Prisoners (2013)
Inget utöver det vanliga tycker jag. Jake Gyllenhaals och Hugh Jackmans skådespelarinsatser var bra, även om Jackmans karaktär var lite väl jobbig emellanåt. Vem förbrytaren var var ju ingen stor överraskning heller. Helt okej film men inget jag kommer lägga på minnet. Fint foto dock.
6/10
13 Moons (2002)
Såg den för att Alexandre Rockwell regisserar och Steve Buscemi står högst på rollistan, så jag tänkte att det kunde ju inte bli annat än skitbra. Handlar om en pojke som behöver en ny njure, och ett gäng fullkomligt inkapabla människor som försöker rädda honom. Filmen kändes väldigt hafsig större delen. För många karaktärer på en och samma plats. Men så småningom faller allt någorlunda på plats och i slutändan var det en sevärd film, även om jag var sugen på att stänga av en halvtimme in. Buscemi är tyvärr ganska intetsägande här. Det var snarare Daryl Mitchell (som duktigt spelar en jobbig jävla producent), David Proval och några av de andra som stod för underhållningen. Peter Stormare stjäl ju dock showen som en totalt utflippad missbrukare. Även andra igenkännbara skådisar syns här och var i små roller, till exempel Danny Trejo, Edward Bunker och Sam Rockwell.
6/10