom för mig.
Citera
2013-10-23, 22:19
Medlem
Sunshine 2007.

Bra film, lite besviken på att de inte hade någon form av nödkapslar.. Sen var det som vanligt med korkade beslut, knasiga idéer osv.
3/5.
Citera
2013-10-23, 22:24
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Håller med dig, bland de bästa filmerna jag sett också. Har du sett något mer av Wim Wenders? The American Friend var bra, annars har jag nog inte sett något mer vad jag kan minnas...

Nej jag har ju inte det. Men nu måste jag definitivt kolla in vad mer för godsaker han har gjort. Älskar hans bildspråk och berättande i Paris, Texas. Får börja med The American Friend då.
Citera
2013-10-23, 22:31
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Jag såg Killing season nyss med J.Travolta o R. Diniro. Asså dem medverkade i filmen inte att jag såg filmen med dem chillandes i min soffa mistolkningar kan lätt ske här på FB. Filmen var bra kanske inte deras bästa men den var ok o jag fann den underhållande. Jag ger den 3/5.
Citera
2013-10-23, 22:50
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Pacific Rim (2013)

Drog ned den här enbart för att testa 3D effekten på min nya tv. Nä fyfan vilken klichefylld film, du har sett precis allt förr i andra filmer men då bättre. Skådisarna verkar mest trötta. Effekterna är bra men fantasilösa monster.

1/5
Jag gillade Pacific Rim, kom in i biosalongen inställd på en häftig action-film och fick precis vad jag förväntade mig. Gillade robotarna och Kaiju-sakerna, skådisarna var ju såklart ganska b och manuset innehöll hemska klyschor ("We're canceling the apocalypse", verkligen?), men actionscenerna hade mig på kanten av mitt säte konstant och fann det hela väldigt spännande.

Jag skulle inte säga att det är en bra film, den är extremt simpel, och väldigt fördummad (tycker Guillermo Del Toro kunde lyckats göra det till en mycket bättre film overall), men trots det fann jag den väldigt underhållande.

Ger den 3/5.

Senaste filmen jag såg var Full Metal Jacket. Var första gången jag såg den, och var mest för att jag är tvungen att ta mig igenom mängder av filmer om Vietnam-kriget för ett skolarbete, inte mig emot, de flesta är ju väldigt bra.

Gillade filmen, tyckte det var häftigt att den var uppdelad i två akter, och tyckte båda var ungefär lika bra. Tycker om Kubrick och måste nog säga att det här är min favorit Kubrick film efter The Shining.

4/5 fulla metalljackor får den av mig.
Citera
2013-10-23, 23:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Jag skulle inte säga att det är en bra film, den är extremt simpel, och väldigt fördummad (tycker Guillermo Del Toro kunde lyckats göra det till en mycket bättre film overall), men trots det fann jag den väldigt underhållande.

De gamla kajufilmerna är bra mycket bättre än skräpet som Pacific Rim är, med lägre budget och inga stora skådespelare, dom är gjorda med kärlek och ett gediget hantverk där Del Toros film är konstant CGI-runkeri och ostighet på hög nivå gjord för folk med koncentrationssvårigheter.
Citera
2013-10-24, 00:39
Medlem
jimmyfingerss avatar
Electra Glide in Blue (1973)

Robert Blake spelar en kort och väldigt ambitiös motorcykelpolis i Arizona vars liv och karriär står still. Den här filmen hade mycket: humor, vackra bilder, bra musik, scener där varje viktig karaktär får stort utrymme i form av monologer som funkar riktigt bra, oväntade vändningar som gör att hela handlingen tar en ny riktning... Den kändes lite småseg de första 45 minuterna men i slutändan visade den sig vara en riktigt bra film, gillade den starkt. Bra insatser av Billy Green Bush och Mitch Ryan. Intressant för musikintresserade är att Peter Cetera från Chicago har en roll i filmen, och även bandet Madura, som spelar live och vars medlem David/Hawk Wolinski har en roll. Detta är James Willam Guercios enda film som regissör. Han har även producerat en Hal Ashby-film, men det är i musikbranschen han är aktiv. Hur som helst, denna film rekommenderas.

8/10
Citera
2013-10-24, 01:45
Medlem
chessjamts avatar
Vampires av John Carpenter med James Woods.

Wow, Woods kickar ass i den här filmen asså. Visste att han ibland kunde spela hårda typer men här är han ju mannen med stort M. Inte så mycket skräck som det är en mer action/vampyrdödar-rulle. En av Carpenters sista bra filmer kanske. Han har väl inte gjort så mycket bra efter denna

Handlingen är enkel och karaktärerna möjligen stereotypa men va fan, Woods leverar och äger varje scen. Sjukt imponerande. Filmen är värd att se bara för hans skull.

Jag ger den en fyra bara på grund av Woods. Hans skådespel är så jäkla njutbart så det överväger filmens övriga brister.

4 av 5
Citera
2013-10-24, 02:39
Medlem
sim-man92s avatar
Nawals hemlighet (Incendies) http://www.imdb.com/title/tt1255953/
En något hattigt berättad film som vinner mycket på sin starka avslutning. Slutet lär dock ha delat publiken i dubbel bemärkelse. Jag tycker om det ändå, även om det är lite svårt att få ihop allt till en början. Tänkvärt om inte annat.

Men filmen griper inte riktigt tag i mig. Den känns alldeles för hoppig och ja som sagt hattig, vilket resulterar i att man aldrig får grepp om den. Det finns även några andra saker som stör, sminket t.ex. och att den känns väldigt oklar i ett par avseenden medan den istället är övertydlig i andra. Fast i det stora hela är den absolut godkänd, bra skådespel, foto, kameraarbete m.m.
3 av 5
Senast redigerad av sim-man92 2013-10-24 kl. 03:00.
Citera
2013-10-24, 11:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Electra Glide in Blue (1973)

Slutet är mycket bra!
Citera
2013-10-24, 14:46
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Slutet är mycket bra!

Ja, riktigt bra. Känns som en film man skulle kunna se om några gånger och uppskatta den mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in