2013-12-19, 12:36
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Sunes sommar (inte Sunnes, även fast jag kan tänka mig att sommaren där kan vara idyllisk).

Underbar film! Trist att den inte fått samma erkännande som Sällskapsresan, även fast Lasses film är snäppet bättre.

Tycker att Sunes sommar är tio gånger bättre än Sällskapsresan (som typ bara är rolig när karaktärerna är fulla). En av Sveriges bästa filmer, ta mig fan.
Citera
2013-12-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Tycker att Sunes sommar är tio gånger bättre än Sällskapsresan (som typ bara är rolig när karaktärerna är fulla). En av Sveriges bästa filmer, ta mig fan.
Håller med, Sunes sommar är en genialisk film. Är rolig hur gammal man än är!
Citera
2013-12-19, 13:15
Medlem
mishimas avatar
Jag gillar också Sunes sommar och jag tycker den har fått ett rätt stort erkännande som en bra familjekomedi. Synd att de nya Sune-filmerna är gjorda som barnfilmer och inte breda familjefilmer. All inclusive-filmen är verkligen trist skit.
Citera
2013-12-19, 13:15
Medlem
Rakiis avatar
Sunes jul är också guld!
Citera
2013-12-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sunes jul är också guld!
Ser alltid Sunes jul i december!
Citera
2013-12-19, 15:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Håller med, Sunes sommar är en genialisk film. Är rolig hur gammal man än är!

Stämmer in i kören! Man ledsnar aldrig på den.
Citera
2013-12-19, 15:38
Medlem
Ben X

Belgisk från 2007 som handlar om den autistiska tonåringen Ben som fått stå ut med mobbning under hela hans uppväxt.

Den var snyggt filmad och alla skådespelare gjorde bra ifrån sig, särskilt Greg Timmermans som spelade Ben. Han lyckades fånga många saker som kan kände igen mig i, gångstilen, blicken och alltid gå runt med hörlurar. Handlingen var väldigt berörande och mobbningsscenerna är bland som starkaste jag sett i film.
Citera
2013-12-19, 15:56
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
3/5 eller 5/10.

okej
Citera
2013-12-19, 16:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ser alltid Sunes jul i december!

Såg att hela julkalendern fanns uppe på SVT's öppna arkiv så ska börja kolla på den sen, minns att jag blev livrädd av en viss scen i serien som innefattade en hiss till underjorden på ett bibliotek och någon läskigt sminkad gubbe som läste tidningen.
Citera
2013-12-19, 16:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Såg att hela julkalendern fanns uppe på SVT's öppna arkiv så ska börja kolla på den sen, minns att jag blev livrädd av en viss scen i serien som innefattade en hiss till underjorden på ett bibliotek och någon läskigt sminkad gubbe som läste tidningen.

Den skräckupplevelsen delar vi kan jag tala om. Idag tycker jag dock det är något riktigt mysigt över den scenen. Hur de åker ned och därnere är endast en stor dyster ödemark.
En annan scen jag också blev livrädd av som yngre, är det avsnittet där de är hemma hos "Farmor och Farfar" och äter julmiddag, och Håkan frågar sig själv och Sune huruvida allt var "Svartvitt" förr i tiden eftersom fotografierna etc är det. Så tar Farmor och Farfar en varsin servett och torkar bort all sin färg från ansiktet haha. Något väldigt Lynch-bisarrt över det ännu idag.
Sunes Jul är en fantastiskt bra julkalender som jag ser lite titt som tätt, för dess höga underhållningsvärde.
Citera
2013-12-19, 16:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Den skräckupplevelsen delar vi kan jag tala om. Idag tycker jag dock det är något riktigt mysigt över den scenen. Hur de åker ned och därnere är endast en stor dyster ödemark.
En annan scen jag också blev livrädd av som yngre, är det avsnittet där de är hemma hos "Farmor och Farfar" och äter julmiddag, och Håkan frågar sig själv och Sune huruvida allt var "Svartvitt" förr i tiden eftersom fotografierna etc är det. Så tar Farmor och Farfar en varsin servett och torkar bort all sin färg från ansiktet haha. Något väldigt Lynch-bisarrt över det ännu idag.
Sunes Jul är en fantastiskt bra julkalender som jag ser lite titt som tätt, för dess höga underhållningsvärde.
Dom två scenerna är fan helt underbara!
Citera
2013-12-19, 17:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ben X

Belgisk från 2007 som handlar om den autistiska tonåringen Ben som fått stå ut med mobbning under hela hans uppväxt.

Den var snyggt filmad och alla skådespelare gjorde bra ifrån sig, särskilt Greg Timmermans som spelade Ben. Han lyckades fånga många saker som kan kände igen mig i, gångstilen, blicken och alltid gå runt med hörlurar. Handlingen var väldigt berörande och mobbningsscenerna är bland som starkaste jag sett i film.
Den där har jag på BD och såg den med en kompis som tyckte den var helt okej! Själv visste jag inte riktigt vad jag tyckte. Fotot blev så jäkla rörigt mellan varven, ska se om den någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in